Stald projekt ;) {{forumTopicSubject}}
Ja, planen var jo godt nok, at nu vi købte Thor, skulle han stå hjemme hos os om sommeren, og hos Sussi om vinteren.
Men nu skal Sussi altså flytte, øv øv.. Kan godt nok stadig komme derud, men så er jeg afhængig af at blive kørt, og det vil heller ikke være fedt for min far.
Så nu skal han altså stå hjemme hele året, hvilket også bliver lækkert nok, der er bare lige det, at nu skal vi altså have bygget stald.
Vi gør det meste selv. Men kan i komme med nogle råd, eller noget man lige bør huske? Det skal helst være så billigt som muligt, men stadig så tingene er iorden.
Vi har ikke en særlig stor stald, men der bliver plads til 2-3 bokse, som vi skal bruge. Udover det, skal der være isoleret sadelrum, hvor der også er foder, og så skal der self. også stå halm og warp på gangen. Og så skal der være strigleplads.
Ville gerne have vandspiltorv, men så skal vi rive hele gårdspladsen og gulvet i stalden op, hvilket bare er et for stort, og alt for dyrt projekt.
Hvad synes i så, er der noget jeg lige bør tænke igennem ang. bygning af stald?
feb 2005
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 7 Emner: 119 Svar: 628
nov 2006
Følger: 36 Følgere: 66 Heste: 3 Emner: 233 Svar: 1.601
feb 2005
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 7 Emner: 119 Svar: 628
nov 2006
Stalddøren kan der ikke gøres om på, de sidder der allerede men den vi skal bruge, er vist ikke helt så meget vind deromme.
Og angående hævning, er hele vores stald hævet. Så ved døren, skal vi have lavet en skråning af cement ned, for ellers skal hestene hoppe noget :o)
Striglepladsen ved jeg ikke hvor helt præcist skal være, men der skulle være godt med plads. Men der bliver ihvertfald både ude og inde.
Tror ikke vi vil bruge vandkopper, hvis det er dem der hvor hesten skal trykke på for at få vand.
nov 2006
- Der skal bruges sådan en på striglepladsen, så der er mulighed for at lave sikkerhedsknude. sådan en skal der også hænge udenfor.
http://www.horsepoint.dk/images/Globus_608060[1]opbindingskrog%205o%20mm.JPG
- Der bliver sat en spand fast i, som der så kan komme vand i, så der er mulighed for at få skyllet spanden..
Stald projekt ;)