{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
402 visninger | Oprettet:

HJÆLP! HJÆLP PLEAS {{forumTopicSubject}}

hey, jeg kender en pony, den er lidt af en udfordring, da den bugger hver gang den for et lille smæk med pisken, og den gider heller ikk gå til bidet og den render med hoved oppe, lige meget om den så har indspændinger på! her i går tog den så bidet under tungen, fordi den ikke gad suge på bidet!
den hedder pepsi og er 146 cm og 3/4 araber og den er 5 år.. den burde egentlig have lært det hele..
sabine bliver hel hvid i hovedet hvis den stikker af med hende!..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! HJÆLP PLEAS
  • #2   6. jan 2008 Jeg forstår godt hvorfor den bukker når den bliver slået med en pisk.

Måske kan du ikke ride den korrekt, når du ikke kan få den tilbidet? Alle hesten kan gå tilbidet smiley

Det kan også sagtens være fordi hun har ondt. Det kan du jo selv se, når hun smækker med pisken og den så bukker, det er jo pga. smerte smiley

• #3   6. jan 2008 hun er også en ret selvstændig hest, og finder sig ikke i så meget,, sabine som har den, har fået en der hedder maria til at ride den 2-3 gange om ugen, det har dog hjulpet en del, og den begynder at gå til bidet, men så laver den det trick med at tage tungen over biddet,, jeg har eden pepsi engang og det rigtig findt,, sabine gik også ude på birken, og der lærte hun ikke en skid..
    så det går bedre når en lidt mere rutineret rider den..
    hun nu elllers en sød pony,, men jeg tror at sabine måske ikke har så meget mod, også at hun ikke kan holde den..

• #4   6. jan 2008 Hmm.. Jeg synes, det lyder som om Sabine ikke er erfaren nok til en 5-års.. Tøsen skal lære at ride, ponyen til beridder - den er kun ridemæssigt, hvad den er gjort til. Og ja, du siger jo selv, at det gør bedre med en rutineret rytter - hvis den så blev trænet ordentligt af en rutineret rytter/beridder, ville Sabine også have en bedre chance for at kunne ride den bagefter.

Kommentér på:
HJÆLP! HJÆLP PLEAS

Annonce