{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
650 visninger | Oprettet:

Hvorfor så besværligt at være part!??? {{forumTopicSubject}}

Hvorfor?

Jeg og en veninde longerede Comet efter springtræning, så han kunne strække ordenligt ud og fordi vi havde skyllet ham. Han bliver bange for et eller andet og styrter rundt. longeline kommer ind under ham og det mest rigtige (efter min mening) ville være at slippe linen, så risikoen var mindre for at falde. han løber så ud af banen og ejeren af gården får fat i ham. fint nok.

Næste dag for jeg en sms fra ejer, hvor det står
"Hej Emilie, jeg høre at Comet stak af igår! hvis du skal longere, skal det ske før ridning ikke efter, ellers skal du ikke longere! bla bla bla..."

Jeg tænker WHAT!!!? Han stak af og? Det kan ske for selv den bedste! Jeg synes selv, jeg gjorde hvad der var bedst. Og man longere ikke en pony på 12 år før ridning? med udstyr! han er tilredet!? Jeg gjorde det fordi han skulle strække ordenligt ud efter en lang spring time! og ikke for at bruge hans energi!?

Hvorfor er det som om at når man er part, må man IKKE gøre noget forkert overhoved!? Jeg føler mig lidt "Kendt" der kan man heller ikk gøre noget uden der bliver lavet en artikel i det næste sladderblad!!!

Det er SÅ fustrerende!!!

Nogen der har oplevet lign. eller har et råd til hvad jeg kan gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor så besværligt at være part!???
  • #1   20. jul 2008 tjaeh.. ved ikke (:
    strak han ikke ud da han sprang?

• #2   20. jul 2008 Vil nok give hende ret i man ikke longer efter... Da longering ikke er sygt godt for hestenes ben..
    Men derfor kunne hun godt have sagt det pænt..

• #3   20. jul 2008 Jeg tror bare man som ejer er meget beskyttende over for sin pony, kender det fra mig selv. Når man overlader den til en anden et par dage om ugen og man ikke selv er der vil man bare sikre sig at alt nærmest går perfekt - jeg er selv lidt for pylret :b
    Og det er ikke fordi parten ikke må gøre noget forkert - det er bare fordi man er mere overbeskyttende når man ved der er en anden der rider den, og man ikke selv er der osv.

• #4   20. jul 2008 hejsa,
    jeg synes da at du gjorde det rigtig med at slippe og lade den løbe. måske knapt så smart den løb ud, men godt den blev fanget i tide..
    men finder det underligt at longere for at strække ud ? smiley ..
    men ellers synes jeg det var godt , og der skete jo ikke noget smiley

• #7   20. jul 2008 man longere da heller ikke en hest efter ridning, specielt da ikke efter en springtime .
    hvis man vil havde hesten til at strække sig må man jo trave den ordenligt af, som man normalt også gør ?

Men hende der fangede den har jo sikkert bare troet den stak af ? og sagt det til ejeren .

• #8   20. jul 2008 jeg er enig med de andre med at hvorfor den skulle logeseres bag efter??+
    hvis den så endelig skulle strække ud så luk den fri på ridebanen!

og longsering er faktisk ret dårligt for hestens ben!

• #9   20. jul 2008 Træls, hun siger det på den måde.. Men ´hun bestemmer self. hvad du må.
    Jeg må heldigvis gøre "stort set" hvad jeg vil med Maj..

• #10   20. jul 2008 Det er bare det at... der kommer til at gå så mange rygter om en og jeg ved at de ikke passer! Man kan jo dårlig skridte dyret uden en skal kommentere måden man skridter på!

Da ejerens datter skulle til stævne, så skulle jeg også ride mere på bane istedet for skovturs dressur. nu rider jeg bane, men skridter da af ude. nu skal jeg åbenbart ride mere tur! kan hun bestemme sig!? Jeg HADER at bliver hundset rundt med! hun spurgte også om jeg kunne fra uge 31 og frem bytte min ridedag fredag ud med lørdag, jeg sagde nej, fordi det passer mig dårligt, men hendes datter ville ride mere i ferien, så fra uge 31 skulle jeg ride lørdag istedet fredag. HVAD? Jeg sagde NEJ! også har hun bare bestem for mig!?

• #11   20. jul 2008 hm hende der ejer kashmir er rigtig sød ved mig vi snakker om tingene hun vil heller ha jeg skriver til hende hvis noget er gået galt.
    men tror jeg ville ha travet min hest a eller sat den i galop med løse tøjler så den kunne strække ud sådan. men hun kunne måske ha sagt det lidt pæner til dig ;D men som nadi 2 nye video'er siger så tror jeg at mange ejer er som nadi siger ;D

• #12   20. jul 2008 hm hende der ejer kashmir er rigtig sød ved mig vi snakker om tingene hun vil heller ha jeg skriver til hende hvis noget er gået galt.
    men tror jeg ville ha travet min hest a eller sat den i galop med løse tøjler så den kunne strække ud sådan. men hun kunne måske ha sagt det lidt pæner til dig ;D men som nadi 2 nye video'er siger så tror jeg at mange ejer er som nadi siger ;D

• #13   20. jul 2008 TIL ALLE!

Han er slapper ikke af når jeg traver ham af efter en springtime, han spænder totalt op! jeg ville MEGET gerne slippe ham løs, med banen er i stykker flere steder! :S Han har IKKE udstyr på, men bare en grime, jeg lader ham løbe i det tempo han vil og følger efter med HELT løs line!

Kommentér på:
Hvorfor så besværligt at være part!???

Annonce