{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
622 visninger | Oprettet:

Er det mig der er dum?! {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg sidder her virkelig utroligt ophidset. Nu skal I høre hvorfor:
(Hovedperson = x)

Jeg var ude at ride og jeg trænede Trinitys galop, tilfældigvis da X kommer ned til ridehallen. Så står hun lidt og kigger sammen med min kusine og efter 5 minutter siger hun til min kusine: Hun går da lidt hårdt til den, hende Amalie.
Så går min kusine. Så efter 5 minutter mere råber hun til mig: Har han kun én gangart i dag?!
Mig: Næ.

<b>Så lidt tid efter</b>

Jeg står og muger ud, hvor efter hun kommer hen til mig og tager en diskution op med mig om hvor vidt hvilken fold min hest skal stå på. For det var virkelig syndt for Trinity at han var flyttet fra elevheste-folden til privatheste-folden, han var nemlig vildt stresset. <b>Nej, han havde aldrig haft det bedre!</b> Hun sagde så til mig at han stod selv og langt væk fra de andre. (Det gør han sjovt nok da han er en enspender og ikke VIL stå sammen med de andre) Men det var hun ikke enig i osv. så det ville hun lige blande sig i og det synes ikke for godt for min hest og det var virkelig syndt for den..

<b>Så i går</b>

Jeg rider rundt på Trinity. Da jeg så kommer til galoppen bukker han helt vildt med mig, hvilket han ALDRIG har gjort før. Jeg rider så egentlig bare videre og lader som ingenting. Så galoppere jeg på venstre volte, hvor Trinity tager bidet og jorder afsted med mig og vil slet ikke bremse, det gør han så 5 gange, hvor jeg så tager alt seletøjet af ham og lader ham galoppere rundt ned i ridehuset, så han lige kan krudte lídt af. Så min veninde henter naturligvis en longepisk. Så ringer Xs datter til X og fortæller at jeg galopperede 3 volter og Trinity var helt færdig og alligevel galoppere jeg videre, hvilket ikke var sandt. Så derefter fortæller hun at jeg piskede ham med longepisken. Så ville X snakke med en voksen fordi at det var bare for dårligt osv..

Så nu ville jeg høre jer HG, er det mig der er helt galt på den, da jeg bliver godt gal i skralden over hun blander sig i min hest og jeg har tidligere sagt til hende 2-3 gange at hun ikke skal blande sig. Er det forkert af mig at jeg bliver rimelig <b>meget</b> ophidset?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det mig der er dum?!
  • #2   22. feb 2009 Aner det ikke . Man kan ikke tage stilling til noget, hvor der kun er een version.

Tilskuerne har også en version.

• #3   22. feb 2009 Er Trinity din egen, eller en elevhest?xD

hvis den er din, så synes jeg du har grund til at være lidt ophidset !(:

• #4   22. feb 2009 Nu er det svært da vi ikke har set præcist hvad der skete? Det kan jo også være at han har virket stresset ude på marken imens X var det, og så er det da flinkt nok af hende at sige det til dig? mange ting kan se vidt forskelligt ud om man sider på hesten, eller står og kigger...

• #5   22. feb 2009 hestetøser suuuk.. behøver man at sige andet

• #6   22. feb 2009 Trinity er 100% min egen som jeg selv har købt og betalt.

• #7   22. feb 2009 Så er hun godt nok en bette smuole kun latterlig !!!

• #9   22. feb 2009 Hvis den selv jorder rundt i ridehus, hvad skal du så med en longepisk?

• #10   22. feb 2009 Jeg synes det er HELT i orden at du bliver sur!

Har selv oplevet det;
    Det var sommerferie. En veninde og jeg havde været en dejlig tur i skoven om aftenen, og vi var tilbage fra vores skovtur omkring 22.15. Vi stod og var ved at sadle af, og lige strigle hestene over osv .. Så kommer X gående ud fra staldgangen, hvor X så straks flyver hen til mig, og skælder mig ud, fordi jeg ikke havde vasket min pony over hele kroppen! Fordi X sagde jo at ponyen havde det så IH så UH så varmt .. Den havde svedt under sadel og trense. Der havde jeg så taget en lidt våd svamp over. Hestene står på fold om nattet der hvor mine heste står, så jeg ønskede ikke at spule min pony med koldt vand over hele kroppen, og så bare lukke den på fold, altså!
    Men det blev X vildt sur over ..
    DET ER MIN PONY, SÅ DET ER MIG DER BESTEMMER HVAD JEG GØR MED DEN!
    X fattede det ikke, så jeg ringede og bedte min mor fortæller X hvem der bestemmer over MIN pony! xD

Så jo, jeg forstår godt du er vred!

• #11   22. feb 2009 Hvis der kom en hen til mig og sagde at hun havde set at min hest stod allene på marken ville jeg bestemt ikke blive sur på personen, det er da bare dejligt at folk er opmærksome på hvordan ens hest har det, og informere en om hvis der er noget galt? prøv og tænk hvis ens hest fik kolik og man først opdagede det når det var for sent, og så der kom en hen til en og sagde "nårh ja, så godt at den rullede sig flere gang, svedte og så syg ud, men fik ikke lige sagt det" så ville jeg nærmere blive sur, men at man hvis jeg havde fortalt en anden at hendes hest fx gik helt for sig selv ville jeg godt nok bliver sur hvis personen hidsede sig op og sagde at jeg skulle blande mig udenom? man burde da kunne hjælpe hinaden og sige hvis man ser noget som man tror har relevans?

• #14   22. feb 2009 hun er sikkert bare jaloux (staves?) på dig og din hest ^-_-^ .

kan hun ikke bare passe sin egen hest ? s:
    .

• #15   22. feb 2009 du er nødt til at bede hende om at holde op! der kommer jo intet godt ud af det. og det kan jo ikke bare være for at hjælpe dig - ud fra din forklaring.

• #16   22. feb 2009 ej skat hun er satme for dum!
    hun har nok bare ondt i røven over du har så fin en pony søde!
    kan godt forstå du blir sur, det for meget hende og hendes datter er sådan.

hber X snart tager sig sammen og lader jer to være i fred!

• #17   22. feb 2009 100% at hun har en anden opfattelse end du har, mht. hvordan du rider din hest!
    det er bare skide trælst når folk blander sig i ens ridning, når de ikke har kendskab
    til hesten mm. især når hun er et voksent menneske, så burde hun squ ku passe sig selv! (:

• #18   22. feb 2009 jeg hader når de blander sig i min ridning. -.-

• #19   22. feb 2009 hold da op hvor er folk snævertsynede

• #20   22. feb 2009 <b>Schmølz </b>
    Det er selvfølgelig rigtigt, tænker bare at det kan da ikke være rigtigt hun skal blande sig i min hests ridning, når hun aldrig selv har sidddet på ryggen af en hest og ikke har forstand på heste..

• #21   22. feb 2009 nej, men kender der selv fra min mor, at folk godt kan tro at de ved noget og ud fra det prøver at hjælpe, har du ikke selv prøvet at komme en eller anden ondsvag udtagelse den gang du lige var startet med at ride, et eller andet som den gang virkede totalt logisk, men som du nu kan grine af? smiley man drager altid konklutioner ud fra den viden man har smiley

• #22   22. feb 2009 <b>Schmølz </b>
    Det har jeg sikkert. Men synes ikke hun skal udtale sig om SÅ store ting at jeg pisker min hest med en longe pisk når hun har hørt det i gennem en telefon og at jeg rider min hest for hårdt nå hun ikke har forstand på en hests kondi og slet ikke min hests kondi.

• #23   22. feb 2009 næh, men det med longe pisken vil jeg nok nærmere bebrejde datteren for, hvis jeg fik en opringning om at nogen piskede deres hest med en longepisk ville jeg nok også bliver ret så gal, specialt hvis jeg dagen inden havde prøvet at fortælle personen at hendes hest så ulykkelig ud på marken, og hun så tog det som et angreb, det ville nok også kunne få mig til at tage fat i personen smiley

• #24   22. feb 2009 <b>Schmølz </b>
    Det var ikke dagen inden.. Men ja det var datterens skyld, men synes stadig ikke hun skal beskylde mig for noget hun har hørt gennem en telefon.. -.-

• #25   22. feb 2009 nej, men sådan er det mennsekligt at fejle, men kender det alt for godt, har stået i stald med en person jeg sletter ikke kunne udstå, vi havde stik direkte forskellige meninger, fx angående at ride hesten udvist så meget under lod at den bider sig selv i brigen og springe 2 timer på en 4 års, men alligevel klarede vi at hilse pænt på hinanden hver dag, ja enda tage til stævne sammen osv, selv om vi ikke kunne klare hinandens holdninger osv. ;P

• #26   22. feb 2009 <b>Schmølz </b>
    Så er vi forskellige.. (;
    Jeg kan fx slet ikke klare at være i samme rum med folk jeg ikke kan lide uden at sige noget jeg bare IKKE skulle ha' sagt. (:

• #27   22. feb 2009 hehe, jeg er ved at lære at styre det lidt og så bande og svovle når personen er gået XD

• #28   22. feb 2009 <b>Schmølz </b>
    Det kan jeg bare IKKE! smiley

• #29   22. feb 2009 Stod før hen også i stald med en som jeg heler ikke kunne ustå, vi havde ellers før været gode venner, men p.g.a. at jeg blev gode venner med en person hun ikke kunne lide følte hun sig svigtet og hver gang vi så hinanden kom der lige en spydig kommentar fra den enne eller den andens side smiley Det ende med at jeg måtte flytte Schakira da jeg simpelthen ikke kunne holde det ud smiley Det ødelage simpelthen hele dagen og jeg var så ked af det hver gang jeg skulle ud til hesten smiley Men efter jeg har lært at acceptere andres mening, og at de kan være lige så stædige som mig, har jeg holdt mig lidt mere neutral med mine fjender, og så har jeg altid mit på det tøre, for JEG har ihverttilfælde ikke sagt noget dumt smiley

• #30   22. feb 2009 <b>Schmølz </b>
    Trist at høre. /:
    Men jeg har ikke noget problem med at jeg ikke snakker med hende, og det skjuler jeg heller ikke, alle i stalden ved det. heh (:

• #31   22. feb 2009 hehe, der er vi jo så forskellige ;P

• #32   22. feb 2009 <b>Schmølz </b>
    Ja smiley

Kommentér på:
Er det mig der er dum?!

Annonce