{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
732 visninger | Oprettet:

HELLIGE MENNESKER ANG. BID! {{forumTopicSubject}}

Ja først skal i venligst læse dette:
Jeg er absolut ikke imod bidløs ridning, støtter det da det er en fed ting at kunne have et så stærkt bånd mellem hest/pony & rytter at man kan styre uden bid!
Jeg sviner ikke folk til forklare blot min mening om alle disse videoer og emner der efterhånden har taget overhånd ang. bidløst og ikke bidløst.

Emnet:
Jeg syntes efterhånden at der er kommet såe mange videoer ang. Rollkur og folk med uheldige billeder hvor hesten har et stærkt bid på og den så har åben mund, eller folk som har fat i hesten, eller bruger deres pisk.
Det har taget overhånd.
- Os som ridder med bid ville jo ikke ride med bid hvis hesten kunne ride uden bid, og rytter kunne ride uden bid, og det var tilladt at ride bidløst til de store stævner!.
Men nu er det bare sådan at det ikke er alle heste som har temperament til at ride uden bid og sadel, og andre hjælpemidler.
Nu tager jeg min egen Araber, og irish fuldblod, de ville overhovedet ikke egne sig på en springbane uden bid, det ville gå fuldstændigt galt!
De har et temperament som siger, ''der er et spring løøb for vi skal over og vi er glade for det''.
Når man har sådan en hest som er såe glad for f eks. springingen, så vil der altid være et øjeblik hvor man er nød til at give den en med pisken, eller nød til at tage mere fat end normalt. Men fordi at man gør det 1 gang i timen eller 4 gange om ugen, betyder det jo ikke at vi mishandler vores heste, de er sunde og raske glade heste hvis tilværelse overhovedet ingen ting fejler.
- Det samme med dressuren, der er nogle heste som er hidsige. Og jeg tør væde på at ingen an få sin hest til at gå som Matiné f eks. uden bid og spore!!!!

Jeg er bare træt af at folk disser folk som ridder med bid, og folk som ridder med bid disser folk som ridder uden bid!
Kan i forhelved(sorry) ikke bare være ligeglade?.
Hvis det var såe slemt var der nok nogle på deres ridecenter eller dyreværnet som ville sige noget til dem!

- Hva' mener i ?

..Knus

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HELLIGE MENNESKER ANG. BID!
Kommentér på:
HELLIGE MENNESKER ANG. BID!

Annonce