om selvværd/selvtillid - projekt {{forumTopicSubject}}
Jeg og en veninde har om selvværd og selvtillid i et projekt i skolen.
vi ville have delt spørgeskemaer i skolen, men langt de fleste kan helt sikkert ikke tage det seriøst, og da vi kun kan bruge seriøse svar, har vi valgt ikke at gøre der dér..
Vi tænkte så, om det kunne være en mulighed at gøre det over hestegalleri, som jo også består af mange kvinder.
I behøver ikke svare over her, hvis i ikke ønsker at alle skal se det; jeg tager hjertens gerne imod pb'er hvis det er. Og er der spørgsmål i ikke vil svare på kan i bare skrive "-".
Jeres navn, bruger og brugeroplysninger vil ikke blive offentliggjort, det forbliver selvfølgelig anonymt.
Spørgsmålene er taget udfra en bog. Der var dog en del personlige spørgsmål, som vi ikke tog med. Håber det er noget i vil svare på
- har i nogle fakta omkring selvtillid/selvværd, og nogle gode hjemmesider, så skriv endelig
1. Alder:
2. Sammenligner du dig med andre?
3. Nævn nogle ting som er vigtige for et fedt liv:
4. Er du tilfreds med din krop?
5. Hvordan har du det med dig selv? (godt, okay eller dårligt):
6. Forventer du mere af dig selv, end du gør af andre mennesker?:
7. Tror du, du kan opnå noget godt i livet?:
8. Har du drømme om din fremtid?:
9. Mener du selv at du burde tabe dig lidt?:
10. Dyrker du meget motion fordi du vil tabe dig?
11. Andet:
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.642
2. Sammenligner du dig med andre? Absolut.
3. Nævn nogle ting som er vigtige for et fedt liv: Social omgang og sunde hobbyer
4. Er du tilfreds med din krop? Absolut ikke.
5. Hvordan har du det med dig selv? (godt, okay eller dårligt): Forholdsvist dårligt, fysisk især, er forvirret over mig selv psykisk xD
6. Forventer du mere af dig selv, end du gør af andre mennesker?: Det gør jeg nok, ja.
7. Tror du, du kan opnå noget godt i livet?: Jep
8. Har du drømme om din fremtid?: Ja, mange.
9. Mener du selv at du burde tabe dig lidt?: Bør tabe mig meget, haha.
10. Dyrker du meget motion fordi du vil tabe dig? Er lige begyndt, ja.
maj 2005
Følger: 172 Følgere: 158 Heste: 3 Emner: 24 Svar: 316
2. På en måde sammenligner mine karakter med andres.
3.Kærlighed, venner familie, kæledyr
4. Nej.
5. Nogle gange godt, men ikk super tit i:
6. Hm, nej det tror jeg ikk?
7. Hm, det håber jeg da.
8. Nej i:
9. Ja i;
10. Nej, spiser sundt i stedet for, dyrker motion for ellers har jeg det ikke særlig godt ;]
11. tror jeg ikk?
jan 2006
Følgere: 163 Heste: 2 Emner: 800 Svar: 10.515
2. Sammenligner du dig med andre? <b>Niks</b>
3. Nævn nogle ting som er vigtige for et fedt liv: <b>At have det godt med sig selv, at have en eller flere som man kan stole på og noget sundt at tage sig til</b>
4. Er du tilfreds med din krop? <b>Ja sådan da ;D Skal til at løbe lidt men gør det skam kun for min egen skyld så jeg selv kan være tilfreds ved at kigge ned ad mig selv</b>
5. Hvordan har du det med dig selv? (godt, okay eller dårligt): <b>Godt! Helt klart</b>
6. Forventer du mere af dig selv, end du gør af andre mennesker?: <b>Ja sætter aldrig krav til andre mennesker, jeg presser tilgengæld mig selv ret tit</b>
7. Tror du, du kan opnå noget godt i livet?: <b>Det kan alle, det er bare hvad man vil opnå man skal lægge vægt på. Nogle er lykkelige hvis de bor alene i en 1 værelseslejelighed med katten, uden at have mange penge. Andre kan ikke få nok af alt, alt skal være bedre end andres, et større hus, større bil, flere penge osv. Men ja jeg kan helt klart opnå noget godt i mit liv</b>
8. Har du drømme om din fremtid?: <b>Ja det har jeg da :D</b>
9. Mener du selv at du burde tabe dig lidt?: <b>En fladere mave men ellers ikke overhoved</b>
10. Dyrker du meget motion fordi du vil tabe dig? <b>Niks, jeg vil hellere spise sundere end dyrke mere motion</b>
11. Andet: <b>Tror jeg ikke</b>
aug 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 65 Svar: 708
- 12 år
- Tja, på en måde.
- Venner, familie & at man dagligt er sammen med andre.
- Njoe, den var svær xD
- Okay. Min personlighed er i top, men jeg hader mit udseende.
- Ja for det meste,
- Ja selvfølgelig. Jeg tror i hvertfald på det. ! (:
- Ja masser.
- Ja :b
- Ja.
11. Andet:
- Nej
mar 2005
Følger: 186 Følgere: 181 Heste: 11 Emner: 126 Svar: 2.320
2. Sammenligner du dig med andre? hmm njo, lidt nogengange ..
3. Nævn nogle ting som er vigtige for et fedt liv: God familie, gode venner, og tja vel bare en god hverdag i det hele taget ..
4. Er du tilfreds med din krop? NEJ - synes jeg er for fed og grim, og har det i det hele taget ikke ret godt med mig selv.
5. Hvordan har du det med dig selv? (godt, okay eller dårligt): hmm ik specielt godt ..
6. Forventer du mere af dig selv, end du gør af andre mennesker?: tja tror jeg ja ..
7. Tror du, du kan opnå noget godt i livet?: puha, måske , måske ik, tror ik rigtig li for tiden
8. Har du drømme om din fremtid?: ik ret meget li nu .
9. Mener du selv at du burde tabe dig lidt?: JA
10. Dyrker du meget motion fordi du vil tabe dig? nej ik rigtig, rider to heste + ordner bokse hverdag, men ik ret meget motion udover det, har ikke tiden
11. Andet: ?
sep 2007
Følger: 64 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 1.448
14
Ja, meget.
det er vigtig at tro på sig selv, og mærke efter sin 'mavefornemmelse'
nej.. Behøves man uddybe?
Nu har jeg det for det meste okay med mig selv, men jeg har næsten altid haft det dårligt med mig selv. Jeg har ikke haft de nemmeste år.
Det svinger lidt.. For det meste gør jeg, men så forventer jeg også noget af andre. Mht. mig selv, forventer jeg at mine karaktere altid ligger overmiddel, at jeg har overskud til andre, at jeg har styr på mit liv osv.
Ja, det håber jeg da.
Ja, jeg vil gerne uddanne mig til dyrlæge og samtidig have tid til heste og min familie.
Altså, jeg ville ikke blive ked af det, hvis jeg tabte mig lidt.
Jeg dyrker en del motion, ikke for at tabe mig , men fordi jeg nyder det. Desuden taber man sig ikke så meget af motion, men af sund kost.
11. Andet:
æhm, det tror jeg ikke? Jo , jeg har forandret mig meget - alt dette ^^ har været slemt i en del for mig..
jul 2005
Følger: 155 Følgere: 148 Heste: 2 Emner: 153 Svar: 1.777
2: <b>Nej.</b>
3: <b>God familie, fritid, venner, kærlighed.</b>
4: <b>Vil gerne tabe mig lidt. </b>
5: <b>Okay - Godt.</b>
6: <b>Ja, lidt tror jeg.</b>
7: <b>Ja, hvis der er noget man brænder for og yder noget for det.</b>
8: <b>Ja, lidt. </b>
9: <b>Ja, det vil jeg gerne.</b>
10: Jeg ved ikke om det er meget, men jeg dyrker da noget motion hver dag! </b>
11: <b>-</b>
feb 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Heste: 9 Emner: 187 Svar: 1.853
- Da vi også har fået mange henvendelser via pb, har vi besluttet at vi har nok svar nu.
Mange tak for interessen, alle jeres svar var rigtig gode, og alle var brugbare!
Vi svarer selvfølgelig også selv på spørgsmålene.
Resultater kommer selvfølgelig herind og stå til dem der er interesserede i at finde ud af dette..
om selvværd/selvtillid - projekt