3. jul 2008 Følger: 90 Følgere: 81 Heste: 4 Emner: 501 Svar: 7.252
det går da fremad (': {{forumTopicSubject}}
yees ! fik jo min pony hjem i lørdags, han var helt
oppe & kører, så vi smed ham på fold. han fik den pæneste velkomst, & nu er det som om, han altid har været der. igår havde vi ham så ude, & wow z;
han kunne ikke stå alene på staldgangen. han stejlede, & kunne slet ikke stå stille. da min veninde kom, trak vi en tur med ham. det var heller ikke særlig kønt. han gik foran mig, når vi prøvede & stoppe ham, stak han hovedet ned, & trak mig afsted, til jeg nærmest var nede på knæ. æv! på vej hjem, var han en stjerne ! han gik i mit tempo, osv. efter næsten endeløse kampe, altså ..
vi gik så hjem. idag kom jeg så ud, & til en stor glædelse, kommer han travende hen imod mig, så snart han ser mig (': det vildt, når man tænker på hvor lidt jeg har haft ham ! trækker ham så ind på staldgangen, lidt problemer igen. han tror han bestemmer. & brager ind i tex's boks. får ham så ud, igen. & sat fast (: efter en stor kamp med gjorden, som vi faktisk var 3 om, fik vi lukket den. de var hurtigere færdige med at sadle op end mig, & trak ud for at stige på. STRAKS, spændte thowra i hele kroppen. og vrinskede efter de andre. med stod ellers helt stille (';
trak ham ud, & steg op. han var nervøs. & så spøgelser hele tiden, hev jeg lidt i tøjlerne for at stoppe ham , hev han hovedet op. stoppede dog alligevel. jeg skulle ned til stald bro , & de skulle videre, vores veje skilles, & thowra, vil ikke gå frem, hmm. han bakker & jeg ved ikke ved, for at slippe. de følger mig så lige hen til staldbro. & det går fint . kommer hen, men theresa & lisa er endnu ikke færdige med at sadle op. er først igang med sadlen.
stiller mig så foran porten. men efter lidt tid, vil thowra ikke mere, & trasker frem og tilbage, rundt & rundt, for at få ham til at stå stille. det lykkedes, næsten da .. han er lidt utålmodig den lille
men de kommer ud, & vi rider afsted.
det går fint ! bortset fra thowra, ser en masse spøgelser Ö! men han slapper mere & mere af.
vi kommer ind i skoven, & beslutter ogs for at trave.
var lidt nervøs, for om travhesten , i ham ville tage fat, & han ville styrte afsted. men nej . han gik i pæn kort trav, uden det ene eller andet. & stak de andre af, så holdte han tempoet, ingenting der. heller ikke når vi red på den røde sti ( galop sti ) eller på marken. heller ikke da de andre satte i galop. red stille & roligt bag i med løse tøjler.
& til slut, red jeg faktisk stort set alene!
vi var flere meter fra hinanden & han reagerede slet ikke på han var alene. han gik helt stille & roligt.
& på staldgangen sagde han heller ikke noget til at være alene
nu har vi lært ham, at stoppe når trækeren stopper.
istedet for at hive en afsted!
jeg er så stolt af ham !
glæder mig til at se ham imorgen
glædesindlæg herfra ;o)
okt 2007
Følger: 50 Følgere: 46 Heste: 3 Emner: 435 Svar: 3.028
nov 2007
Følger: 68 Følgere: 68 Heste: 1 Emner: 61 Svar: 884
Sikke en lille bølle at gå ind i Tex's boks haha
jul 2008
Følger: 90 Følgere: 81 Heste: 4 Emner: 501 Svar: 7.252
haha ja ;b godt han ik var der :b