{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
479 visninger | Oprettet:

ikke sjovt- men en kamp ? {{forumTopicSubject}}

Jeg rider en Tinker 2 gange om ugen indtil ejeren finder part

Jeg springer den ene gang. men jeg kan slet ikke nyde at springe... for ponyen løber, jeg hyver og slider for at få den i en normal arbejds gaop...den tripper i traven og spænder helt op !

Den springer pisse godt, og springer alt hvad den ser....men det ER jo ikke sjovt !

Nogle ideer om hvordan jeg kan få hende til at slappe af og sætte tempoet ned...

OBS: hun er i okay dårlig form, så springer kun 5-6 spring når jeg springer..
Hun rides 4 gange om ugen...af 2 forskellige ryttere..
hun er ikke redet hver dag i snart 1 år....

Har stået en del stille da hun har været i fol, men har desværre tabt føllet...

Pyha, langt indlæg xD håber på nogle fede svar smiley

//Bumzen ©

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ikke sjovt- men en kamp ?
  • #1   10. nov 2008 Jeg rider også en pony først red jeg med 3ringsbid i spring og kunne ikke holder den var ved at springe et spring jeg ikke skulle tage, men så fik jeg stangbid og fortøj, og nu skal jeg næsten ikke tage i tøjlen.. men ved ikk om det er det samme med den pony. Men håber du finder på noget og jeg VED hvordan det er man bliver nærest lidt ked af det inde i sg selv og mister lidt lysten.. Men held og lykke

• #2   10. nov 2008 jah jah den skal jo trække mod springet men skam i så meget smiley den går det også i dressuren i al alm.

• #3   10. nov 2008 3 spring lige i rap, med 1-2 galopspring imellem.. En masse cavalettis lige efter hinanden både i trav og galop.. evt tag hesten op i trav mellem hver spring.. Det der virkede bedst på min var ÈT spring i midten som hun kun fik lov at rid hen imod hvis hun "pænt" så hvis hun satte farten op i galop red jeg hende på volte og red først mod springet igen når hun gik godt..

• #4   10. nov 2008 Hvis du gør som » Sus « anbefaler, så kan du ikke gå helt galt i byen, for det er nemlig lige præcis det du skal gøre... Stopknappen skal virke uanset hvor og hvordan, og gør det ikke det - skal den installeres. Så prøv i første omgang hvad sus siger... :o)

Kommentér på:
ikke sjovt- men en kamp ?

Annonce