PLEASE HELP ME!!! {{forumTopicSubject}}
jeg har et problem, som jeg gerne vil have noget hjælp til...
min far og jeg har snaket sammen i dag, og vi kom ind på emnet mad...
han spiser kun pølser, medisterpølse, hakkebøf, frikadeller og biksemad...
han har haft en blodprop i hjertet forrige sommer, og derfor skal han spise noget mere varieret... men han er mega kræsen... citat fra ham:"jeg er ikke kanibal, derfor spiser jeg ikke rødt kød", med det mener han sådan noget som roastbeef...
vi har så aftalt, at jeg kunne lave en madplan for en måneds tid, og der kunne jeg godt bruge nogle idéer og links til hjemmesider med opskrifter. og det er meget vigtigt, at de er fedtfattige, kolesterol-fattige og sådan...
han kan heller ikke lide grøntsager, men jeg har overvejet at liste grøntsager ned i maden på en eller anden måde...
håber der er nogen der kan hjælpe mig/min far...
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.412
Har han først haft en blodprop er han vel også villig til at gøre noget for at det ikke sker igen. Så hjælper det da ikke noget at sige "Jeg kan ikke lide grøntsager".....
Har i prøvet Becel produkter? Det skulle nedsætte ens kolostroltal.
Og så spis frugt (kan han ikke lide det)??
Man kan jo også lave mere sunde frikadeller fx. frikadeller af hakket kalkun/ kyllingekød. Faktisk kan kyllingekød erstatte oksekød i utrolig mange retter.
Hvis han syns at grøntsager som alm. salat er for kedeligt kan i jo komme det i gryderetter, så smager det altså HELT anderledes X)
Noget jeg laver tit som er rigtig sundt er bagte rodfrugter i ovnen.
Skærer simpelthen kartofler, rødbeder, pastinak, persillerod og gulerødder i tern og så lige en time i ovnen. Og så evt. med noget kalkunkød til. Nemt, sundt og godt X)
feb 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 75 Svar: 332
han er MEGA meget kræsen... hvis det ikke smager, som han ved det skal, så spiser han det heller ikke!!!
han er af den meget gammeldags type, det absolut ikke bryder sig om forandringer i maden...
nogen der kender fedtfattige måder at lave stegt flæsk,stegte pølser, brændende kærlighed (kartoffelmos med smørsauce og bacon- og løgtern), stort set de fleste "gammeldags" retter?
eller nogen der ved hvordan jeg evt kan få lokket fisk i ham? han HADER fisk - undtagen friturestegt fiskefilet...
PLEASE HELP ME!!!