{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
402 visninger | Oprettet:

Snydere på markedet {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid handlet på markedet herinde i den tro, at det var tillladt at hænge evt snydere ud, så man dermed kan blive straffet for at snyde, og undgå at andre bliver snydt af den samme person, og gøre lysten mindre til at snyde.

Jeg kan ikke selv finde noget i brugerbetingelserne om at man ikke må, men efter at have læst en tråd om en der er blevet snydt, kan jeg se at andre har forstået det sådan at man ikke må.

Så jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i mener.
Hvordan forstår i reglerne om man må eller ikke må?
Mener i at det skal være tilladt, som et middel mod snyd?

Kunne også godt tænke mig at høre fra hjælpeadministratorer, hvordan reglerne er, må man eller ikke?

Håber i forstod mit indlæg, jeg formulerer vist ikke så godt i dag.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snydere på markedet
  • #1   5. jan 2008 Jeg lytter med.

Jeg syntes nemlig ikke at regler for snyd herinde er i top - overhovedet .

Har olpevet at en der har snydt mig i en handel ikke negang blev frosset eller smidt ud.

Heste-nettet for eks. har nogle meget klare og strenge regler - og folk der snyder derinde og ikke retter op på sine ulovlige fejl , bliver slettet og nægtet adgang igen.

Hvorfor sker dette ikke herinde?

Det kunne jo være at folk måske ville lære at sine fejl - i stedet for at kunne få lov at snyde videre...

Det er også på heste-nettet lovligt at oprette indlæg med navn osv på folk der snyder.... For at advare andre og for at give dem der snyder en lærestreg - og dette fungere vist rigtig rigtig godt...

Mindre snyd - flere tilfredse brugere...

• #2   5. jan 2008 det hedder sig at udhængning er forbudt, men jeg synes det ville være fint at snydere blev offentlig gjort evt på en "sort liste".

• #3   5. jan 2008 Jeg sys ikke man skal hænge folk ud.
    men hvis folk snyder under markede/ i en handel. Så sys jeg <b>bestemt</b> godt at man må ''hænge'' personen ud, da det bare ikke er acceptabelt at snyde andre folk !!

Folk der snyder i handler fra marked, burde smides ud ag HG efter min mening, man kan jo aldrig vide sig sikker ved at handle i marked hvis man ikke få afvide hvem der kunne finde på at snyde.

• #4   5. jan 2008 folk der snyder skulle bare have sådan en spærring så de ikke kan benytte markedet....

• #5   5. jan 2008 Hippie Hest
    Der er ikke så meget tid til at "lege" på hestehjemmesider længere, desværre.

Så er det nok fordi jeg ikke ser det som udhængning, at fortælle at man er blevet snydt af en person, nok fordi at det er tilladt på hestenettet, hvor man heller ikke må udhænge personer ellers.
    Der burde helt klar være en eller anden metode, eks. i ens profil, hvor man kan skrive kommentarer til hvordan folk er at handle med, der kan man jo også skrive hvis det er positivt. for jeg kan da se på forum herinde at der er for mange der bliver snydt.

• #6   5. jan 2008 Man kunne også bare skrive en liste over personer som var til at stole på (:
    Så er der ingen udhængning smiley
    Fx hvis man nu har handlet med 10 forskellige, skriver man dem ned på en liste der fx bliver lavet med 10 andre.
    Og hvis man får en klage ind om nogen på listen, bliver de slettet fra den.

• #7   5. jan 2008 smiley Iggun - Nuggi (: - Tøsepige <33 .
    Det hjælper jo ikke så meget, for der kan du jo ikke se forskel på de nye, og de dårlige handlere

• #8   5. jan 2008 hvad mener du?

• #9   5. jan 2008 Jeg synes at folk herinde er god til at advare en over privat beskederne. Hvis jeg fx har skrevet i en annonce, dukker der nogle gange en besked op med at den person er berygtet for at snyde. Dette synes jeg er meget dejligt, dog stoler jeg på personer der skriver det til mig, håber bare ikke det er fordi der er en der har set sig sur på den pågældene person man har tænkt sig at købe ved.

• #10   5. jan 2008 Hvis der bliver en liste med pålidelige handlere, hvordan skal man så vide om en som ikke står på listen er ny handler, eller dårlig handler?

• #11   6. jan 2008 Nej det er jeg godt klar over Labaniet (:
    Det var jo også kun et menneskeligt forslag..

Kommentér på:
Snydere på markedet

Annonce