Historie - Hvad sys i ? :D Historie - Hvad sys i ? :D
*Ved godt der står meget men læs det igennem! Har mange flere historier liggende på min comp. som jeg selv har skrevet Men hva sys i? *
‘’Jeg har haft mange heste igennem alle de år jeg har redet. Men den bedste var og blev den bedste. Nemlig Gameboy! Folk tænker vel at hesten var vel som alle andre heste, men nej det var han altså ikke. Gameboy var ponyen man kun fik en gang i livet. Han var den bedste. Lad mig fortælle hvorfor. Det startede med at jeg red som elev ude på Vipperød Rideklub. Jeg red elev gennem et år eller mere. Der blev stævne på rideskolen og vi kunne få tre ønsker. Som nr. 1 valgte jeg selvfølgelig Ninka som var min gamle yndlings pony. Som nr. 2 valgte jeg Taco. Og nr. 3 Gameboy selvom jeg ikke kendte ham der. Jeg troede jeg ville få Ninka men da programmerne blev sendt ud viste det sig at jeg skulle have Gameboy! Det blev søndag. Jeg ville kun springe. Jeg stod i stalden og gjorde Gameboy fin. Jeg var meget nervøs. Jeg skulle ride på en pony jeg ikke havde redet før? Vi sadlede op og varmede op. Og nu var det vores tur til at komme ind og springe. Det var ikke særlig højt. Det var nok ca. 50, men for mig var det højt. Vi fik lov at ride og vi fik en fejlfri runde! Jeg var rigtig stolt af Gameboy. Og lige siden den dag blev Gameboy min yndlingspony. Der gik måneder hvor jeg kom ind af døren og sagde jeg vil gerne ride Gameboy og jeg fik ham hver gang!
Min ridelære Iben sagde der var part ledig på rideskolens tykkeste pony Minelli. Jeg plagede min mor og jeg fik part på hende. Men jeg red stadig om onsdagen for det var kun fredag og lørdag jeg havde Minelli. Der gik et par måneder hvor jeg havde part på Minelli indtil der endelig blev part på Gameboy! Jeg tiggede og tiggede min mor næsten hele dagen om at få part på ham. Men der var kun fredag og lørdag ledig. Men jeg var ligeglad. Til sidst fik jeg lov og jeg stoppede på Minelli og startede med det samme på Gameboy. Jeg red på ham i nok ca. 3-4 måneder også blev mandag og tirsdag også ledig. Jeg tiggede igen og jeg fik lov. Nu var jeg virkelig glad. For nu havde jeg part på Gameboy alle de dage man kunne få. Han var halvt min! Jeg var bare glad! Vi trænede og trænede og vi startede rigtig mange stævner. Vi startede Sjællandsmesterskaber, Holbækmesterskaber, Landsfinaler og meget mere. Og vi red rigtig høje klasser. Og vi var til stævne næsten hver weekend og vi fik altid rosetter med hjem! Men en dag blev Gameboy syg. Han blev meget syg endda! Jeg blev ringet op kl. 6 om morgenen af Bøje som ejede rideskolen og fik af vide at Gameboy var blevet meget syg! Han havde fået kolik og forstoppelse. Det var forfærdeligt. Jeg græd og græd og græd dagen lang mens jeg sad i boksen hos ham. Jeg troede ikke han ville overleve for han havde det virkelig forfærdeligt. Han spiste ikke men lå bare der og så ængstelig ud. Han stod næsten aldrig op. Han rejste sig kun og lagde sig så igen. Var ligeglad med alt! Jeg troede han havde opgivet. Men jeg vidste han ikke ville give op for Gameboy var en rigtig fighter! Jeg skulle gå med ham i 20 min. Hver time. Han måtte ikke trave det var han ikke rask nok til endnu. Jeg gik hjem for og sove efter at havde siddet i boksen sammen med ham i 2 søvnløse dage og nætter. Jeg fik Bøje til at holde øje med ham og mig og min mor kørte hjem. Men jeg fik ikke lov til at sove særlig længe. Kl. 2 om natten blev jeg ringet op af Bøje. Han fortalte at Gameboy havde fået det meget værre! Jeg græd forfærdeligt meget og mig og min skyndte os og køre der ud! Jeg styrtede ind til ham og knælede ned ved siden af ham. Han havde lige kræfter nok til at ligge sit hoved i mit skød. Jeg hviskede til ham: Gameboy? Du må ikke give op nu! Du er det bedste der er sket for mig i mit liv! Du må bare ikke dø nu! Det må ikke være slut nu! Jeg nåede lige akkurat og sige de ord der betød alt for mig: Du betyder alt for mig og jeg elsker dig over alt på jorden skat. Han åndede ud. Han var væk! Han døde lykkeligt i mit skød. Selv om det snart er 10 år siden savner jeg ham stadig forfærdeligt meget!’’
sep 2007
Følger: 134 Følgere: 176 Heste: 4 Emner: 421 Svar: 2.052
sep 2004
Følger: 28 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 614
Historie - Hvad sys i ? :D