{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
708 visninger | Oprettet:

Fornærmet hest . . . ? {{forumTopicSubject}}

ER det overhovedet muligt at heste kan være fornærmede?!?

- Stiller spørgsmålet fordi jeg i tirsdags havde dyrlæge til Ludvig og Franqueza, - bare til vaccinationer.

Problemet er så at Franqueza er panisk for dyrlæger, virkelig seriøst panisk. Hun går total amok når hun skal have en sprøjte.

Dyrlægen og jeg blev enige om at vi fra starten ville sætte hende ind i en dyrlægeboks (en meget lille boks som hesten ikke kan vende sig i) og ligge en kæde på hende.

Som ventet gik Franqueza amok og inden hun vidste af det så var hun vacineret.

Her de sidste par dage har Franqueza så opført sig smæk fornærmet, virkelig. Hun plejer at komme løbende og vrinskende når jeg kommer for at hente dem ind, - har hun ikke gjort siden tirsdag.
Hun plejer at være vild med at nusse i boksen og på staldgangen, men hun gider ikke.
I boksen vender hun røven til mig med det samme, hvis jeg stikker hånden ind til hende vender hun røven til. - Hun ligger IKKE op til at ville sparke, men hun ligner en hest som tænker "Rend mig . . ".

Og nu jeg tænker over det, så er det samme sket de andre gange hun har fået en sprøjte.

Bliver helt mut, får dårlig samvittighed over det. .

Er det bare mig, eller KAN heste være fornærmede??

*Milla


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fornærmet hest . . . ?
  • #1   7. feb 2008 Det vil jeg ikke mene de kan.

    Måske forbinder hun dig med noget der gør ondt? Altså sprøjten kan jo have gjort ondt.


  • #2   7. feb 2008 heste kan godt blive fornærmet lige meget hvad alle de kloge hoveder siger.. så tror jeg ikke på det . min kan blive det over det er en anden skal tage ham ind til aften ..

  • #3   7. feb 2008 Heste kan ikke blive fornærmet :S Det er en menneskelig føelse..

    Hun går amok fordi du planter hende i en uventet situation og tilmed putter en kæde på hende.
    .
    Hun husker du har været med til at gøre noget ved hende, der for hende har været en dårlig oplevelse..


  • #5   7. feb 2008 Hmm ved jeg ikke måske måske ikke .

    Altså leda hun er en MEGET menneske glad hest, og hun stoler på alt og alle, og føler med folk der tjekker hende rundt (dog ikke fordi 'farlige' ting ;p) men efter jeg havde været på ferie i en uge, da jeg kom hjem virkede hun virkelig fornærmet, hun kom løbene op til ledet, og da hun så mig vendte hun sig og gik ?
    nå jeg fik hende så lokket med, og træk hende op fra fold, på vejen op fra folden gik hun hen til nogle helt andre mennesker og gik bag dem og ikke mig, (det var ikke nogle mennesker der havde haft noget med hende af gører da jeg var væk, overhovedet!) hun virkede virkelig fornærmet da jeg satte hende ind i boksen, og bukkede da jeg red på hende Ö .
    Dagen efter var der ikke noget med hende Ö . og selv ved en fremmed havde hun ikke gjort sådan, så det har ikke været fordi hun havde 'glemt mig' .

    Hun har stået et andet sted en lille uges tid, og har ikke rigtigt været hos hende da der var min træner der red hende, så skulle jeg lige derop og skrifte dækken på hende en dag, så da jeg kaldte på hende kom hun løbene glad op til mig, og da hun så så det var mig vendte hun sig om og gik den anden vej, og det gør hun virkelig ikke normalt .

    Så på et eller andet plan vil jeg sige heste godt kan være fornærmet, hvis ikke menneske fornærmet så heste fornærmet smiley


  • #6   7. feb 2008 self, kan heste være fornærmet xD
    Philipa er fornærmet hver gang jeg at nusse bag hendes øre.. hvis jeg glemmer det, har jeg bare mega dårlig time, fordi hun ikke fik sin vilje.. og så går hun sine veje og går efter sine regler :S
    Men hvis jeg husker at nusse omkring hende.. er hun dejlig og rolig X)


  • #7   7. feb 2008 De kan ikke være direkte 'fornærmede' for de er ikke som os og har ikke de følelser vi har. Selvfølgelig har den følelser bare på en helt anden måde. smiley

  • #8   7. feb 2008 det er rigtig nok. Min gamle enicca, hvis man ikke hyggede om hende hver dag, så løb hun væk fra en på folden næste dag, og ellers plejer hun at komme. smiley

  • #10   8. feb 2008 Hvis hun er panisk for nåle/dyrlæger, hvorfor satte du ikke hånden for det øje ved den side dyrlægen skulle stikke? Du ved ligesom et kørehovedtøj dækker øjet.
    Det prøvede jeg med min vallak. Han hader virkelig dyrlægen og er helt hysterisk ved synet af nåle. Og det hjalp virkelig og han hoppede og dansede ikke rundt. Det er jo ikke tvang som en smal boks.


Kommentér på:
Fornærmet hest . . . ?

Annonce