Tyveri af mastercard, bl.a. {{forumTopicSubject}}
Hej!
Min far og hans kone er i går aftes hjemvendt fra en 14 dages ferie på Cran Canarie.
Da de havde været på ferie i blot 4 dage, blev de ringet op af min stedbror Christian som kunne fortælle at der havde været indbrud hos dem.
De har taget smykker for 90.000 kr og har fundet en boks med nogle kontokort, - et visakort, et mastercard, et Silvankort osv.
På ferien, dagen hvor de fandt ud af de havde haft indbrud, ringede min far og fik spærret alle kort.
Da har så fundet ud af i dag, at der på visakortet er hævet 60.000 kr forskellige steder og at der på Mastercerd' er hævet 15.000 kr. - Til begge kort har indbrudstyvene, på meget mystisk vis, brugt begge koder til kortene. - Det er kun min far og hans kone som kender til både kortene og koderne.
Banken med visakortet har meddelt at de dækker det fulde beløb, heldigvis. Men, Mastercard som de her fra Nordea har meddelt at de IKKE dækker en eneste krone når de 15.000 kr er udtrukket med kode.
Kan det virkelig være rigtigt, at de ikke skal dække? Der er video overvågning mange steder hvor pengene er trukket fra, bl.a i Skødstrup, og min far og hans kone har altså ikke kunne bruge pengene selv nu da var på ferie.
Synes at have hørt et sted at de skal dække alt fra 1200 kr og op efter. - Er der nogle som ved om det er korrekt?
Mine far vil selvføægelig henvende sig til en advokat, bl.a fordi at der efter min far spærrede det Mastercard er trukket penge op til to dage efter spærringen. - Altså, har Mastercard ikke lukket kortet promte, men har ventet i 2 dage!
maj 2006
Følger: 44 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 94 Svar: 754
Og er nu ret sikker på at de skal dække det når det er sådan et stort beløb og samtidig når de venter med at lukke kortet...
- Freia
feb 2007
Følger: 75 Følgere: 121 Heste: 5 Emner: 163 Svar: 821
Jeg ved desværre ikke om de skal dække beløbet
men har hørt om andre det er sket for hvor de ikke har dækket beløbet .
men det må din fars advokat vide eller ku undersøge
håber det bliver dækket .
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 84
Men de skal uden tvivl kontakte en advokat og snakke med ham om det, da kortet skal lukke omgående, når det bliver meldt stjålet. han skal nok bare bevise at han har ringet 2 dage før de blev lukket....
feb 2007
Følger: 75 Følgere: 121 Heste: 5 Emner: 163 Svar: 821
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 84
Så skal de i hvertfald dække det der er hævet i det tidsrum, og det kan godt være de selv skal betale, det kommer an på hvordan deres aftale er, læs altid det der står småt, for der står om de dækker ved tyveri....
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 20 Svar: 474
Horfor kan folk ike bare lade andres ting være??
Min mormor og morfar fik, da de var på kystogt fra NY til de caribisker øer, hævet 100.000 fra deres American Express Card, & de fik desværre kun 75.000 tilbage... De fandt så senere ud af at det var en kineser(mener jeg) der havde stjået deres kort og hævet pengene..
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 142 Svar: 887
jan 2008
Følger: 53 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 430
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 142 Svar: 887
jan 2008
Følger: 53 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 430
Tyveri af mastercard, bl.a.