Kold? {{forumTopicSubject}}
Ja, så får man lige stukket i snotten at man er kold fordi man vælger at aflive en syg hest, fordi man vælger at give dyret fred istedet for at ofre tusindvis af kroner på dyrlæge regninger for at beholde et dyr som ikke har det godt, fordi man i misforstået kærlighed vælger at beholde det.
Balluez har jo spat. For at aflaste sine bagben belaster han sine forben, hvorved han også for ondt i dem. Ydermere har han spændinger i ryg og lænd, som kommer som følge af spatten. Han har det ikke godt. Altså har jeg valgt at lade ham aflive, hvilket sker imorgen formiddag klokken 10.
Jeg er ked af at skulle sige farvel til ham. Han har lært mig så meget, både hvad angår ridefærdigheder, og hvad angår mig selv og min personlighed som rytter og heste-ejer. Han er alt. Jeg vælger at sige farvel til ham, netop for at gøre ham en tjeneste. For at han ikke skal lide. Jeg græder indvendigt hver gang jeg ser på ham. Og så får man stukket i snotten at man er "kold, fordi man ikke kæmper for ham..."
Hvad? Er jeg kold fordi jeg ikke opløses i tårer i al offentlighed hver eneste dag? Fordi jeg vælger at holde min sorg mellem mig selv og min hest? Fordi jeg har indset at mit totale nervesammenbrud ikke gavner Balluez på nogen måde? Fordi jeg vælger at græde i privaten når jeg sidder og ser på alle mine billeder af min elskede ven herhjemme ved computeren?
Når jeg står med det, og han er væk, og ligger på jorden foran mig, så er jeg ikke et øjeblik i tvivl om at mine ben forsvinder under mig, og jeg bryder sammen. Men han får det ikke spor bedre af at jeg tudbrøler hver gang jeg træder ind i stalden.
Gør det mig kold?
Jeg blev ærligt talt både ked af det, fornærmet og vred, da jeg fik den stukket i snotten.
apr 2007
Følger: 82 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 545 Svar: 2.623
her.. det er jo det aller
bedste for hesten, &
nu tror jeg ikke du er
kold hjertet så du villle
jo også have det dårligt
hvis du så ham gå rundt
& lide hver dag..
så i bund & grund er det
bedst for begge parter...
<i>A&L&L</i>
maj 2007
Følger: 72 Følgere: 69 Heste: 10 Emner: 16 Svar: 180
Enhver hesteejer med respekt for sig selv..og sin hest.. har pligt til at sørge for at ens hest kommer herfra med værdigheden i behold!!
Kan godt forstå din beslutning. Som heste ejer kender man bedst selv sin egen hest og kan mærke hvornår nok er nok. Det skal andre ikke spille kloge på !!!
Føler med dig...det er et helvede at miste ens elskede hest
sep 2006
Følger: 87 Følgere: 87 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 3.491
det kan godt være det virker sådan, men når personen ikke ser ham hverdag, og ser ham når han knækker sammen af smerter, og skal løfte ben på ham de dage hvor han ikke kan af smerter, det er dig og mig og de andre der ser ham lide, og ser ham halte når han løber på folden og slæber benene efter sig!!
så nej du er ikke kold, det er bare en total uviden person, der skriver sådan!
dec 2006
Følger: 49 Følgere: 52 Heste: 4 Emner: 167 Svar: 534
Jeg har lige sendt dig en PB
Og til alle jer andre:
Tak
jul 2004
Følger: 19 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 39 Svar: 233
altså jeg havde gjort det samme som dig , hvis det var min hest ...
mar 2005
Følger: 186 Følgere: 181 Heste: 11 Emner: 126 Svar: 2.320
jeg synes sku da det er super flot at du i sådan en situation vælger hvad der er bedst for hesten og ikke for dig selv ! det sys jeg er flot !
sep 2006
jan 2008
Følger: 76 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 202 Svar: 2.277
sep 2006
det er ikke en her inde fra,
dec 2006
Følger: 49 Følgere: 52 Heste: 4 Emner: 167 Svar: 534
Det er en der har hest i samme stald som mig og K K
jan 2008
Følger: 76 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 202 Svar: 2.277