{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
418 visninger | Oprettet:

Renrace uden stamtavle ? {{forumTopicSubject}}

Du vil jeg altså høre hvorfor ?

Hvorfor skriver "mange" folk at man skal fjerne sin hest hvis man nu har sat den ind under ARABER men så ikke har en STAMTAVLE . Hvorfor må den så ikke blive under .

Den kan da godt være renrace udne og havde en stamtavle .

Jeg har altid hørt/lært MAN RIDER PÅÅ PAPIREN XD

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renrace uden stamtavle ?
  • #1   5. dec 2008 Det du har hørt er åndssvagt.

• #2   5. dec 2008 Betina P ! Mener du ?

At man ikke rider på papiren !

• #3   5. dec 2008 Laura. Nemlig ! Men mange folk skriver bare din hest er ikke ren race den har ikke stamtavle !

• #6   5. dec 2008 Det er noget med at HG ikke forlanger at der skal være stamtavle hvis man lægger hesten ind under en race. Men tror noget af problemet ligger i dem som ligger heste ind under forkerte racer. Nogen af uvidenhed andre fordi de åbentbart ikke vil kendes ved en blanding.

Synes selv det er træls når nogen vil have en traver ind på HG men den ligger under Fuldblod. Eller når man tydeligt kan se en hest ikke er araber og så bliver lagt ind som araber eller araberrace. Men kan man se den hører til racen eller der er en begrundelse for at den bliver lagt ins under en bestemt race kan jeg ikke se problemet.

• #7   5. dec 2008 Ja man rider sgu ikke på hestens papire. Det er da et latterligt udsagn. En hest uden stamtavle kan sgu være lige så god som en med.

• #8   5. dec 2008 JA Betita P De siger jeg også ;D

EN hest med stamtavle er god
    Men en uden er lige så

• #9   5. dec 2008 Du kan jo ikke være sikker på at den er ren, hvis den ikke har en stamtavle ?

Du har jo ikke nogle beviser ?

• #10   5. dec 2008 En hest uden stamtavle kan vel være ligeså god som en med? eg hader bare de der folk der tror at heste uden tavle ikke duer.

• #11   5. dec 2008 Team - det vil jeg da sige man kan.

Frekjur har ikke stamtavle, da hans far ikke er avlsgodkendt.
    Men jeg har både moderen & faderens stamtavle herhjemme + faderen er min mosters vallak (han hoppede over hegnet, dagen inden han blev kastrerret), og moderen er min egen hoppe.

Så jo, man kan sagtens være 100% sikker.. - også uden stamtavle.

• #12   5. dec 2008 Elsker - folk siger jo heller ikke de er dårlige ?
    Man kan bare ikke være sikker på de er rene, når man nu ikke har stamtavlen ?

Rie : Jamen så har du jo faktisk stamtavlen, hvis både du har morens og farens..

Det er jo noget andet, hvis man intet til hestens fortid kender ? smiley

• #13   5. dec 2008 Laura - Man ødelægger da ikke hesteracen, hvis hesten er ren, bare uden stamtavle?

Jeg ser mere et problem, i at man blander flere racer. (har intet imod blandingsheste som sådan), da det med tiden kan ødelægge standarten for en hest.

Men hvis du parre en islænder + en islænder uden papire, men hvor man ved den er ren, så er det jo stadigvæk en islænder.

• #14   5. dec 2008 Team - Nej, Frekjur har IKKE stamtavle, hans forældre har, men det er ikke det samme, når man snakker islændere.. Frekjur kan ikke bruges til f.eks. islænderstævner, af den grund (han skal dog gøres til "rigtig" islænder, hvis det bliver aktuelt).

Kan godt se, hvis folk bare siger "Den ligner en islænder, så det er den", men hvis nu folk rent faktisk kender forældrene, og som jeg, har deres stamtavler, kan de jo sagtens være rene alligevel.

Ellers kan man jo også sige med f.eks. pintoer, ponyer/heste, der går ind under standarten kan jo godt kåres der - men det betyder ikke de har stamtavler.

• #15   5. dec 2008 jeg syntes det er træls når man blander islændere med andre racer, så er det lige lidt ødelagt syntes JEG. (:

• #16   5. dec 2008 Elsker dig dreng - Kan ikke se problemet I, at det lige præcis er islændere.
    Jeg syntes det er ærgeligt, med alle racer, men herved ikke sagt jeg aldrig vil købe en blanding, og aldrig vil avle på den - jeg vil bare ikke blande mine egne heste, med andre racer.. det er der for mange, af hver race til.

• #17   5. dec 2008 Rie: DET ER JO DET JEG SIGER ? :S
    Det er jo ikke alle der har hestens fortid ?
    DE ved jo ikke om hesten er ren eller ej. ..

Men hvis du har BÅDE faderens og morderens stamtavle, kan du jo på den måde være sikker på at den er ren ?
    Men det kan du jo ikke være sikker på, hvis kun du har de enes ???

• #18   5. dec 2008 Team - Nej, mener ikke det er det du siger? smiley
    For folk der ikke stemmer hesten ind, ved ikke, om folk rent faktisk kender forældrene.

• #19   5. dec 2008 + det er jo ikke det folk plejer at skrive.
    "Hun har desværre ikke papire, men kender både mor og far, og de er begge rene .. bla.bla.bla"..

Det har jeg ihvertfald ikke set endnu . smiley

• #20   5. dec 2008 Jamen det kan folk jo bare skrive i hestens profil ?
    Og man kan da bare sætte den ind under særlig race til den er kommet ind, og så ændre racen ?

Sværre er det vel ikke, hvis folk er SÅ "skeptiske" som du nu siger ? :S

• #21   5. dec 2008 Team - en der er her første gang, tænker jo nok ikke over det ? smiley

• #22   5. dec 2008 Så er det jo deres problem ?
    Folk der er her første gang, og ikke har hestens stamtavle, sætter jo hesten ind under anden særlig race, for det er jo det man skal ?

smiley

• #23   5. dec 2008 Team - når man opretter en hest, står der ikke, at hvis hesten ikke har stamtavle, skal den under "anden særlig race", derfor er det jo logisk nok, folk ikke gør det. smiley

• #24   5. dec 2008 Jo, for hvis man ikke har hestens stamtavle, så ved man jo ikke om den er 100 % ren ?

Og det er jo ligesom heller ikke alle folk der afviser p.g.a. det, lad dog vær' med at gøre det værre end det er smiley

JEG gør det f.k.s. ikke, medmindre man intet aner om hestens fortid, og man så sætter en lavbenet kraftig bygget pony ind under ARABER så er det vist ikke heeeelt sikkert jeg godkender smiley

- Hvis du forstår hvad jeg mener ? =)

• #25   5. dec 2008 Er helt enig i at en hest uden papirer kan være lige så god som en uden, derfor forstår jeg ikke dem der har en uden men som absolut vil have den ind under en race. Det er da lidt selvmodsigende.

Jeg synes kun at renracede heste (=den med papirer) burde være under racer, for det er altså meget få heste som hvor man kan være sikker på racen hvis ikke de har papirer.
    Under connemara er der fx rigtig mange hvide ponyer uden papirer - ja, det betyder da bestemt ikke at de er connemaraer..

Bare min mening smiley

• #26   5. dec 2008 Team - Mange skriver nu: Afvist, pga. manglende stamtavler. smiley Men ja. Gider ikke rigtig diskutere det, da du jo ikke gør det, og så har vi ikke rigtig noget at diskutere. smiley Vi kan jo ikke ændre på hvad andre gør.

• #27   5. dec 2008 Patricia: Samme mening smiley

Rie: Øh.. Kan vi da godt sige .. ?

• #28   6. dec 2008 Laura - er jeg heelt enig I ! Det er en grund, til vi har de hesteracer vi har.

Kommentér på:
Renrace uden stamtavle ?

Annonce