{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

Bidløst rideforbund? En realitet....NU {{forumTopicSubject}}

For nogle mdr. siden fik jeg så den idee at tage det initerativ at undersøge om der må laves et forbund for bidløs ridning, stævner, osv osv...

Jeg blev selv meget inponeret over denne rideform, da jeg fik mine nyeste hest.
Drt åbnene op for en masse nye ting og trænings metoder, der ikke fandes i mit univers.

Dette vil jeg dele med andre, der er allerede rigtig mange der rider deres heste bidløst, eller med cordeo.

jeg er selv mest til cordeoen....

Hvorfor ikke havde et rideforbund med bidløse stævner, horsemanship osv?

Nu er det en realitet!!!!!

Hej Anne Forsberg Bøjsen,

jeg skal beklage, at jeg først nu er kommet til din mail. Du har sendt den, netop som jeg rejste bort på sommerferie i 3 uger og siden har jeg været på konference i Norge og kursus, og dette er min første dag på arbejdspladsen. Og derfor kan det være at din tålmodighed er sluppet op, og du har fået løst spørgsmålet ad anden vej.

Der er ikke noget i vejen for i Danmark at stifte en forening, der vil have de aktiviteter, som du beskriver. Når I gør det rigtigt, så vil I formentlig også kunne opnå kommunal støtte, der hvor foreningen har hjemsted, forudsat at der er aktiviteter for børn og unge. Alt det kan kommunen vejlede jer om. Det skal forvaltningen rent faktisk.

Hvis I vil etablere jeres eget forbund, vil det også kunne lade sig gøre. Det forbund skal udarbejde reglerne for afvikling af stævner inden for forbundets regi.

Desværre vil det ikke være muligt for konsulenterne i Danmarks Idræts-Forbund at hjælpe jer, da vi kun er forpligtede overfor de idrætsforbund, som er medlem af DIF. DIF er også sådan opbygget, at vi kun har et rideforbund tilknyttet. F.eks. er Dansk Islandsheste Forbund tilknyttet DIF via aftale med Dansk Ride Forbund. Og sådan vil det også skulle være for jer, hvis vi i DIF skal hjælpe.

Jeg vil med mine mange års erfaring råde jer til at søge forståelse for at blive del af Dansk Ride Forbund. Det vil naturligvis kræve mange møder og forhandlinger, men jeg ser det som den bedste vej at gå. Så er der også en organisation at støtte sig på. Den form for ridesport, som I dyrker, findes vel også i andre lande? Og det kunne måske være en idé for jer at finde ud af hvordan det er organiseret her, f.eks. hvis det findes i Sverige, Norge, Tyskland, England o.lign.

Det lyder som en god aktivitet og jeg ønsker jer held og lykke med at udbrede den.

Med venlig hilsen

Asbjørn H. J. Nordam
Konsulent

Danmarks Idræts-Forbund
DIF - Sekretariatet
Tlf. direkte: 4326 2070 - www.dif.dk
E-mail: an@dif.dk

Jeg arbejder videre på sagen. Skal først have møde med DRF, hvis de er villige til at vi bliver en gren af dem.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bidløst rideforbund? En realitet....NU
Kommentér på:
Bidløst rideforbund? En realitet....NU

Annonce