347 visninger
|
Oprettet:
bedægning hmm, racer mm. {{forumTopicSubject}}
sidder og tænker lidt, arabere kan bedække uden kåring, men andre racer der er måske er bedre kAn ikke, lidt underligt, Dette er ikke kretik, men bare en undren , jeg har selv arabere og andre.,
Anita W
okt 2006
Følger: 16 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 551
Min personlige holdning til det, er at jeg synes der burde være kåring af ox araberen også, ville give større tilgængeligt avlsmateriale for os som avler "andre" arabere - og samtidig er der jo også den fordel ved kåring, at man får sorteret "fårene fra bukkene" - at man kun bruger det bedste avlsmateriale til at fører racen videre...
jul 2005
Følger: 295 Følgere: 317 Heste: 15 Emner: 1.155 Svar: 8.774
Men de fleste ville jo ik bruge en hingst uden den har showresultater..
Jeg vil i hvert fald ikke....
De skal gå matrielprøve for at der kan komme papire på andre racer
jul 2005
Følger: 295 Følgere: 317 Heste: 15 Emner: 1.155 Svar: 8.774
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.106
maj 2005
Følger: 86 Følgere: 99 Heste: 7 Emner: 232 Svar: 2.122
Personlig syntes jeg det er noget fis. Det burde være sådan at man skal stille sin OX til kåring, som OX og ikke i et andet forbund for at man kan avle papir hvis du vil bruge din OX´er som forædler... men det kan man ikke !
Det holder ikke, der baurde suters i hingstene så de samme regler gælder som ved andre racer - kun de bedste går igennem og bliver kåret.
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.027
For flere år siden var det sådan hos DSP, at hvis ens dsp hoppe var kåret, og man så brugte en ox hingst, så ville føllet betragtes som hvis faren var kåret, altså på lige fod med et føl med begge forældre kåret i dsp, ved ikke om det er sådan mere, men det undrede mig meget..
Anita W
bedægning hmm, racer mm.