597 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

jeg kan ikke være den eneste - ADHD jeg kan ikke være den eneste - ADHD

hej alle sammen jeg har gået og tænkt rigtig meget på at jeg ikke kan være den eneste der har en dysfontion eller en vævefejl i kysen
jeg har ADHD

Hvad er ADHD/DAMP?

Forstyrrelse af opmærksomhed og aktivitet eller ADHD (attention deficit/hyperactivity disorder) er en neuropsykiatrisk lidelse. Forstyrrelsen er mest kendt hos børn, men bliver ved med at give problemer ind i voksenalderen hos mere end halvdelen. ADHD forekommer i alle sværhedsgrader og med en glidende overgang til det normale. ADHD blev tidligere kaldt DAMP, men denne betegnelse er ved helt at forsvinde.

Forstyrrelse af opmærksomhed, aktivitet og impulsivitet skal være til stede før syv års alderen og skal have varet i mindst seks måneder. Desuden skal vanskelighederne være til stede i alle de sammenhænge personen indgår i (skole, hjem og fritidsinstitution), før at der kan være tale om ADHD. Danske og udenlandske undersøgelser har fundet at ADHD optræder i betydende grad hos 2-4 procent af alle børn. Drenge rammes 4-5 gange hyppigere end piger.

Ofte følger der andre problemer med, såsom motoriske vanskeligheder, indlæringsproblemer, adfærdsforstyrrelse, gennemgribende udviklingsforstyrrelse eller depression.

Hvordan viser ADHD sig?

Personen kan ikke fastholde opmærksomheden ved opgaver (eller leg).

Personen har svært ved at koncentrere sig i mere end få minutter.

Personen kan ikke tilrettelægge arbejde eller aktiviteter.

Personen lader sig let distrahere af ydre stimuli.

Personen har uro i hænder eller fødder.

Personen har ekstrem motorisk aktivitet, som ikke lader sig styre.

Personen har meget støjende adfærd.

Personen er impulsiv. Besvarer ofte spørgsmål før de er færdigstillede. Kan ikke vente på, at det bliver hans tur. Maser og skubber eller afbryder. Har ingen situationsfornemmelse.

Alle symptomer er til stede i en grad der er langt mere udtalt en for jævnaldrende eller personer med samme udviklingsalder.

håber virkelig der er nogle der står i samme boks som mig

hilsen sahra

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jeg kan ikke være den eneste - ADHD
  • #1   30. jan 2008 jeg er ikke i samme boks som dig men jeg arbejder et sted hvor der er børn anbragt som har den diagnose.

• #2   30. jan 2008 jeg har heller ikke selv....

men min ene lillebror har ADHD, og dengang han var lille var han MEGET aggressiv og MEGET stærk (som 4 årig kunne han kravle op i toppen af de der reb i gymnastik salen)...

nu er han (hmmmm 15???) og nu ses det "kun" fordi han har et meget højt og vildt grin, og griner af alt og ingen ting....

da han var mindre havde han altid en walkmann og høretelefoner og en gameboy med sig over alt.. for sådan isolerede han sig fra verden...

det er lige blevet fundet ud af sidste år, at min anden lille bror har noget der hedder ADD (tror jeg det er) noget i stil med ADHD, bare ikke nær så ekstremt

• #3   30. jan 2008 et kender jeg godt jeg har kempet siden jeg var år gammel
    og har selv måtte betale 125000kr for at få diagnosen ADHD
    da kommunen mente at jeg ikke fejlede noget men at mine forældre var dårlige forældre
    jeg fik føst diagnosen da jeg var 19 år det er hårt
    jeg føler det som en kamp op da bakke hele tiden

• #4   30. jan 2008 SANDIE L

det passer også meget godt
    ADD
    er ikke lige så slemt som ADHD

• #5   30. jan 2008 det er en kamp og jeg synes systemet er for langsom og ikke hjælpende nok til de familier med den diagnose. mange gange blive de glemt eller puttet i et hus med andre med samme probelm og får medicin, så håber de det går over engang : (

• #6   30. jan 2008 jeg kan bare huske første gang jeg så min lille bror efter han begyndte på medicin..... jeg blev virkelig bange smiley

han gik rundt og lignede en der havde taget stoffer... fuldstændig tom i øjnene smiley

• #7   30. jan 2008 TINA S
    jeg tror ikke på der sker noget for de enten selv prøver det på egen krop

eller vi får mange flere tilfelde at unge kreminelle
    der begår meget grov og grover tilfelde af vold eller så gar mord

lige som ham der lige har været i dedierne

• #8   30. jan 2008 ja sådan er der nogle der bliver jeg er også på medecin jeg tager noget der hedder koncerta
    det er rigtig godt

• #9   30. jan 2008 okay ked af jeg ikke kan snakke mere jeg er på arbejde nu nemlig og skal igang med møde håber du har det godt og fungerer godt (håber medicinen kan hjælpe dig til at leve et normalt liv) : )

• #10   30. jan 2008 jeg har ADHD. Har lige fået stillet diorgnogsen (staves) skal måske på noget medecin. ved ikk rat meget om det, ved bare at det er skide trælst at det ikk blev opdaget noget før.

• #11   30. jan 2008 Så nej du er ikke den eneste

• #12   30. jan 2008 Jeg har det også ?

Kommentér på:
jeg kan ikke være den eneste - ADHD

Annonce