Wee, tror han stoler på mig nu... {{forumTopicSubject}}
Okay, det hele startede igår hvor vi skulle på tur. Anita (gårdejer), Sofie (veninde), Bodil (sofies mor) og jeeeg. Vi plejer at ride ned i åen og over på en anden side, men da vallakkerne går dernede nu er der afspærret, så vi måtte over broen. Alle hestene gik over undtagen lille stakkels Sörli, som stod fast over på den anden side af broen uden at rykke sig. Jeg hoppede af, og efter ca. 5 min. fik jeg ham over broen.
Fint, så fik vi redet en deeejlig tur og skulle så hjem. Vi kom til broen, og tænkte at det ikke ville være noget problem at få ham over, for det var jo hjem af. Men han skulle fanme ikke over, og jo mere jeg prøvede at presse ham jo mere sur blev han. Og til sidst stejlede han, og der tændte jeg af. Jeg sprang af ham og fik ham over broen med stort besvær.
Idag fortrød jeg så at jeg ikke havde kunnet styre mit temperament igår, så da jeg kom ud i stalden striglede jeg ponyen, smækkede en rebgrime på og tog mit træktov og vandrede ned på broen. På vej derned legede vi lidt så han vendte opmærksomheden mod mig, løb, stoppede, bakkede, gik frem, stoppede osv. No problem. Så kom vi til broen, og han stopede ved kanten. Allerede der tænkte jeg "det her, kommer til at tage virkelig lang tid!". Jeg lod ham stå lidt, og tog så fat i torvet, klikkede med tungen, og bad ham om at komme ind til ham og det gjorde han :D:D:D:D:D ud på den store træbro hvor han stod sååeh fint =D så gik vi over på den anden side, på en eng hvor han kom lidt på cirkelvolte og så løb vi rundt og legede lidt.
Da vi skulle tilbage over broen, gik han bare lige over! Så solt er jeg altså af den lille mand =D
- Ville bare lige ud med det x'D
mar 2007
Følger: 53 Følgere: 51 Annoncer: 3 Emner: 1 Svar: 551
dec 2005
Følger: 108 Følgere: 106 Heste: 6 Emner: 167 Svar: 1.112
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 167
Nu vil jeg ikke være sådan er sur gimpe:) Men Du må da ikke stå af, du skal da blive på ryggen af ham. Det siger de kloge da ihvertfal:)
Vh.
Maria
mar 2006
Følger: 125 Følgere: 126 Heste: 3 Emner: 803 Svar: 5.480
iwe - ja
Windswept - hehe q:
det kan jeg ikke når han begynder at stejle, der koger jeg over. Det gør det kun værre hvis jeg sidder på ham + at der står 3 over på den anden side og venter på mig. så bliver jeg stresset og det mærker han med det samme og så får jeg ham aldrig over
Wee, tror han stoler på mig nu...