Forslag til hvor jeg skal bo? {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle!
Jeg skal snart flytte igen, og vi herhjemme er meget i tvivl om, hvor turen skal gå hen til denne gang.
Grunden til vi flytter er, at vi ikke rigtig har råd til at sidde i det hus, vi har nu (min mor er enlig forsørger og vi bor i Nordsjælland, ergo det KAN gøres billigere) og at vi ikke bryder os om den by, vi bor i.
Lige nu bor vi i Vejby ved Helsinge, en meget lille stationsby på landet. "Landet" er meget anderledes end vi troede det var, da vi først flyttede hertil. Vi kom fra Hillerød af, så en lille by hvor man straks bliver gjort til "de mærkelige udefra" var ikke specielt fedt. Der kom rygter om os, og helt fremmede personer på skolen vidste hvad jeg hed og hvor jeg boede og kendte navnene på alle i min familie - virkelig underlig følelse.
Men sagen er, at vi bare ikke fungerer sammen med disse mennesker, for man kan altså bare mærke at det er et lille bondesamfund.
Nå, men nu står vi så og ved ikke hvor vi skal flytte hen. Vi vil gerne bo i byen, men vi er også meget begrænset mht. økonomi. Vores hus er lige faldet en million i værdi pga krisen, så det er ikke det rette tidspunkt at erhverve sig noget, der ikke kan være faldet ligeså meget, fordi det ikke kostede så meget til at starte med...
Så byen, ikke landet, og et sted hvor jeg kan starte på HF. Min far bor i Hillerød og ville også meget gerne stadig kunne se ham en gang hver eller hver anden måned uden at skulle køre meget langt.
Nogle der kan anbefale noget?
Fortæl gerne om, hvordan der er, der hvor I bor
- Er det landet eller byen?
- Er der nogle store byer i nærheden?
- Hvordan er folk? Går de op i rygter om "de fremmede", eller er der for mange af dem til de gider gøre det?
- Andet?
jun 2007
Følger: 50 Følgere: 57 Heste: 3 Emner: 98 Svar: 2.268
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.037
Anita W
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 304 Svar: 1.450
Vi skal selvfølgelig først have solgt vores nuværende hus. Men jeg er godt nok stresset, for om 2 måneder skal jeg have søgt ind på HF, og jeg aner stadig ikke hvor jeg bor henne næste år
maj 2005
Følger: 73 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 36 Svar: 3.229
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.037
ved ikke, men det plejer at være sidst i maj.
Anita W
jun 2007
Men jeg syntes landet er fedt, man behøver jo ikk vælge det ultimative, men bare trække sig lidt ud for byen. Er glad for valget slangerup og ikk hillerød hvor jeg kom fra. Vi rykker så måske nærmere mod ølsted
jun 2007
Men på Vejby skole var der ingen der talte til mig det første halve år - seriøst! Hver gang jeg gik hen til en for at indlede en samtale fik jeg bare et enstavelsesord som svar. Hvorefter de skyndte sig væk.
Jeg kan huske at når vi skulle hen til et lokale skred de alle sammen, og så var det op til mig selv lige at finde det lokale vi skulle være i.
Det var helt forfærdeligt.
jun 2007
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 34 Heste: 4 Emner: 132 Svar: 1.767
Hvis du skal på HF, kan du jo bare leje dig et værelse i Hillerød og gå i skole der, hvor din far bor og hvor du har gode minder fra.
Det er vel ikke for tidligt at fluýtte hjemmefra når man er 17 år ?
jun 2008
jun 2007
jun 2008
Var det ikke hos Jer at der var nogle drenge efter Jer, som lavede lidt ballade ved Jeres hus ?
jun 2007
Forslag til hvor jeg skal bo?