{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
641 visninger | Oprettet:

Mærkelig opførsel på fold? {{forumTopicSubject}}

Min pony Sherif er begyndt at opføre sig lidt mærkeligt på fold.
Her forleden da jeg ville tage billeder af vores heste på folden, blev min pony Sherif konstant ved med at følge efter mig og når jeg stod stille begyndte han at gå rundt om mig i cirkler.
Og prøvede jeg at flytte mig lidt fra ham, blev han næsten en smule agrassiv for at komme hen til mig, og gik igen rundt om mig?
Min veninde prøvede at vifte lidt med en jakke, men det var han ligeglad med? Hun kunne praktisk talt stå og vifte ham i hovedet med den, uden han reagerede? Og han blev igen lidt voldsom og mega sur på hende, og skubbede hende og gik hen til mig igen?

Han har aldrig nogensinde gjordt sådan noget?
Nogen der kan tyde den opførsel? smiley

- Signe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelig opførsel på fold?
  • #2   6. jan 2009 Lyder ret dominerende husk det dig der lederen. Lyder meget som om han lige prøver at tage føre pladsen!

• #4   6. jan 2009 Altså Sherif er vant til at blive redet hver dag, men da han ikke kan rides mere pågrund af skade, er tiden til ham desværre blevet mindre.
    Altså jeg snakker med ham hver dag, bare ikke så meget som jeg plejer, men træner klikker hver week. smiley

Men ja han er blevet lidt uopdragen på det sidste smiley

• #5   6. jan 2009 Han er da ikke uopdragen? (:
    Jeg ville sq blive glad hvis Maja var sådan overfor mig, for hun er skide ligeglad med mig. Kan også det med at vifte ting i hovedet på hende, men hun er i det hele taget kold i røven over for alt.

Ville tage det som et kompliment fra hesten, som jeg gør når de klør sig op af en.

• #6   6. jan 2009 Hejsa..

Måske du skulle lave noget anden træning fra jorden istedet for klikker..
    Hvis du har mulighed for og har ham inde på en lille fold hvor du kan sende ham rundt uden og have ham i longe og så bare lade ham gå, løbe eller hvad den nu selv vil søg for og holde den igang hele tiden indtil han "giver efter" og går med hovedet nede ved jorden, smasker/gumler. Så stopper du og vender ryggen til ham og venter på at han kommer hen til dig. hvis han ikke stopper og kommer sender du ham rundt igen. Indtil du kan gå runde med ham hvor han følger efter dig stopper når du gør osv.

Det gør jeg med min når han bliver sådan og så hjælper det på ham..

• #7   6. jan 2009 Krikken - Mente ikke han var blevet uopdragen i forbindelse med det, men han er i det hele taget blevet lidt uopdragen, da han prøver nogle ting af lige pt. som han godt ved han ikke må smiley

Men det du siger lyder faktisk meget rigtigt, og du har formodenligt ret i at jeg skal tage det som et kompliment, det ernok bare hans måde at komme i kontakt med mig på smiley

Efter jeg ikke rider ham mere, følger han mig også rundt overalt på marken som en hund, og han går mig helt op i nakken, han savner nok noget opmærksomhed smiley

Hehe, klør dine heste sig også op ad dig? smiley

• #8   6. jan 2009 michelle bau P

Jeg kunne aldrig finder på at bruge join up på min hest!!

Min hest og jeg har et super forhold, med masser af tillid i, det skal ikke ødelægges.

• #9   6. jan 2009 Her er en debat om Join up.
    Der kan du se min holdning til dette i.

http://www.hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=382038

• #10   6. jan 2009 ved nu ikke om du skal tage det som et kompliment når du ikke kan få lov at flytte hesten, uden den bliver småfornærmet. jeg vil hellere sige du skal vise du er lederen (: selvom det måske er sjovt/hyggeligt nu, kan det gå hen og blive mere voldsomt senere (:

• #11   6. jan 2009 Join up ødelægger intet, jeg bruger hverken pisk eller noget som helst..

Min hest er helt fri når jeg træner fra jorden, og det er ham selv der får lov og bestemme hvilket tempo det skal foregå i han bliver ikke tvunget til noget, han bliver sendt rundt igen hvis han ikke er samarbejds villig men stadig kun i det tempo han selv syntes...

• #12   6. jan 2009 Det er en af Monty Roberts mange tvangs metoder smiley

• #13   6. jan 2009 michelle bau P - Serisøst, prøv at læs overstående inlæg!

• #14   6. jan 2009 Tvang?

Der er noget i tager helt fejl af der..

Det er jo ikke hans fars motoder han bruger det ville i også vide hvis i satte jer ind hvad join-up er og læste hans bog...

• #16   6. jan 2009 Join Up = Dødstrusel.
    Nej jeg har ikke læst hans bog, og har heller ikke tænkt mig at gøre det, men jeg har fuldt ud styr på hvad Join up er.

Helt seriøst så syntes jeg ikke Monty Roberts er værd at lytte til, man skal nok huske på Montys "skumle" bagside. At han reklamere imod at binde benene op på heste, men selv har gjort det på Shy Boy (bag kameraerne). At han selv har indrømmet at alt hvad der står i hans første bog er opdigtet. At han er blevet sagsøgt for mishandling af en hest... (Han tabte sagen).
    Og at han nu også har anerkendt at han går ind for rodeo er jo heller ikke overraskende.

Så helt seriøst skal man nok lige tage Monty Roberts metoder og holdninger med et gran salt smiley

• #17   6. jan 2009 Ved du hvad..

Du må da godt nok meget undskylde at jeg skrev i dit oplæg...
    Det kunne være du skulle ha' skrevet at du ikke bruger Join-up for jeg har bestemt ikke skrevet til dig for og få revet hovedet af..

Jeg bruger Join-up i en hvis grad og jeg har god erfaring med det jeg er prøvet.. Og du bruger noget andet som du har god erfaring med...

Og jeg mener ikke at nogen metoder er rigtige eller forkerte.. Måske burte man bare acceptere hvad for nogen metoder folk bruger og så bare holde sin mening for sig selv...

Jeg syns det er fint at du har et godt forehold til din hest...

• #18   6. jan 2009 Tina
    come ooon... hesten har da ikke en flok med en selv? Hest og menneske skal være venner, det er hverken hesten eller rytteren der skal bestemme!

• #19   6. jan 2009 Altså hvis hesten har en uønsket adfærd er det bare at få den til at holde op. KOMMUNIKATION i stedet for vold som Whip Breaking. Hvis hesten fx skubber til dig, så skub dens hoved væk (blødt). Bare sådan så du gør det klart at det gider du ikke, men UDEN aggressiv/uvenlig adfærd. Håndter ALLE problemer sådan..

• #20   6. jan 2009 Michelle
    hvorfor bliver du så fornærmet over kendsgerninger?

Kommentér på:
Mærkelig opførsel på fold?

Annonce