{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
488 visninger | Oprettet:

Forslag til hvor jeg skal bo? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle!
Jeg skal snart flytte igen, og vi herhjemme er meget i tvivl om, hvor turen skal gå hen til denne gang.
Grunden til vi flytter er, at vi ikke rigtig har råd til at sidde i det hus, vi har nu (min mor er enlig forsørger og vi bor i Nordsjælland, ergo det KAN gøres billigere) og at vi ikke bryder os om den by, vi bor i.

Lige nu bor vi i Vejby ved Helsinge, en meget lille stationsby på landet. "Landet" er meget anderledes end vi troede det var, da vi først flyttede hertil. Vi kom fra Hillerød af, så en lille by hvor man straks bliver gjort til "de mærkelige udefra" var ikke specielt fedt. Der kom rygter om os, og helt fremmede personer på skolen vidste hvad jeg hed og hvor jeg boede og kendte navnene på alle i min familie - virkelig underlig følelse.

Men sagen er, at vi bare ikke fungerer sammen med disse mennesker, for man kan altså bare mærke at det er et lille bondesamfund.

Nå, men nu står vi så og ved ikke hvor vi skal flytte hen. Vi vil gerne bo i byen, men vi er også meget begrænset mht. økonomi. Vores hus er lige faldet en million i værdi pga krisen, så det er ikke det rette tidspunkt at erhverve sig noget, der ikke kan være faldet ligeså meget, fordi det ikke kostede så meget til at starte med...

Så byen, ikke landet, og et sted hvor jeg kan starte på HF. Min far bor i Hillerød og ville også meget gerne stadig kunne se ham en gang hver eller hver anden måned uden at skulle køre meget langt.

Nogle der kan anbefale noget? smiley

Fortæl gerne om, hvordan der er, der hvor I bor smiley

- Er det landet eller byen?
- Er der nogle store byer i nærheden?
- Hvordan er folk? Går de op i rygter om "de fremmede", eller er der for mange af dem til de gider gøre det?
- Andet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forslag til hvor jeg skal bo?
  • #1   8. jan 2009 Jeg kommer fra skævinge & elskede skævinge som lille. smiley Det en by hvor de fleste kender hinaden men man behandler hinanden godt. Er selv fra hillerød, & det er bare ikk mig. /: blev mobbet på skolerne, & kunne ikk fungere i det samfund. Heller lille end stort ! Idag bor jeg i Slangerup & er ogs' lige mig. Et lille men super samfund, hvor man kender folk men får lov at være sig selv alligevel.

• #2   8. jan 2009 hej, det lyder meget underligt at huset taber så mange penge på grund af krisen??? og hvis det passer, kan i jo ikke købe andet, før huset er solgt.

Anita W

• #3   8. jan 2009 Altså, vores hus var før vurderet til 2,8 millioner - og vi har lige haft en ejendomsmælger ude og kigge, og han sagde 1,8...

Vi skal selvfølgelig først have solgt vores nuværende hus. Men jeg er godt nok stresset, for om 2 måneder skal jeg have søgt ind på HF, og jeg aner stadig ikke hvor jeg bor henne næste år smiley

• #4   8. jan 2009 :O) Er det ikke først til april, man endeligt skal melde sig til HF?

• #5   8. jan 2009 Thit

ved ikke, men det plejer at være sidst i maj.

Anita W

• #6   8. jan 2009 du kan jo godt skifte skole og behøver da ikk vælge i det område du bor. Mange vælger da efter hvordan rygtet er for skolens uddannelsesform.
    Men jeg syntes landet er fedt, man behøver jo ikk vælge det ultimative, men bare trække sig lidt ud for byen. Er glad for valget slangerup og ikk hillerød hvor jeg kom fra. Vi rykker så måske nærmere mod ølsted

• #7   8. jan 2009 Team hvedesegaard: Ja, jeg har det så lige modsat smiley På min skole i Hillerød havde vi det super godt i klassen. Og hvis der startede en ny, var vi altid spændte og planlagde hvem der skulle vise den nye rundt osv.
    Men på Vejby skole var der ingen der talte til mig det første halve år - seriøst! Hver gang jeg gik hen til en for at indlede en samtale fik jeg bare et enstavelsesord som svar. Hvorefter de skyndte sig væk.
    Jeg kan huske at når vi skulle hen til et lokale skred de alle sammen, og så var det op til mig selv lige at finde det lokale vi skulle være i.
    Det var helt forfærdeligt.

• #9   8. jan 2009 jeg havde min skolegang på byskolen, og hvor har jeg dog haft et helved ! Kom jo fra "landet" skævinge, og blev bare mobbet i flere år. Et år kom min søster på den sorte liste ved min gamle klasses afslutning rent og skær fordi jeg var hendes søster. Vil aldrig flytte tilbage til hillerød igen.

• #10   8. jan 2009 Det kommer vel an på hvor langt din mor skal have til arbejdet. Om hun har bil eller skal med det offentlige eller ønsker hun at cykle-
    Hvis du skal på HF, kan du jo bare leje dig et værelse i Hillerød og gå i skole der, hvor din far bor og hvor du har gode minder fra.
    Det er vel ikke for tidligt at fluýtte hjemmefra når man er 17 år ?

• #11   8. jan 2009 undskyld stavefejl

• #12   8. jan 2009 Ser ikke nogen grund til at flytte hjemmefra som 17-årig, når nu min mor er villig til at købe et hus hvor der også er plads til mig...

• #13   8. jan 2009 Men så kunne du jo netop selv bestemme hvor du vil bo henne. Når din mor skal bestemme hvor hun har råd til at købe hus henne, kan du jo netop få meget langt til gymnasiumet som du skal gå på.

Var det ikke hos Jer at der var nogle drenge efter Jer, som lavede lidt ballade ved Jeres hus ?

• #14   9. jan 2009 Jo det var det. De har i øvrigt været i gang igen siden sidst - smidt noget (meget!!) ulovligt fyrværkeri i postkassen så frontsiden fløj 30 meter gennem luften og toppen fløj op og satte sig fast i loftet, samt facaden på huset er trykket indad og smadret.

Kommentér på:
Forslag til hvor jeg skal bo?

Annonce