Hvorfor så besværligt at være part!??? {{forumTopicSubject}}
Hvorfor?
Jeg og en veninde longerede Comet efter springtræning, så han kunne strække ordenligt ud og fordi vi havde skyllet ham. Han bliver bange for et eller andet og styrter rundt. longeline kommer ind under ham og det mest rigtige (efter min mening) ville være at slippe linen, så risikoen var mindre for at falde. han løber så ud af banen og ejeren af gården får fat i ham. fint nok.
Næste dag for jeg en sms fra ejer, hvor det står
"Hej Emilie, jeg høre at Comet stak af igår! hvis du skal longere, skal det ske før ridning ikke efter, ellers skal du ikke longere! bla bla bla..."
Jeg tænker WHAT!!!? Han stak af og? Det kan ske for selv den bedste! Jeg synes selv, jeg gjorde hvad der var bedst. Og man longere ikke en pony på 12 år før ridning? med udstyr! han er tilredet!? Jeg gjorde det fordi han skulle strække ordenligt ud efter en lang spring time! og ikke for at bruge hans energi!?
Hvorfor er det som om at når man er part, må man IKKE gøre noget forkert overhoved!? Jeg føler mig lidt "Kendt" der kan man heller ikk gøre noget uden der bliver lavet en artikel i det næste sladderblad!!!
Det er SÅ fustrerende!!!
Nogen der har oplevet lign. eller har et råd til hvad jeg kan gøre?
mar 2007
Følger: 56 Følgere: 54 Heste: 2 Emner: 346 Svar: 2.355
strak han ikke ud da han sprang?
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2125 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.515
Men derfor kunne hun godt have sagt det pænt..
nov 2006
Følger: 102 Følgere: 98 Heste: 2 Emner: 185 Svar: 1.506
Og det er ikke fordi parten ikke må gøre noget forkert - det er bare fordi man er mere overbeskyttende når man ved der er en anden der rider den, og man ikke selv er der osv.
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.676
jeg synes da at du gjorde det rigtig med at slippe og lade den løbe. måske knapt så smart den løb ud, men godt den blev fanget i tide..
men finder det underligt at longere for at strække ud ? ..
men ellers synes jeg det var godt , og der skete jo ikke noget
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.910
hvis man vil havde hesten til at strække sig må man jo trave den ordenligt af, som man normalt også gør ?
Men hende der fangede den har jo sikkert bare troet den stak af ? og sagt det til ejeren .
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 484 Svar: 4.541
hvis den så endelig skulle strække ud så luk den fri på ridebanen!
og longsering er faktisk ret dårligt for hestens ben!
maj 2008
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 5.411
Jeg må heldigvis gøre "stort set" hvad jeg vil med Maj..
apr 2007
Følger: 63 Følgere: 75 Heste: 2 Emner: 61 Svar: 351
Da ejerens datter skulle til stævne, så skulle jeg også ride mere på bane istedet for skovturs dressur. nu rider jeg bane, men skridter da af ude. nu skal jeg åbenbart ride mere tur! kan hun bestemme sig!? Jeg HADER at bliver hundset rundt med! hun spurgte også om jeg kunne fra uge 31 og frem bytte min ridedag fredag ud med lørdag, jeg sagde nej, fordi det passer mig dårligt, men hendes datter ville ride mere i ferien, så fra uge 31 skulle jeg ride lørdag istedet fredag. HVAD? Jeg sagde NEJ! også har hun bare bestem for mig!?
okt 2006
Følger: 110 Følgere: 104 Heste: 8 Emner: 203 Svar: 1.340
men tror jeg ville ha travet min hest a eller sat den i galop med løse tøjler så den kunne strække ud sådan. men hun kunne måske ha sagt det lidt pæner til dig ;D men som nadi 2 nye video'er siger så tror jeg at mange ejer er som nadi siger ;D
okt 2006
Følger: 110 Følgere: 104 Heste: 8 Emner: 203 Svar: 1.340
men tror jeg ville ha travet min hest a eller sat den i galop med løse tøjler så den kunne strække ud sådan. men hun kunne måske ha sagt det lidt pæner til dig ;D men som nadi 2 nye video'er siger så tror jeg at mange ejer er som nadi siger ;D
apr 2007
Følger: 63 Følgere: 75 Heste: 2 Emner: 61 Svar: 351
Han er slapper ikke af når jeg traver ham af efter en springtime, han spænder totalt op! jeg ville MEGET gerne slippe ham løs, med banen er i stykker flere steder! :S Han har IKKE udstyr på, men bare en grime, jeg lader ham løbe i det tempo han vil og følger efter med HELT løs line!
Hvorfor så besværligt at være part!???