{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

5års samlet trav/galop - KOM SÅ HG! {{forumTopicSubject}}

Hellow HG.
Jeg skal ride FEI 5års indlednedne (5års championat) i Tørring her på Søndag, og i programmet skal man ride både samlet galop og trav. Det kræver de af en 5års. Jeg ved ikke med jer, men er det ikke rimlig tidligt at kræve samling? Tidligere hed programmet bare LA0 da det er lidt på LA1-LB nievau (staves xD ?). Der er ligeudrettet kontra, fra kontra til skridt til galop, tilbagetrædning, middeltrav, LB2-ottetal, men det at de så også kræver samlet trav og galop af 5 årige heste? Er det ikke lidt vildt når samling først er i LA4? Eller er det bare mig? -_-

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  5års samlet trav/galop - KOM SÅ HG!
  • #1   4. aug 2008 Det ville jeg hvertfald mene, syntes generelt de kræver en del af en unghest, hvertfald kontragalop er nok lige rigeligt og lidt dumt er tilbagetrædning også, da heste kræver en hvis grunduddannelse før de må lære det da det ellers bliver til uvaner

• #3   4. aug 2008 Cillepiieh: Nemlig! 4års heste skal ''bare'' gå et bestemt antal minutter på banen to og to. Så skal rytteren ellers bare vise dem fra i forholdsvis skridt, trav og galop. Som 6års er det sgu helt oppe i MB? Med changement og det hele? I FEI 5års finale er der endda kontra gennem hjørne. Jeg synes virkelig der burde laves nye ungheste programmer. Der er jo en grund til at det er UNGHESTE championat - og så skal nievauet vel også passe ind uden at hesten bliver overbelastet.

• #4   4. aug 2008 BOB: Præcis. I dagens Danmark er der sgu 7-8 års heste der kan gå Grand Pirx? Andres Helgstrands Kashmir er 8 og går da noget alla Grand Prix? Han var sågar tæt på at tage den med til OL?

• #5   4. aug 2008 Jeg syns det er fint nok..

• #6   4. aug 2008 Det er vildt S: Langt de fleste, vil faktisk mene alle(!) 5 års slet ikke er klar til det endnu.
    Men man har så travlt så travlt.

I dag går hestene M som 6-7 års. For 15 år siden var de 10-15 år før de nåede de klasser.

• #7   4. aug 2008 5 Års championat er generelt MEGET mere forlangende end 4 års. Jeg synes det er meget at kræve samling allerede, og hvordan skal dommerne afgøre HVOR samlet den skal være? smiley

Men mit råd er du bare skal prøve så godt du kan, det kan jo kun gå galt smiley Alle andre som skal ride 5 års, har samme problem smiley Jeg ville mene samling for en 5 års, er hvor du rider i en normal arbejdstrav, med et godt tempo. Hvor du så vidt som muligt samler den mere i nakken, MEN HUSK TEMPOET ! Det er der det går galt for mange, de rider hesten baglæns istedet for frem ! smiley

• #8   4. aug 2008 Syntes det er lt for meget at kræve, tænk lige på hovedet, menneskers unger på 3 år kan knap nok snakke ?

• #9   4. aug 2008 Selvfølgelig skal hesten ikke gå så samlet at den næsten går passage, men den skal gå lidt mere samlet end som 4års, hvor den gerne må gå med hovedet en smule sænket, hvor den nu, skal mere op i nakken og træde mere ind under sig.

• #10   4. aug 2008 Synes det er fuldstændig vildt så travlt man har i dag!

• #11   4. aug 2008 KERMO: Ja rider også bare for rutinensskyld og for bedømmelsens skyld. Så er jeg egentlig rimelig ligeglad med om hesten går samlet eller ej. Og hvis dommmeren kommentere det, så skal jeg nok forklare hvordan og hvorledes. Og jeg er stensikker på at alle de andre jeg rider i mod har det på samme måde - så jeg vil bare koncentrere mig om at ride FREM. Så må jeg jo ride arbejdstraven i et lidt højt tempo og ''samlet trav'' i et lidt lavere tempo uden det bliver for langsomt.

Sidsel: Der står samlet trav og samlet galop. Selvfølgelig ikke passage det ved vi da godt. Men det er altså de færreste 5års der kan bære det fysisk og de færreste de kan bære kravene som rytterne stiller psykisk.

• #12   4. aug 2008 Line: Jeg ved ikke hvad de forlanger til kåringer. Men kunne forstille mig at det er sygt.

Ligesom hende der lavede videoerne om ''Dansen I Dagens Dressur''. Det hele har en sammenhængning. Alle har så travlt at man fuldstændig glemmer hestens psyke og hvad den kan klare fysisk. Og hvad der er korrekt og hvad der er fuld stændig ude i skoven - men bliver betragtet som rigtigt.

• #14   4. aug 2008 Præcis. Jeg tror det de ligger vægt på er tempoet, en korrekt holdning uden at den skal være for høj, om hesten er stabil og takten. Som jeg altid siger " Tempo, takt og bæring"

smiley

Kommentér på:
5års samlet trav/galop - KOM SÅ HG!

Annonce