pony død :'( {{forumTopicSubject}}
idag der fik jeg af vide at en pony jeg red for ca 3-4 måneder siden er død )';
historien det er er rigtig
jeg rider på vorbasse rideklub og på rideklubben skulle vi ud og købe nye heste og ponyer og jeg skulle med og prøve dem osv. da vi så kommer ned til den heste handler der er meget dygtig i at sælge rideskole heste (tror han selv) men vi kommer ned og prøver en masse heste og så kigger vi videre i stalden da der iik rigtig var noget .. så stod der den fineste fjordhest den var lige ankommet til stedet så den var lidt forvirret men jeg faldt pladask for ham ligesom alle andre der var med nede og prøve heste vi tog ham så ud og min veninde mille prøvede ham så og han gik bare så godt og han var bare fin så vi valgte at tage ham med hjem...
MEN da ponyen så ankommer til rideskolen går den også rigtig fin de første par uger men så tager fanden ved den lige pludselig og den jorde rundt med ungerne der rider den det var rigtig mærkelig så vi tænkte jamen det er sikkert sadlen så den blev udskiftet og der kom en kiopraktor til ponyen der hed odin (: og så mente dyrlægen som også havde tjekket den at den var bare klar igen og den nok bare havde været afsindig øm..
MEN lige som vi troede den var klar på skoleridningen igen blev det kun værrere så vi tilkaldte igen dyrlæge og kiopraktor og massør osv de mente ingen af dem at der var noget galt med ponyen.. de fik også ret delvist ponyen fandt vi ud af kun lige var blevet fem men ham som vi købte den af sagde den var otte og godt tilredet men ponyen var hverken tilredet eller otte år gammel.. der var så en der hed kristina der begyndt at ride den hvilket også gik meget godt men hun fik så noget andet at ride på så varodin iik længere interasant rigtig ærgeligt for han viste store fremskridt men nå.. han stod så rigtig rigtig rigtig længe og bare gloede indtil der var en der hev fat i skulderen på mig og spurgte om jeg iik havde lyst til at prøve kræfter med ham jeg sagde straks jo og begyndte så bare træning fra jorden og vi knyttede bånd ret hurtig og vi hyggede os meget .. jeg elskede virkelig og ride ham .. han havde gang og kapicitet til at gå meget høje klasser hvis der var en der ville købe ham til det og så lærer ham det fra bunden .. men jeg red ham og jeg begndte at syntes at dressuren var lidt kedelig jeg prøved så krædter med bom ridning hvilket han sys var rigtig skæg jeg satte so bommen op til et spring det sys han var sjovt han sprang små spring med meget stor kapicitet inden for spring kunne han også blive rigtig dygtig men tiden kom så at odin var blevet alt for dyr at fodre på fordi at det kun var mig der brugte ham .. det tjente han jo iik på .. men han blev swå sat tilsalg af et bestyrelses medlem der hjalp mig rigtig meget med odin så han kunne blive endnu dygtigere men da så et andet bestyrelses medlam kommer hjem fra en længere ferie bestemmer hun at hun vil kontakte en hestehandler der muligvis ville købe ham for små penge /: men det blev så sådan at han blev solgt hurtigst muligt til heste handler.. og der sluttede hans eventyr så fordi idag får jeg så at vide at han er død for et stykke tid siden .. jeg begyndte virkelig at stortude da jeg hørte det.. han var jo mit ønske .. jeg ville så godt ha' købt ham hvis jeg havde pengene til ham..
jan 2007
Følger: 90 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 316 Svar: 2.122
aug 2006
Følger: 83 Følgere: 106 Heste: 7 Emner: 77 Svar: 553
sep 2005
Følger: 35 Følgere: 33 Heste: 1 Emner: 89 Svar: 893
aug 2006
men det er bare træls.. han var en super dejlig hest..
men det kan ejeren selvfølgelig iik gøre for.. han gjorde nok også det bedste for hesten.. det ville være synd hvis den skulle lide
dec 2004
Følger: 91 Følgere: 91 Heste: 2 Emner: 628 Svar: 3.908
aug 2006
jan 2008
Følger: 28 Følgere: 68 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 1.250
aug 2006
jul 2007
Følger: 149 Følgere: 194 Heste: 12 Emner: 642 Svar: 5.693
pony død :'(