træt af at skændes :( {{forumTopicSubject}}
Jeg er helt ude af de, ved ikke ´hvor jeg skal søge hjælp.
Min kæreste og jeg er begyndt at skændes hele tiden, det har stået på i snart to måneder, men de sidste to uger har vi ikke ´snakket normalt sammen, kun når der har været folk på besøg.
Jeg er generelt et meget konfliktskyt menneske, og gør altid alt hvad jeg kan for at få andre til at føle sig tilpads, sommetider lidt for meget, så jeg af og til glemmer mig selv og mine behov.
Jeg føler at jeg gør alt hvad der overhovedetstår i min magt for at få min kæreste til at have det godt, fortæller ham hver dag hvor glad jeg er for ham, sørger for ham i hoved og røv. Men alligevel er det aldrig godt nok.
Minut for minut finder han på nye ting som jeg ikke gør godt nok og ting som jeg har glemt. Jeg føler han bevidst søger efter mine fejl for at have noget at diskutere om.
Selvom vi kører i ring og siger de samme ting konstant, bliver han ved, Jeg fortæller ham at vi ingen vegne kommer for vi åbenbart har hver vores mening, men det er som om han vil prøve at ændre på mig. Han snakker om at vi er nødt til at gå på kompromis med en masse ting, men ærlig talt så føler jeg at det kun er mig der skal gå på kompromis, og han kan bare være som han altid har været.
Ligegyldigt hvad jeg gør og siger kommer jeg ikke gennem, det er først når jeg bryder grædende sammen at han hører på mig.
Et "lille" eksempel på hvad vi skændes utrolig meget om er, at jeg har 7 rotter og 2 heste. Jeg bruger alle mine penge på mine dyr, og mine rotters bure er store og fylder meget. Men det er noget JEG har valgt at jeg vil have i mit liv, og mener ikke han har nogen som helst ret til at prøve at ændre på det.
Han siger at jeg skal skill mig af med mine rotter så jeg max har 3, men jeg har haft dem alle fra små babyer og er knyttet meget til hver enkelt så når jeg siger jeg ikke vil af med dem siger han at så må hn jo bare slå dem ihjel.
Han respektere ikke mine følelser og behov, og alligevel elsker jeg ham bare så grænseløst!
Er ved at bryde helt sammen, jeg kan ikke klare det mere men jeg vil ikke af med ham, for jeg véd hvor godt vi havde det sammen engang og stræber efter at denne tid skal komme tilbage.
Nogle som har prøvet at være i samme situation som kan råde mig lidt til hvad jeg kan gøre?
Når vi diskutere så meget at jeg bliver nødt til at forlade huset siger han at jeg er barnlig og løber væk fra problemerne. Men jeg kan bare ikke kapere mere i mit hoved og har brug for at komme væk. Det den eneste "løsning" jeg er kommet op med indtil videre. Og den acceptere han bare ikke og det gør det hele 100 gange værre når jeg "flygter"...
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 461 Svar: 2.748
apr 2006
Følger: 104 Følgere: 217 Heste: 4 Emner: 248 Svar: 1.473
jul 2004
Følger: 87 Følgere: 81 Heste: 2 Emner: 280 Svar: 3.244
tak for lort - også over en lille ting !
jul 2004
jul 2004
aug 2008
Jeg bruger slet ikke nok tid på mine dyr, hver gang jeg er hos hestene når jeg kun at muge og alt det praktiske, det er evigheder siden jeg har gjort noget med dem, fordi jeg altid skal skynde mig hjem fordi han sidder derhjemme og keder sig. Når jeg er derhjemme, kan jeg ikke nusse med mine rotter, for så bliver han bare sur på mig, og beder mig komme over i sofaen og se noget tv eller lignende. Så bruger ca en halv time i døgnet på mine rotter og en time i døgnet på mine heste. Min kæreste har mig de sidste 22½ timer.
Han har før accepteret mine rotter og selv anskaffet sig to af dem, som han ville have slået ihjel hvis det ikke var for mig. Jeg er bare en kæmpe dyreelsker og det vidste han lige fra start af, så synes det er forkert af ham at begynde at ændre på tingene nu.
Jeg får kontanthjælp fordi jeg hele mit liv har lidt af svære depressioner, socialangst, dødsangst, skizofreni og on and off været misbruger af stoffer og hash. Jeg søger tryghed i mine dyr og lettelse ved stofferne, selvom det er forkert, og det ved jeg godt, men tit og ofte må jeg ty til andre metoder, ellers graver jeg mig ned under min dyne og kommer aldrig frem igen
aug 2008
aug 2008
aug 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
at han ønsker en selvstændig kvinde der rent faktisk har et liv
for det lyder til at du bare er hjemme konstant og ynker over hvor lidt penge du har hvor lidt menning dit liv har ???
derudover kan det jo være han undrer sig over hvor du får penge til stoffer fra ???
eller at han direkte er træt af dig men ikke tør sige det til dig fordi du er ustabil ???
det er som regel sådan at hvis man ikke kan holde sig selv så kan ens omverden heller ikke
derfor skal du nok kigge på dig selv og dine muligheder
jan 2008
Følger: 112 Følgere: 113 Heste: 4 Emner: 106 Svar: 992
Specifikt; (Jeg har bemærket at.. fx. at han sætter fokus på det negative)
Tanker; (Jeg tænker at..Fx. at du måske er ligeglad med at jeg lever, og ånder for de dyr)
Effekt; (Jeg føler/Effekten er.. Fx. at jeg bliver rigtig ked af det, og forsøger at flygte.)
Move Forward / Hvordan kommer vi videre?; ( Fx. Jeg foreslår at VI går på kompromi, eller evt. tager en grundig snak om hvad vi begge kan gøre bedre for at dette skal løsne sig..)
en anden ting er at når du flygter fra skænderiet, så er det et tydeligt tegn på at du glemmer at konfrontere ham, og når du ikke gør det så tænker du for meget på det, tænker du for meget på det kan det udvikle sig til at du begynder at tage længere afstand fra din kæreste, fordi du har sat teksten stort i din hjerne at; "Han er egoistisk, og han er ligeglad med hvordan jeg har det, osv."
jeg har selv været meget konfliktsky, men det er gået over efter jeg har lært at bruge STEM. efter man er kommet til "move Forward" og man har afsluttet samtalen, burde i ikke tage emnet op, så er det slut, og kan ikke diskuteres!..
om du vil bruge mine råd må du selv bestemme, men de kan være gode at afprøve.
Mvh. Sofie
aug 2008
Jeg flygter først når jeg har konfronteret ham på en pæn måde og han ikke vil lytte. Det er som at tale til en væg. Han snakker og snakker og lytter ikke til et eneste ord fra mig.
Men vil lige skrive det der ned. Det lyder som en rigtig god løsning. tusin tak:)
jan 2008
Følger: 112 Følgere: 113 Heste: 4 Emner: 106 Svar: 992
og det lyder dejligt at du kunne bruge dem
Hmm.. grunden til at du så vælger at flygte når du har snakket med ham kan være at du ikke får noget svar/ du får ikke nogen respons, eller noget ud af det du siger. jeg kan selfølgelig forstå at dette kan være ret så irreterende, og at du måske føler at han er lige til at slå i gulvet. Det lyder som om at han har fået en vane, han er vant til at han står og snakker, du lytter og så smutter du (hvis det fx. er på den måde) det kan være svært at vænne sig af med en vane, og det tager faktisk 21 dage at få en vane udryddet.
spørg evt. om han lytter, hvorfor han ikke lytter, og om han egentlig er intereseret i at jeres forhold skal reddes, eller om han øsnker at det skal forblive som det er.
-Sofie
aug 2008
træt af at skændes :(