{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
417 visninger | Oprettet:

Min kloge rotte Joey {{forumTopicSubject}}

Ihh jeg er bare så glad for min gamle hanrotte Joey smiley
Han er så super intelligent at ingen vil tro på det. Han forstår virkelig at indleve sig i mennesker og hvis han selv kunne vælge ville han nok gerne være et menneske.

Har netop lært ham betydningen af ordene "sove" og "godnat". Når jeg siger: "Joey skal vi sove?", så sidder han lige og kigger lidt på mig og så ligger han sig ned. Og ligeledes når jeg siger "Godnat, kan du sove godt" smiley
Han kommer altid når jeg kalder også når han er i den frie natur. Han forstår betydningen af "op" og når man siger det til ham hopper han op på min skulder eller kravler op af mit ben.
Når jeg skal lave lækker mad til mine rotter er Joey der altid til at hjælpe mig. Når jeg siger "Joey, skal vi kokkerere" så ved han hvad det drejer sig om og glæder sig helt vildt.
Han kan kende en faxe kondi flaske og bliver helt vild når han ser en, for faxe kondi er hans yndlingsdrikke smiley
Han ved også hvad ordet chokolade betyder og begynder at trippe helt vildt for chokolade er hans yndlingsslik smiley

Er bare så glad for ham, og han har virkelig overrasket mig! Ante ikke at rotter kunne blive så inteligente. Jeg kunne blive ved og ved og ved med at skrive om hans herligheder, men så bliver det en hel roman.
Ved ikke hvad jeg skal gøre af min glæde og kærlighed til ham, så nu kommer jeg lige ud med lidt her smiley

Håber i har gidet at læse det, selvom det nok ikke er så interresant for folk som ikke har rotter smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kloge rotte Joey
  • #1   3. dec 2008 Ej hvor fedt! Det vidste jeg ikke at de kunne. smiley

• #2   3. dec 2008 Nice (:

Jeg havde Ørkenrotter engang, men brugte ikke ret meget tid på dem, med hygge osv så .. Det blev aldrig sådan der (:

Jo, jeg kunne have dem siddende i mit tørklæde om halsen, så lå de bare og hyggede sig (;

• #3   3. dec 2008 Simone: Skriv mere mere mere(o; Jeg sidder helt og smiler over rotten Joey nu(O;

• #4   4. dec 2008 Heheh okay da smiley

Nogle gange når hans "storebror" (som er lidt agressiv over for andre hanner) er ude og løbe og støder ind i Joey giver han ham en masse tæv. Joey farer altid direkte hen til mig når han får tæv og begynder at kravle op af mit ben. Når han er kommet op på min skulder tør han ikk at komme ned igen efter en halv times tid. Han ved bare at jeg beskytter ham mod onde Mr Jingle.

Joey kan kysse. Når man siger "kys" så bliver han rigtig glad og kommer og slikker på mine læber smiley Og derudover elsker han også selv at blive kysset og bliver hest kuldret når man kysser ham over det hele.

Rotter nusser hinandens pels ofte, og det er også et tegn på at de acceptere og holder af hinanden. Når jeg klør på Joey, finder han det mest behagelige sted på min hånd at hvile sit hoved, og efter han lige harnydt nusseturen lidt begynder han at sidde og "rense" og vaske min hånd, fordi han er en meget taknemmelig rotte som giver tilbage når han får noget:)

Han kan også som den eneste rotte jeg nogensinde har set gøre det, finde ud af at holde på et låg (Faxe kondi låg fx).
    Når jeg har prøvet at give de andre en tår faxe kondi fra et låg, bidder de i den så snart de kan lugte noget de kan proppe i munden. Og så løber de væk med den mens alt sodavanen løber ud.
    Men Joey er lidt klogere og meget forsigtig og ved godt at det drejer sig om balance og om at holde den stille. Så når han får faxe kondi sidder han og nærmest omfagner låget for at holde det stille. Og han ved hvordan man skal vende og dreje den når den er ved at være tom, for at få mest ud af den.

Jae og så derudover kender han self også hans navn, men det gør de fleste af de andre rotter også med deres.

Så kom der lige noget mer smiley

• #5   4. dec 2008 Nårh ja, han tror også jeg er hans butler. Når han er for doven til at hoppe op i sengen sidder han bare og tripper og venter på jeg kommer og sætter en hånd ned, som han kan hoppe op på og få et "lift" op til sengen. Han ved godt hvad mennesker skal bruges til

• #6   4. dec 2008 Hvor er han da kær!(o;
    Selvom jeg er lidt bange for rotter

Kommentér på:
Min kloge rotte Joey

Annonce