{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
573 visninger | Oprettet:

jeg kan ikke være den eneste - ADHD {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen jeg har gået og tænkt rigtig meget på at jeg ikke kan være den eneste der har en dysfontion eller en vævefejl i kysen
jeg har ADHD

Hvad er ADHD/DAMP?

Forstyrrelse af opmærksomhed og aktivitet eller ADHD (attention deficit/hyperactivity disorder) er en neuropsykiatrisk lidelse. Forstyrrelsen er mest kendt hos børn, men bliver ved med at give problemer ind i voksenalderen hos mere end halvdelen. ADHD forekommer i alle sværhedsgrader og med en glidende overgang til det normale. ADHD blev tidligere kaldt DAMP, men denne betegnelse er ved helt at forsvinde.

Forstyrrelse af opmærksomhed, aktivitet og impulsivitet skal være til stede før syv års alderen og skal have varet i mindst seks måneder. Desuden skal vanskelighederne være til stede i alle de sammenhænge personen indgår i (skole, hjem og fritidsinstitution), før at der kan være tale om ADHD. Danske og udenlandske undersøgelser har fundet at ADHD optræder i betydende grad hos 2-4 procent af alle børn. Drenge rammes 4-5 gange hyppigere end piger.

Ofte følger der andre problemer med, såsom motoriske vanskeligheder, indlæringsproblemer, adfærdsforstyrrelse, gennemgribende udviklingsforstyrrelse eller depression.

Hvordan viser ADHD sig?

Personen kan ikke fastholde opmærksomheden ved opgaver (eller leg).

Personen har svært ved at koncentrere sig i mere end få minutter.

Personen kan ikke tilrettelægge arbejde eller aktiviteter.

Personen lader sig let distrahere af ydre stimuli.

Personen har uro i hænder eller fødder.

Personen har ekstrem motorisk aktivitet, som ikke lader sig styre.

Personen har meget støjende adfærd.

Personen er impulsiv. Besvarer ofte spørgsmål før de er færdigstillede. Kan ikke vente på, at det bliver hans tur. Maser og skubber eller afbryder. Har ingen situationsfornemmelse.

Alle symptomer er til stede i en grad der er langt mere udtalt en for jævnaldrende eller personer med samme udviklingsalder.

håber virkelig der er nogle der står i samme boks som mig

hilsen sahra

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeg kan ikke være den eneste - ADHD
Kommentér på:
jeg kan ikke være den eneste - ADHD

Annonce