27. okt 2007 Følger: 103 Følgere: 102 Heste: 3 Emner: 296 Svar: 887
Hvad syns i?Min nytårstale {{forumTopicSubject}}
hvad syns i den skulle vare 5 min i langsomt tempo
Nytårstale.
Den sidste dag på året er nu ved at være over. Den dag hvor familie og venner samles og minder tiderne i det år der snart er gået. Det er den dag hvor vi begynder at se frem af og glemmer de dårlige ting der er hent i året. Men dog glemmer vi ikke de gode tider, de gode tider med famile eller venner eller andre personer. I aften når klokken slår tolv skal vi allerede begynde på at kigge frem. For der er det nye år i gang. Ingen ved hvad for nogen overraskelser det nye år bringer. Noget godt måske?. Ingen ved det, alt kan ske.
Mange familier håber på lysere tider i det år der kommer. Mange har været hårdt præget af den finanskrise vi er i. Men om det nye år kan få vores penge tilbage er endnu uvist , men vi håber.
Vi borgere i Danmark har faktisk flere penge end andre steder. For os er finansen krisen et stort slag på vores økonomi. Men i andre lande ville de bare ønske de havde ligeså mange penge som os.
Familier i andre lande kæmper hårdt for at få penge til mad og drikke. Pla fordi de er i krig. Men jeg synes Danmark har gjort det de kan for at hjælpe. Vi har stillet mad og drikke til rådighed, geder, får og flere familier har givet penge til et barn eller en familie og er blevet en slags plejefamilie. Det kan vi danskere godt være stolte af. Vi skal forsætte det gode arbejde, andre mennesker har også ret til at leve.
De danske soldater befinder sig lige nu også i en krig. De hjælper også de hårdt ramte familier. De bekæmper terroren i udlandet og holder den nede. Dem synes jeg nu også vi alle skal sende en tanke. En tanke skal også sendes til de familer der har mistet et familiemedlem, en de holdt af og savner. De soldater der nu befinder sig i afganistan kan godt være stolte af sig selv. De gør noget de måske altid har drømt om og det er største delen af Dks befolkning glade for. Tak
I det år der kommer nu skal vi stå overfor en meget stor opgave, vi skal holde klimatopmøde. Det er et stort ansvar at være værter for det. Mennesker fra størstedelen af verden kommer og drøfter ting om klimaet. Jeg håber personligt at danmark klare det og viser hvilket pragtfuldt land vi er. Vi skal gå igennem det med skift arm og give dem en god velkomst..
________________________________________________________________________________
I det her år har det været en stor tid for mig selv. Jeg har oplevet død men også glæde. Jeg har oplevet trang til at gøre ting jeg ikke kan gøre. Jeg har gjort ting jeg ikke skulle gøre og jeg derefter har fortrudt. Jeg har haft tanker som har hængt over mig i langggggg tid. Men nu hvor vi går ind i det nye år ville jeg glemme alt dette og fokusere på fremtiden. Jeg ville ligge alt det dårlige bag i mig og kun minde de gode tider. Jeg ville mindes tiden med mine venner og familie og takke for det jeg har, som andre ikke kan få. Jeg ville lære at tænke mig om før jeg gør noget forkert. Jeg ville være glad og ikke spilde tiden på at gå og være sur over små ting.
Jeg ville prøve at få folk til at forstå hvem jeg er inde i og ikke udenpå. Jeg ville ikke udnyttes til noget, jeg ville bare accepteres for den jeg er. Nu ville jeg med denne nytårstale sige tak til min familie og venner for året der er gået og glæder mig til det nye år.
Tak til Dk
Gud bevare Min familie.Venner/veninder, Dk.Belisha og Mig
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Hvad syns i?Min nytårstale