{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
371 visninger | Oprettet:

De nyr regler ang markedet {{forumTopicSubject}}

Hej der nu er der jo kommet den nye regl at man ikke må oprette en hingst til bedækning i mrekedet længere, og ville lige høre hvad folk enlig syntes om det.

Nu er jeg selv hingst ejer, og syntes det er lidt træls, og lidt mærkeligt.
Ved godt det er der ikke noget og gøre ved, men stadig.

Ville også høre hvad i andre hingst ejere gør for at fremme netop jeres hingst til avlen.

Jeg har pt Kings knight på forbundet hjemmeside, her inde, og har egen hjemmeside.
Har overvejet hestenettet, men syntes det er lidt dyrt, og ville høre om der var andre der havde nogle gode erfaringer med forskellige stedder ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De nyr regler ang markedet
  • #1   27. feb 2008 Det er al al for dårligt sys jeg!

Godt der er andre steder man kan annoncere med bedækning smiley

• #2   27. feb 2008 Synes det er vildt latterligt smiley

• #3   27. feb 2008 Ja det er lidt sjovt, for hele konceptet med en hjemmesiden er vel at få folk til og bruge den, men ved ikke og tillade bedækninger her inde længere, får de jo netop folk til og gå på andre sider... men okay.

• #4   27. feb 2008 Jeg synes det er åndsvagt og kan egentlig ikke se nogen grund til hvorfor man ikke må? Jeg synes ikke det giver nogen mening at forbyde det.. kan virkelig ikke se hvorfor det skulle gøre skade at man sætter sin hingst til rådighed..
    det er højst sandsynligt et resultat af en lang diskussion omkring kommercielt salg osv.. men igen, latterligt.

Nu ejer jeg ikke selv thor, som er godkendt (kåret) avlshingst men ved at hende der ejer ham har sat ham til avlsrådighed andre steder på nettet, hængt sedler op osv..

men igen.. hvorfor? -Så må vi vel heller ikke sælge vores heste herinde snart? smiley

• #5   27. feb 2008 Camilla K.

Da de slettede min annonce fra markedet, fik jeg afvide at det var forde det var blevet vedtaget at det var kommercielt, og det var blevet vedtaget det måtte man ikke... lidt mærkeligt.
    Kan heller ikke se hvad det skal skade.

• #6   27. feb 2008 Det er et spørgsmål om penge.

• #7   27. feb 2008 L.Moltzen . - Kommicielt er når man har meget af varen på lager, og lidt firkantet har du mange små "halve" føl på lager når du har en hingst smiley

Andre må heller ikke sælge kommicielt, om det så er hingste osv, så syntes kun det er fair at reglerne er ens for alle..

• #8   27. feb 2008 det er ligesom med tegninger, det må du heller ikke tage betaling for for så er det også kommercielt salg.. -hvorfor er det så skide farligt?
    Forsøgte at diskutere med en HA omkring dette hvor svaret var at det var fordi siden var ment til at man skulle kunne købe/sælge brugte ting og kan ikke helt huske hvad hun mere sagde smiley vist nok noget med at der ikke skal ske reklame for andre end dem der sponsorer siden, såsom fx tika osv.. noget i den stil..
    Men kan stadig ikke se pointen i det med bedækning?
    Jeg vil ikke mene at det som sådan er kommercielt salg..
    men det har garanteret været en lang diskussion fordi nogle bruge det som argument for at skulle sælge deres egne vare og derfor tror jeg HA'erne har valgt at man derfor heller ikke må sælge bedækning fordi så er der ingen "smuthuller" mere.. lidt kringlet men jeg tror du ved hvad jeg mener smiley

(Latterlige.. @#¤//*/&/£"%/"!!!/%)

• #9   27. feb 2008 T.J . Ved godt hvorfor med det er ikke ens betydning med jeg behøver at være enig vel ???

Syntes ikke rigtig det lige var den bedste samligning jeg har hørt hi hi hi, men tror jeg forstår. Kommercielt betyder ikke noget med lager af vare som sådan, det betyder et firma. Hvis er der kommercielt er det et spørgsmål om at få fortjeneste og salg, og derved et firma. Da de fleste folk private ikke lige ligger inde med et lager at ting, og derved forstås de ikke som et firma. Men om hingsten grundet sæd er kommerciel syntes jeg ikke lige. Det syntes skattevæsnet heller ikke før at der rent faktisk er fortjenese ud af det, det vil sige at hingsten skal lave nok bedækninger - tjene nok penge, til at betale alle sine udgifter årer rundt, og så få overskud.

• #10   27. feb 2008 Men det kommer jo heller ikke det ved, for nu har de nu engang lavet de regler, og så er det sådan. Man skal rette sig efter dem, men det er isom sagt ikke ens betydning med man er enig.

Ville bare høre hvad andre syntes og om hvad de så gjorde med hensyn til at reklamere for deres hingst

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #11   27. feb 2008 Hej Alle

Nu er det ikke HAerne der bestemmer reglerne herinde hvilket i alle sikkert godt ved ;- )

Vi skal bare sørge for at brugerne overholder de af Galleriets ejere udstukne regler, blot til information.

Når det så er sagt kan man sagtens annoncere med sine bedækninger, blot er det ikke gratis, det står da enhver frit for at henvende sig til BIGADMIN og købe sig annonceplads til sin avlshingst.

Mig bekendt er der ikke ret mange steder man rent faktisk kan annoncere gratis som herinde og personligt mener jeg at det er rart at det er forbeholdt privat køb, salg og bytte, kommercielt salg har så mange andre medier de kan benytte.

Teknisk set er avl jo også en forretning og i større stil skal det også opgives som indtægt til skattefar.

mvh Jeanne

• #12   27. feb 2008 Sys det er ringe, har selv kåret hingst, men hvad så må man jo bare bruge andre steder

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #13   27. feb 2008 Jeg står personligt altid til rådighed hvis der er spørgsmål der skal udredes, men jeg kan kun gøre det udfra de retningslinier som ejerne af Galleriet har bestemt, de af jer der færdes i de andre gallerier vil kunne bevidne at reglerne er de samme om det er hund, kat eller hest, biler eller både.

Når man som hingsteholder tilbyder sin hingst til avl så er det forretning, jeg har endnu tilgode at høre om folk der tilbyder deres hingst som en slags hjælp til at andre så de kan får en dejlig hest i så fald burde denne hjælp nemlig være GRATIS og så man gerne annoncere i markedet, ligesom med tegningerne.

mvh Jeanne

• #14   27. feb 2008 jeg har inde på foreningens hjemmeside, egen hjemmeside, Hingstenet.dk og hestenettet.dk

Jeg syntes at der er alle pengene værd at have ham på Hestenettet.dk da der kommer en masse mennesker derinde. Det er også derigennem at jeg har fået flest henvendelser.
    Hingstenet er heller ikke så forfærdelig dyrt + at man er inviteret med til en masse arrangementer med sin hingst.

• #15   27. feb 2008 L.Moltzen . - hvor skriver jeg du SKAL være enig? Jeg skriver at reglerne er ens for alle, ellers bliver det hurtigt unfair.. Reglen om kommonicel salg er desuden ikke ny smiley

Og jo kommonicelt er også hvis man har meget på lager og sælger ud af det..

Fx har jeg på en side fået forbud imod at sælge rotter, da jeg havde dem, da de mente det var kommonicelt salg, da jeg havde rotter "på lager" i og med jeg avlede på dem.. plat ja, men sådan er det

• #16   27. feb 2008 Hippie Hest - Det er ikke det der er pointen, hvis jeg havde solgt hunde hvalpe eller kattekillinger havde jeg fået samme forbud, det samme hvis jeg solgte en masse føl

• #17   27. feb 2008 pinto - Jeps.. men HA'erne kan ikke på forhånd vide hvem der har hvad, så hvis du ser en salgsstald sælge herinde kan du skrive det til en HA'er

• #18   28. feb 2008 HN kære HN

Kommentér på:
De nyr regler ang markedet

Annonce