436 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

alder angående vest??? alder angående vest???

Jeg syntes der skal laves en minimun alder for hvornår man skal ride med sikkerheds vest, jeg syntes at ligegyldig hvor god man er, skal man ride med vest når man er under 12 år.
jeg har set spring stævner hvor små piger under 12 ikke har haft vest på og er kommet slemt til skade?
hvad mener i? o: ö

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alder angående vest???
  • #1   11. jul 2008 Man skal have sikkerhedsvest på når man springer, uanset alder!
    -Bare min mening

• #2   11. jul 2008 det har du forhåbentlig ikke set, man skal da have vest på, når man er under 16 til stævner.

• #3   11. jul 2008 Den eneste tidspunkt jeg har haft vest på, det var når jeg var til springstævne på min gamle pony 8D

Nu har jeg den aldrig på - da jeg jo rider hest og ikke behøver ..

• #4   11. jul 2008 jeg synes hvis man hopper og nogle 70-80 er det ligegyldigt, men over synes jeg også at man skal have på uanset hvad.

-Man kan jo få nogle veste man næsten ikke mærke, så så slemt er det jo ikke smiley (til jer der rider uden)

• #5   11. jul 2008 RoC:
    Det syntes jeg også man burde, lige gyldig hvor gammel man er, er det farligt at ride?

• #6   11. jul 2008 det er der også, alle under 18 skal ride med vest nu, så vidt jeg har forstået på det hele, og de vil hvis også lave så youngriders skal smiley det er i hvert fald planen at det skal være sådan =D

• #7   11. jul 2008 På min rideskole SKAL alle under 18 have hjelm om vest på

• #8   11. jul 2008 Team Torskerogn :
    Jeg ha rset mange spring stævner hvor de små piger er faldet af og slået sig, også også til pony galop eller hvad det hedder?

• #9   11. jul 2008 Team Løve:

Hm, jeg springer uden vest og jeg har aldrig fået en bemærkning på det :L - jeg er 16 ..

• #10   11. jul 2008 * Sjöli f. Skuld Nord * .

Er du sikker på at de piger ikke har haft vest på - det er en klar regel indenfor Dansk Rideforbund at man skal bære sikkerhedsvest indtil man bliver 16 år.

• #11   11. jul 2008 * Sjöli f. Skuld Nord * .:
    Præcis, man er jo ikke udødlig bare fordi man er blevet ældre!

• #12   11. jul 2008
    .( ¯`v´¯ ) Bamse elskeren( ¯`v´¯ )
    Det syntes jeg også er fair. især på en ride skole, hvor man ikke kender hesten 100%. og selvom man mener man gør, kan der sagtens ske en hel masse på den uge hvor der er 20 andre børn der rider hesten/ponyen?

• #13   11. jul 2008 *DREAM TEAM GDR* *Silke smiley Atlantic Atlas *

det var her den periode hvor det var herre varmt. og så red pigerne kun med små bluser, så jeg kan ikke se hvor de skulle ha' gemt deres vest (:

• #14   11. jul 2008 tror ikke du har set så små piger ride uden vest til stævner .. Sikker på det bare er fordi de ikke har den på indenunder stævnejakken, det har nogle nemlig

Reglen er ponyryttere skal bære sikkerhedsvest til stævner .. Rider man hest og er under 16 må man gerne ride uden ..

Synes det er folks eget valg . Jeg er 16 og hver gang jeg springer tager jeg min vest på, men det er fordi jeg godt kan li at have den på smiley

• #15   11. jul 2008 RoC :

Nej det mener jeg nemlig heller ikke, men jeg kan da også godt se at vesten måske kan gå hen og irritere når man har den på og skal springe 110. Men så må man finde sig en anden vest, og måske betale 100 kr. mere?
    Jeg har en veninde som sprang 95 på sin traver uden vest, og jeg spurgte hende hvorfor hun ikke havde vest på, også sagde hun hun stolede på hesten.. så sagde jeg at jeg da også stoler på mine heste, men stadig springer med vest på, da jeg aldrig kan vide hvad der sker?

• #16   11. jul 2008 Johanne (: *video *
    Jeg tror ikke at du har været til alle stævner på sjælland, men jeg tager tit ud til 'små' stævner fordi jeg har små søskende osv. og de springer uden veste halvdelen af pigerne, mine søskende får ikke lov, da jeg selv kender konsekvenserne af det. og min kusine brækkede et ribben da hun faldt af sin gamle pony til et stævne,.

• #17   11. jul 2008 Jeg mener at det er op til personen selv ..
    Dør fandme hvis det bliver en lov at personer u. 18 skal have vest på .. Jeg rider IKKE med den .. Den gider slet ikke noget frihed
    - og ja jeg smider også hjelmen når jeg er 18 T_T

• #18   11. jul 2008 Camilla:

Så er vi to ! o:

• #19   11. jul 2008 * Sjöli f. Skuld Nord * .:
    Kunne ikke være mere enig, man kan få nogle veste man nærmest ikke kan mærke man har på.
    Jeg har selv kun en billig vest, men den kunne jeg fint springe med smiley (70-100 cm)

Jeg stoler da også på at min hest ikke vil MIG noget ondt, men man kan jo ikke garantere for at der ikke sker noget i hestens omgivelser som den reagere voldsomt på smiley

• #20   11. jul 2008 Allimac go Ynor

Prøv og tænk på din sikkerhed?
    men jeg vil sige jeg syntes bare det skal være en lov at børn under 12 skal have vest på. alle steder, og til spring stævner skal man også have vest på, hvis det er høje klasser, og resten på personen jo så selv tænke på, hvor meget sikkerhed de vil opnå? (:

• #21   11. jul 2008 RoC :
    jeg kan godt lide din holdning (:
    og du har også et godt argument, jeg skal til at tilride min islænder på 5 år, og jeg har ikke tænkt mig at sætte mig op på ham uden hjælm eller vest, og det er der ingen der får lov til da han jo er min, og han er pisse stærk, og løber med folk han ikke har respekt for (hvilket ikke er mig) (:
    men jeg syntes at under alle springstævner skal man bære en vest (:

• #22   11. jul 2008 Nej det har jeg godtnok ikke , og så må det dælme være nogle ringe dommere der er derover ! Hvorfor går du ikke op i dommertårnet hvis du ser en uden vest ? Må indrømme jeg blander mig ved sådan noget smiley

Har selv været ude for et slemt styrt hvor jeg næsten brækkede ryggen .. Var sindssyg heldig , døjer dog idag lidt med det

• #23   11. jul 2008 Jeg smider i hvert fald hjelmen når jeg runder de 18, ja det er måske ikke sikkert, men der er ikke noget mere ubehageligt når man har redet 5 heste og ens hoved er så klam svedig og man helt har fået hovedpine af det s;

Jeg vil selvfølgelig tage den på hvis jeg skal på ungheste/ tilridningsheste ..

• #24   11. jul 2008 Johanne (: *video *

Jeg tænker lidt, okay min søster rider med vest, og jeg tror bare de vil sige til mig at min søster har jo vest på så hvaad er mit problem? det er lidt den tanke der følger mig, og gør at jeg ikke siger noget?

det er jeg ked af at høre /: Men derfor burde du også ride med vest nu? (:

• #25   11. jul 2008 lama : Synes også det er helt iorden, så længe du gør det derhjemme og ikke på stævne pladsen smiley

• #26   11. jul 2008 LAMA - P.M.O.L.B

Hvad med at tage en hest af gangen, også tage hjelmen af når du skifter hest, sadler & strigler af, strigler og sadler den nye op? tag hjelmen på igen, også ride den nye hest. bare gøre sådan hver gang?
    det gør jeg, det har jeg det da fint med?

• #27   11. jul 2008 hvis det bare er hjemme på banen, og du ikke springer ja okay, så kan du måske godt droppe hjelmen, (jeg ville aldrig gøre det) men skal du springe syntes jeg du skalhave den på under alle omstændigheder?

• #28   11. jul 2008 Folk kan ikke vide hvem der siger det i dommertårnet og hvis dommeren er ved sin fulde fem, så disker han rytteren og ber hende komme hen til dommertårnet og så får hun forklaringen smiley

Jeg rider med vest når jeg springer .. Har ikke noget imod min vest , men jeg går heller ikke på kompromi med prisen når det gælder vest og hjelm.. Giver gerne 4000 for en hjelm hvis den sidder godt på mig og det samme med vest smiley En vest eller hjelm genere mig ikke , så kan derfor ikke se nogen grund til ikke at tage de ting på smiley

• #29   11. jul 2008 det er altså klamt at tage en svedig hjelm af og på , så hellere lade den blive på smiley

• #30   11. jul 2008 bær over med stavefejl smiley

• #31   11. jul 2008 Det syntes jeg også man skal når man springer (:
    så må man jo lade være med at tage den af og på også bare beholde den på, jeg rider ikke alle mine heste i træk, så kan derfor ikke se problemet i at tage hjelmen af og på når den er svedig, da jeg også har 2 hjelme (:

• #33   11. jul 2008 præcis, den holdning kan jeg godt lide (:
    Lige mine tanker, bare sagt på en lidt anden måde (:

Kommentér på:
alder angående vest???

Annonce