tysk hjælp- vil du læse det igennem? {{forumTopicSubject}}
ja jeg har lige fikset noget tysk til tirsdag, men er ikke så god til det, så vil du ikke lige læse det igennem og rette fejl? bare nogle fejl, hvis du ikke kan finde alle...
Das Schulsystem in Deutschland
Das Schulsystem i Deutschland ist nie wie in Dänemark, aber einige Ding habe die Länder gemeinsam. In beide Länder kommen die Kinder mit 6 Jahren in die Schule, in Deutschland in Die Grundschule. Nach 4. Klasse sind die Kinder 9 Jahre alt und kann nicht mehr gehen in die Grundschule, und must mit ihren Elter beschließen was die Kinder wieder mögen. Also erst Grundschule, wieder Gesamtschule, Gymnasium, Fachschule, Realschule oder Hauptschule, bis 10. Klasse nach 10. Klasse wieder zu Universität, Fachhochschule, oder Berufsschule. Gesamtschule ist wie unser volkschule, Mädchen und Jungen gehen zusammen und habe alles Fächer auf eins Niveau.
på forhånd vielen dank:)
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 6 Heste: 3 Emner: 134 Svar: 1.195
Skolen i Tyskland er ikke som i Danmark, men nogle ting har landende til fælles. I begge lande starter børnene i skole som seksårige, i Tysklands grundskole. Når 4 Klasse børn er 9 år gammel kan de ikke længere gå i grundskole, og med forældrene skal de bestemme, hvad børnene har lyst til.
Det første af det er noget i den stil
er ikke god til tysk xD
apr 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Heste: 3 Emner: 223 Svar: 4.498
mar 2005
Følger: 31 Følgere: 32 Emner: 166 Svar: 536
apr 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Heste: 3 Emner: 223 Svar: 4.498
sep 2006
Følger: 189 Følgere: 236 Heste: 6 Emner: 25 Svar: 443
Det næste forstår jeg ikke helt meningen med.
Also erst die Grundschule und dann entweder. - Nach 10. Klasse können sie wieder Wählen. Dann gehts entweder in ........... - und haben
alle Fäher auf den selben Niveau. Nicht eingeteilt wie in Dänemark.
Håber du kan bruge lidt af dette her, men du må ikke rive hovedet afmig,
hvis der er nogle fejl.
tysk hjælp- vil du læse det igennem?