{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
418 visninger | Oprettet:

Hjælp - Billede - Må man? {{forumTopicSubject}}

Nu så jeg jo lige et indlæg inden det blev slettet, om at HG havde slettet et par heste pga tegn, dato m.m.
Okay..

Her kommer spørgsmålet så:
Jeg har netop tilføjet nye billeder af Kavello i hans profil - det første billeder står der en dato på, som stammer fra mit kamera af - hvilket jeg jo ikke kan gøre for..
Spørgsmålet er så bare om jeg må have billedet på hans profil?

Link til profilen:
http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59736
Det er første billede jeg snakker om..

- Håber meget at en kan svare mig på det, da jeg nødig vil slettes..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - Billede - Må man?
  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator

Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.163
    #1   28. jun 2008 datoer er ok på billeder.

Det der ikke må være på billederne, er logoer og copyright der ikke kan forbindes med brugeren og der må heller ikke være reklamer på billeder

• #2   28. jun 2008 ... sletter de ens heste hvis der er dato på ? Ö

• #3   28. jun 2008 Nane: Så mit er lovligt? Det er jo bare en dato fra kameraet af?
    (Vær sød lige at kigge det - for det fylder meget af billedet)

• #4   28. jun 2008 <b>Nane</b>
    Må min veninde så ikke have de her billeder? (link fjernet) (hun har 2 mere med MF på) Når det er mig der har taget billedet, og hun har fået lov?
    for jeg har taget mange billeder hvor der står MF på, og mange af mine veninder har billeder med det på. Må de så ikke det ? Ö

• Mynte
    VIP

#5   28. jun 2008 Strømpen x'D . - Sætter sten på udstyr. Skriv!!! ~

Det er kun dig alene der må have det logo på dine egne billeder, og det skal tydeligt fremgå af din profil, at det er dit logo.

Andre brugere må desværre ikke have dette logo på deres billeder.

Maja A
    Ja det billede med dato er OK

• #6   28. jun 2008 <b>Nane</b>

nå okay. så skriver jeg lige til dem, så de kan få billederne uden det :b
    Men hvad så dem der har billeder fra prof. fotografer? der er da også (for det meste) noget på ? altså selvom de er købt...

• #7   28. jun 2008 Jeg synes det er skræmmende at HA'erne ikke engang selv har styr på reglerne. som jeg forstår Nane, så skal alt med copyright/logo på slettes, og dette er ikke i overensstemmelse med det der står i brugerbetingelserne:

<i>1.6 Ophavsret
    Der er ophavsret på alle billeder.
    I forbindelse med oprettelse af billeder på siden, gives der samtidigt tilladelse til at billederne må vises frem på HesteGalleri.dk og benyttes i alle dertilhørende services.
    <b>Alle billeder der lægges ud på HesteGalleri.dk skal være billeder man selv har taget eller har rettighed til at bruge. Indgår der billeder som er markeret med ”copyright”, andre logoer eller lign. og brugeren ikke direkte kan forbindes som ophavsretshaver, vil det medføre slettelse af billederne og i grove tilfælde, slettelse af den pågældende profil eller fotoalbum samt evt. dertilhørende brugerkonto.</b>

Benyttelse af ovennævnte billeder vil under alle omstændigheder medføre en advarsel og besked om at fjerne de pågældende billeder straks.

Billeder der af brugeren lægges på HesteGalleri.dk, forsynes automatisk med et logo tilhørende HesteGalleri.dk </i>

Altså er det i følge det der står i brugerbetingelserne tilladt for mig at skrive mit navn på og tilføje billedet mit eget logo, hvis jeg har lyst til det.

Det jeg ikke må gøre er at sætte min hjemmeside adresse på, eller benytte mig af anden form for reklame.

• #8   28. jun 2008 <b>Nane</b>

Det du skriver er ikke i overenstemmelse med brugerbetingelserne. Som du kan læse, så er det tilladt, hvis personen der ligger billederne ind kan sættes i forbindelse med vedkommende der benytter logoet ect.

• Mynte
    VIP

#9   28. jun 2008 Camilse

der er da det jeg har sagt? Forstår ikke hvad du mener jeg har sagt der ikke stemmer overens med reglerne?

• #10   28. jun 2008 <b>Camilse</b>

Det der med at man selv skal have taget billederne eller rettighed til at bruge; mine veninder har da lov til at bruge de billeder jeg har taget?
    - <i>jeg fatter <b>nada</b> at det her?</i> xD

• Mynte
    VIP

#11   28. jun 2008 Indgår der billeder som er markeret med ”copyright”, andre logoer eller lign. og brugeren ikke direkte kan forbindes som ophavsretshaver...

Det betyder at brugeren selv skal have ophavsret på billederne hvis der er logo på. Er det en venindes logo, så har denne bruger ikke ophavsret på billederne, men veninden.

• #12   28. jun 2008 <b>Nane</b>

Aha xb

• #13   28. jun 2008 Indgår der billeder som er markeret med ”copyright”, andre logoer eller lign. og brugeren ikke direkte kan forbindes som ophavsretshaver

billeder med logo som er købt af en fotograf har køberen ret til at bruge, derfor må HG ikke slette billeder som er købt af en fotograf, som køberen så har købt retten til..!!! sådan forstås den linie... så husk lige at spørg brugeren om de har købt billedet, for det giver den ophavsret til at benytte billedet MED logo...

Har talt med en jurist om dette, så det er ULOVLIGT for HG at slette disse billeder..!!

• #14   28. jun 2008 *også selv om logoet ikke er deres eget... Efter juristen

• Mynte
    VIP

#17   28. jun 2008 JP/ Piper

tråden du omtaler blev slettet fordi HAernes handlen blev udhængt.

Det er iorden at diskutere reglerne, men det er ikke iorden at hakke ned på os for at sørge for at reglerne bliver overholdt

• #18   28. jun 2008 Katrine, problemet er bare at HG handler imod loven, når de siger at man ikke må oprette billeder med logo på som man har købt... men ifølge loven må HG ikke slette disse, men HA'erne har indtil nu ikke vist det er ulovligt, så ved ikke om de vil følge loven eller deres "over-admins" ordre...

• #19   28. jun 2008 Okay..

- Men hvad så hvis man har fået en prof fotograf til at tage billeder - og købt billedet - der vil jo altid være et mærke på?
    Hvad med dem?
    (Det som La Dolce Vita skrev)

• Mynte
    VIP

#20   28. jun 2008 *La Dolce Vita* nu med længe ventet føl...

Nu er jeg ikke jurist. Men ved at man er her på siden, så godkender man også reglerne på denne side. Og når reglerne siger at der ikke må være logo på billederne der ikke kan forbindes med brugeren, så inkluderer det også billeder man har købt. Og dermed har hestegalleri rettigheden for at slette billeder der ikke lever op til reglerne.

Vil gerne spørge Admin ad ang. det du har skrevet, men går stærkt ud fra at det juristen har sagt til dig ikke er helt rigtig...

• #21   28. jun 2008 NAne, KØBER man et billede køber man også retten til det, ... og nu er vi MANGE der var på siden FØR det blev ændret, hvilket betyder at det igen er ulovligt fra admins side at ændre det, for lovgivning kan IKKE virke med tilbagevirkende kraft... igen ifølge juristen...

• Mynte
    VIP

#22   28. jun 2008 Jeg har sendt det videre til admin, da jeg intet kan sige til dette tema, da jeg ikke er jurist

• #23   28. jun 2008 Jeg har fået af vide af flere Ha'er at man godt må have billeder hvor der fx står CB eller Camilla Blok, bare ikke CB-Foto

Og folk som har fx købt eller har tiladelse til at bruge mine billeder hvor der står Camilla Blok på må også gerne bruge dem her inde. Bare der ikek står noget med foto. smiley

• #24   28. jun 2008 Hvis man køber billeder af en proff så burde der heller ikke være deres logo på.. for så har man betalt for rettighederne til det... Okay er forvirret...

• #25   28. jun 2008 Vito...;o) .
    Mange proff har stadog deres inisialer (staves?) på. smiley

• #26   28. jun 2008 *Stadig

• #27   28. jun 2008 Hvorfor egentlig??

• #28   28. jun 2008 Nane:
    Nu har jeg fx - uden lige og tænke over det for havde ælidt travlt igår - sat mit eget Copyright mærke på - Det er mig der ejer hjemmesiden hc-photo, HC er mine egen initialer - Helene Carstensen - der står nede i bunden af et af mine billeder på profilen.

Når nu det er mit eget - og jeg akn dokumentere at jeg ahr betalt for mit domænenavn - må jeg så godt have det på mit billed??

Det skal lige siges at jeg normalt ikke sætter noget påde billeder jeg sætter herind nemlig f den regel men skulle lige være sikker ellers skal jeg ahve lavet en kopi og sat nyt billed ind...

• Mynte
    VIP

#29   28. jun 2008 Den Sorte Diamant C

Der må desværre ikke stå hc-photo på dine billeder, da dette er reklame. Du må dog gerne skrive Foto: HC feks, eller (c) HC

Dog skal det tydeligt fremgå af din profil, at det er dig der er HC

• #30   28. jun 2008 <b>Nane</b>

Jeg har fået af vide af flere Ha'er at man godt må have billeder hvor der fx står CB eller Camilla Blok, bare ikke CB-Foto

Og folk som har fx købt eller har tiladelse til at bruge mine billeder hvor der står Camilla Blok på må også gerne bruge dem her inde. Bare der ikek står noget med foto. smiley

• Mynte
    VIP

#31   28. jun 2008 • Camilla Blok • Fotografering tilbydes •

det sidste er desværre ikke sandt. Andre brugere må ikke have dit logo på billederne

• #32   28. jun 2008 Så synes jeg at jer Ha'er sku snakke sammen, for det har de Ha jeg snakkede med sagt passede.

• #33   28. jun 2008 Nane:
    Jeg er netop igang med at redigere og opdatere Sultans profil og der står der som det første i hans beskrivelse at det er mig der står for HC-photo og at jeg nemt og hurtigt at kan dokumentere at det er mig der har købt og betalt for det domænenavn. Siden er desværreikke oppe og køre endnu men der bliver arbejdet på den.

Jeg lavre en kopi af billedet bagefter - har backup liggende på min computer . og sæter ind så snart jeg er færdig med teksten i hans profil.

Tak for svaret! smiley
    Jeg sætter stor pris på at jeg, så længe jeg gør folk opmærksomme på det, godt må have (c) HC stående på mine billeder da jeg værner om dem.

• #34   28. jun 2008 Nane:
    Nu skal jeg lige forstå rigtigt skal jeg også redigere i teksten under mine billeder?? Der har jeg nemlig skrevet:

Fotograf: HC-Photo

Mere så jeg ikke har noget forkert i min profil da jeg helst ikke vil have den slete for noget der tager 3 min og korrigere...

• #35   28. jun 2008 Jeg har også skrevet forneden hvm der har taget billedet... det må da være okay..!?

• Mynte
    VIP

#36   28. jun 2008 Vi HAer snakker sammen. Jeg ved ikke hvem du har snakket med, men alle HAer der er her lige nu er fuldt klar over denne regel

• #37   28. jun 2008 • Camilla Blok • Fotografering tilbydes •
    Tror du ikke du har misforstået beskederne fra de HA'ere du har snakket med? Der forekommer jo så nemt misforståelser herinde efterhånden, så det kunne jo meget vel være muligt at det også er sket i dette tilfælde?

• Mynte
    VIP

#38   28. jun 2008 Det med at skrive nedenunder billedet er faktisk et punkt vi lige har sendt videre til admin og afventer svar på... så kan desværre ikke svare på det lige nu, uden at risikere, at sige noget der evt er forkert

• #39   28. jun 2008 Nane:
    Okay, ja det kan du jo naturligvis ikke svare på før i får svar fra Admin. Jeg tror bare jeg for en sikkerhedsskyld går ind og nøjes med at skrive (c) HC. Så reklamere jeg ikke.

• #40   28. jun 2008 Utroligt som du altid skal snakke på en sådan nedladende måde Camilse smiley

• #41   28. jun 2008 Nane :
    Men jeg har beviser på at en ha sagde at man godt måtte det .

• Mynte
    VIP

#42   28. jun 2008 Ja, det kan jo godt være at en HAer har sagt det, som bare ikke vidste det bedre. Vi er også kun mennekser og kan tage fejl.

• #43   29. jun 2008 Sjovt nok har jeg hørt præcis det samme som Camilla Block, at man godt måtte bruge sind einitialer som "logo" fx, er mit VP nu efter reglerne blev ændret, fordi logoet ikke måtte henvise til en hjemmeside, og fik at vide jeg ikke måtte bruge vp-foto mere, men VP var okay... så når der er flere der har fået det at vide må der jo have været nogen som har sagt det til os...

men som sagt handler HG ulovligt når det danske retssystem siger at man køber rettighederne til billeder med Logo når man betaler for et billede, så længe der ikke er et © tegn på billederne er det lovligt at bruge for køberen. OVERALT vel at mærke, om det er på internettet, i aviser og blade, eller et helt tredie sted... én ting HG også gør som også er ulovligt, det er at sætte deres eget copyright-tegn på billederne, for pludselig stjæler HG billederne for at ligge deres eget tegn for ophavsret på... hvilket jo også er ulovligt, for HG har ikke købt og betalt for billederne, næh, de FÅR penge for at vi opretter brugere, hvilket betyder at vi KØBER retten til at benytte billeder med logo på HG's hjemmeside.
    Igen noget juristen har sagt...

• K. L
    K. L Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Svar: 2
    #44   29. jun 2008 Det er også hammrende irriterende med de ting på billederne, copyrights, reklamer og alt muligt andet snask.

Hver gang jeg loader et billede op på siden, kommer der en eller anden idiot og planter "hestegalleri.dk" nederst i mine billeder - uden jeg har givet lov til det! Havde jeg været hjælpe-admin, så var dén nar sq blevet frosset....

Noget helt andet er; at det er strafbart at stjæle billeder. Men helt ærligt, jeg gider ikke gang have besværet med det, så har valgt at udelukke mine billeder fra sitet - så kan de sq lære det!! *lol*

Kommentér på:
Hjælp - Billede - Må man?

Annonce