{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
354 visninger | Oprettet:

spørgsmål ang. Ungheste xD {{forumTopicSubject}}

Jaa... overskriften siger det meste, men vil gerne liige have svar på de her spørgsmåle ang. ungheste, og med ungheste mener jeg fra 2-3 år ca.

1. Må en 2 års hest egentlig gå over bomme, lave slalum igennem nogle kegler eller er det for hårdt??

2. Må de springe når de er 2-3 år??

3. Må man øve HMS med dem når de er i den alder ??

Kom så klogehoveder xD

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål ang. Ungheste xD
  • #1   15. nov 2008 en 2 års hest skal man jo ikk ride på vel??
    Men den må gerne løsspringes ganske lidt måske hver 3-4 uge men MAX 80 cm, og 90 cm for 3 års og 1 meter for 4 års (hvilket passer for en LC som fireårs heste må starte)
    Jeg synes ikk man bør springe på en hest før den er 4, men skal en gå dsa eller lign, bliver man nød til at starte lidt før, men ikk før den er 3.5 år.
    Du gerne øve HMS med Ungheste, da dette jå er på deres primisser. Du må også begynde at longere til 2 års hest lidt med trense og en gjord hvis du ønsker dette, men max 15 minutter ad gangen max 3 gange i ugen. Ydermere bør du aldrig ride en 3 års hest mere end 3-4 dage i ugen før den bliver 4

Håber du kan bruge dette.

• #2   15. nov 2008 ja til alle 3 dele , men vil ikke springe højt i den alder og ikke alt for ofte, og med slalom skal det heller ikke være for snævert, men selvfølgelig heller ikke en hel mil i mellem .. og selvfølgelig må du træne ting som stop, gå, bak osv

• #3   15. nov 2008 Godt nok, og nej jeg havde ikke tænkt mig at de skulle springe højhuse ;P men det er rart at få besvaret spørgsmålene af nogle som ved noget om det ;P

• #4   15. nov 2008 det er for tidligt at ride 2 års o;

• #5   15. nov 2008 ¨hun vil da heller ikke ride den, det er da bare a ttrække den over bomme osv .

Kommentér på:
spørgsmål ang. Ungheste xD

Annonce