{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bedægning hmm, racer mm.
  • #1   15. jan 2009 Hmm, du kan jo ha helt ret - har også undret mig! Men det er jo kun ox araberne der kan bedække uden kåring, og det kun indenfor ox avl - da "andre" arabere kræver kåring! Shagyaaraber, Angloaraber og Araberrace (sportsaraber) kræver kåring for avlsgodkendelse...
    Min personlige holdning til det, er at jeg synes der burde være kåring af ox araberen også, ville give større tilgængeligt avlsmateriale for os som avler "andre" arabere - og samtidig er der jo også den fordel ved kåring, at man får sorteret "fårene fra bukkene" - at man kun bruger det bedste avlsmateriale til at fører racen videre...

• #2   15. jan 2009 Det er KUN indenfor OX avl....

Men de fleste ville jo ik bruge en hingst uden den har showresultater..
    Jeg vil i hvert fald ikke....

De skal gå matrielprøve for at der kan komme papire på andre racer smiley

• #3   15. jan 2009 * Og er blevet bedømt....

• #4   15. jan 2009 man kan jo altid altid med dyr der ikke er blevet kåret... men personligt synes jeg er det er forkert. da der jo er en grund til at der er kåring. det er jo ligesom nogle professionelle dommere der kan se om den er inde for racens kriterier og kan se om den har nogle fejl (selvfølgelig laver dommere også fejl, men jeg har endnu ikke oplevet det)

• #5   15. jan 2009 Det er rigtigt at OX arabere ikke skal kåres og de kun giver papir videre til andre OX heste ved alv, men de kan heller ikke kåres. Der er en frivillig kåring for OX hingste, med resultatet tælder ikke under LU og dette gør derfor ingen forskeld på avl med papir i forhold til andre racer. Har hørt at det er fordi der er for lidt avlsmateriale at avlen er åben.

Personlig syntes jeg det er noget fis. Det burde være sådan at man skal stille sin OX til kåring, som OX og ikke i et andet forbund for at man kan avle papir hvis du vil bruge din OX´er som forædler... men det kan man ikke !

Det holder ikke, der baurde suters i hingstene så de samme regler gælder som ved andre racer - kun de bedste går igennem og bliver kåret.

• #6   15. jan 2009 Hej igen

For flere år siden var det sådan hos DSP, at hvis ens dsp hoppe var kåret, og man så brugte en ox hingst, så ville føllet betragtes som hvis faren var kåret, altså på lige fod med et føl med begge forældre kåret i dsp, ved ikke om det er sådan mere, men det undrede mig meget..

Anita W

Kommentér på:
bedægning hmm, racer mm.

Annonce