{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.608 visninger | Oprettet:

Av, er bidt :( {{forumTopicSubject}}

Som bekendt har vi to hunde derhjemme (der var aldrig planen at få to, men gider ikke til at remse historien op), der er kun 2 måneder imellem dem, begge to vogtende racer, begge to hun hunde og det er ikke mange måneder siden de kom i deres første løbetid.. Altså to teenage piger.Det siger vel næsten sig selv smiley
Jeg havde en grim oplevelse(min kæreste var ikke hjemme), vores ene hund bryder sig ikke om at dele mad eller legetøj med den anden (der har aldrig været noget problem, blot lidt knurren, som vi altid har fået stoppet... og der har ALDRIG og er stadig ikke noget problem med at vi tager det fra hende).. men jeg gav dem mad, og de skal altid over til den andens madskål for at se om de nu er færdige.. men denne gang gik det altså galt.. det kom op at slås, sådan ret alvorligt, med tænder og det hele. Jeg lægger mig selvfølgelig ind imellem dem for at stoppe dem, de sidder lige i kæberne på hinanden og jeg kan bare ikke få dem til at holde op. Da jeg endelig fik dem fra hinanden, rystede jeg og var helt ude af den, jeg kiggede ned af mig selv og havde blod på min t-shirt og jeg havde blod på mit ben.. jeg kiggede på min hånd (for jeg havde haft den ind imellem de to og vidste godt at jeg kunne blive bidt, men hellere det end at den ene hund pludselig er død...), men det var ikke mig der blødte, havde kun fået nogle små hudafskrabninger (nærmest), kiggede hundene igennem og kunne ikke finde noget sår på nogle af dem, ikke noget som kunne bløde så meget... fandt senere et sår på den ene, men det blødte ikke, væskede kun.. okay fint nok, så faldt alt til ro igen og der var ingenting da de var sammen, ligger og sover på hinanden osv..

Okay, vi har så snakket om at vi bliver nødt til at skille os af med den ene (den som ikke var planlagt vi skulle have) og der har egentlig været snak om det længe, vi har bare ikke rigtig fået gjort noget ved det, vi har jo også håbet på at kunne undgå disse ting,ved bare at fodre dem hver for sig (har snakket med hundetræner og derefter en klog kvinde fra noget zoologisk institut om problemet).. Men vi troede at det var første og eneste gang... eller vi håbede i hvert fald..

Min kæreste tog tidligt på arbejde i dag fordi han skulle åbne butikken.. jeg vågner ved at hundende er kommet ind i soveværelset (vi holder dem normalt ude i gangen/køkkenet for at kunne få ro om natten) og de slås og gøer helt vildt.. igen med tænder.. Jeg springer op og lægger mig imellem og får dem forholdsvist hurtigt fra hinanden (i forholdt til sidst i hvert fald), men jeg kan mærke at jeg har fået hugget mig en.. jeg får dem skilt ad og kigger på min hånd. Ja denne gang er det altså mig der bløder.
Det er ikke noget stort eller voldsomt, men det er ømt, bløder og væsker. Der er ikke noget på hundene.. og de har selvfølgelig også spist alt maden som stod herinde i en stor beholder..

Har forsøgt at ringe til hospitalet og høre om det nu også er nødvendigt at få stivkrampe vaccination, når det ikke er dybere eller voldsommere end det er, men der er selvfølgelig optaget. Føj hvor er det bare ubehageligt smiley

Sorry den lange smøre, havde bare lige brug for at komme ud med det. ØV smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Av, er bidt :(
  • #1   17. maj 2008 øv.. har lige snakket med dem og jeg skal ind og have den vaccination.. øv jeg hader sprøjter smiley

• #4   17. maj 2008 tak.. øv og der er ingen der gider at tage med mig ud på hospitalet.. jeg er en pivskid med sådan noget der.. jeg HADER hospitaler.. sidst jeg var derude var pga noget blærebetændelse der havde spredt sig, så jeg sad hos vagtlægen kl lort om natten og følte jeg skulle dø (det gjorde sindsygt ondt) og mens man ventede kunne man bare høre folk der skreg og syge folk der gik forbi og sådan noget.. puha jeg kan slet ikke have det smiley

øv øv øv... er der ikke nogen der vil med?!?! smiley

• #5   17. maj 2008 det er vigtigt at få den insprøjtning, man kan dø af stivkrampe. Kendte en der gjorde det for 3 år siden, efter en hund havde bidt hende.
    Kom så afsted. og skil dig af med den ene hun, to tæver, er værre en to hanhunde.

• #7   17. maj 2008 tak mosekonen.. men tror vidst det er bedre jeg selv får sprøjten smiley
    Men hvis du bare holder mig i hånden er jeg glad smiley
    Puha.. tager afsted nu.. (helt alene) piv piv smiley

• Frk. Dyr
    Frk. Dyr Tilmeldt:
    jul 2006

Følger: 54 Følgere: 56 Svar: 1.279
    #8   17. maj 2008 Ej øv da. /:
    - To af mine har en enkelt gang været oppe og slås, dengang var den ene af hundene gravid- så vi gik og ventede og var meget pylrede for hende, for der var kun ene uge til ... og hun var meget underlig da hun var gravid .. meget nærtagende og sur... Men altså; dér kom min border terrier, Belle en smule for tæt på ... :s
    De begynder at bide hinanden osv. osv ... Jeg får fat i min drægtige hund, og trækker hende væk fra Belle, da jeg ved at det var Alva der startede det ... Men så gør Belle noget, jeg aldrig have troet hun ville gøre - hun springer sq lige i struben på Alva!! Jeg får hårdt fat om nakken på hende, og får hende nærmest KYLET væk ... smiley Jeg blev så ked af det bagefter- men jeg blev altså bange for at hun ville slå Alva ihjel. smiley

Men da de var faldet til ro begge to, var der ingenting imellem dem - og det er der stadig ikke. Men jeg opdagede så at BEGGE hunde havde bidt mig - havde taget fat i belle med venstre, og Alva med højre - begge hænder havde fået mindst ét bid. smiley Øv altså!

<i> Ashley.

• #9   17. maj 2008 det er bare så skide ubehageligt, men især også fordi at normalt er der aldrig nogle problemer.. aldrig, det er faktisk kun når det kommer til mad at de er begyndt ... smiley

• Frk. Dyr
    Frk. Dyr Tilmeldt:
    jul 2006

Følger: 54 Følgere: 56 Svar: 1.279
    #10   17. maj 2008 <b> * Camilla&Thor * </b>

Mine har kun været oppe og slås den ene gang .. Men det var bare en vildt dårlig periode, dér hvor Alva var gravid- hun var også oppe og slås med min gravhund. smiley

<i> Ashley.

• #11   18. maj 2008 det gjorde overhovedet ikke ondt (er dog mega øm i armen nu :/) men det var mere det med at være derinde, det kunne jeg slet ikke have.. jeg sad alene ude foran skadestuen i en time fordi jeg ikke ville gå ind selv.. jeg fik kvalme og blev sådan helt svimmel puha smiley

• #12   18. maj 2008 * Camilla&Thor *:

Hvor gammel var du sidst du fik en stivkrampe vaccination? Sidst jeg fik en, fik jeg at vide at de holder i 10 år smiley

• #13   18. maj 2008 fik en stivkrampe for 1½-2 år siden fordi jeg var blevet kradset af en kat, og kattens klo sad ned ved min neglebånd, og der gik slem infektion i det (mistede neglen) sprøjten gjorde slet ikke ondt, men dagen efter og 4 dage efter var min arm mega øm, det var næsten værre end fingeren, kunne ikke sove på den arm om natten, kunne ikke tåle at blive krammet, osv. puha, godt de holder længe sådan nogle...

• #14   18. maj 2008 Ejjj stakkels dig sødte.... Vi har jo også 2 hunhunde, søstre og vi har en gang oplevet de blev uvenner pga et stykke legetøj, men det fik vi hurtigt afklaret, dog uden alvorlige sår.. Håber ik du har det alt for skidt idag:( Kram fra mig

• #15   18. maj 2008 nej jeg er helt fin nu, min finger og (især) min arm er bare helt vildt ømme smiley
    MEn det er overhovedet ikke slemt og det gik så hurtigt..
    Det var mere selve besøget på skadestuen jeg var dårlig over:)

• #16   18. maj 2008 Uh ha! Stivkrampe vaccanition! Også find ud af hvilken af hundene der starter det hele!

• #17   29. maj 2008 Av for søren !

• #18   29. maj 2008 Puuh smiley Vi havde en rottweiler / shæfer blanding, som pludselig sprang på vores lille papillon, som så skulle opereres på dyrehospitalet hele natten, og nøjh vi var tæt på at miste hende.. men hun overlevdede og den anden hun blev sendt tilbage dertil hvor vi havde fået den fra.. Men en super træls oplevelse, især når man er glad for begge hunde.. Det var også en mad situation..

Blev dog ikke selv bidt, men stadigvæk en ubehagelig oplevelse.-. Håber i finder ud af noget..

• #19   29. maj 2008 Jeg burde ha fået en ny stivkrampe for 6 år siden ca, men kan ikke lige tage mig sammen da jeg har nåle skræk =)
    Jeg har 4 tæver sammen, jeg har næsten lige fået ny tæve og der er nogle rang problemer. Så den ene dag var den normale alfa tæve bidt godt i =( men efter noget vejledning, men at jeg bestemmer hvem af dem der bestemmer går det meget bedre.. Jeg startede på det i mandags og det har allerede hjulpet, der har ikke været slagsmål siden

Kommentér på:
Av, er bidt :(

Annonce