{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

novelle - er gået i stå - hjælp? xD {{forumTopicSubject}}

Egentlig ser jeg helt normal ud. Ja, jeg er faktisk ret køn. Og jeg ved det godt – det ligger i min underbevidsthed. Men alligevel, så tror jeg ikke rigtig på det. Jeg er tynd og normal af højde. Mit tøj er de rigtige mærker, og jeg har et kønt ansigt. Faktisk, så minder det mig kun om en lykkelig teenagepige, uden problemer, og det er nok kun mit lange sorte hår, og min meget sorte makeup, der får mig til at ligne en, med noget uhyggeligt at fortælle. Og så mine øjne. De har den vildeste lyseblå farve. Får mig til at mystisk ud. Måske lidt skummel også. Men det er også sådan det er. Det ved folk bare ikke. For indeni er jeg alt andet end køn. Indeni er jeg grim og ynkelig. Og absolut intet værd.
Alle mine oplevelser, ligger på min nethinde. Og så kan jeg nærmest hente dem frem, når jeg har brug for at genopleve det hele. Det, jeg oftest bringer frem, er min tur til USA. Dengang det hele var godt herhjemme. Det er faktisk ikke mere end halvandet år siden. Men alligevel, så føles det som en evighed siden. I USA fik jeg min bedste veninde. Jeg er heldigvis god til engelsk, så vi var sammen hele tiden, og kunne forstå hinanden fuldt ud. Hun bor derovre. Gid det var mig. Jeg ville gøre tæt på alt, for at flytte derover. Men det bliver nok ikke aktuelt. Tiden med hende, henter jeg frem gang på gang. Og jeg elsker det. Jeg elsker at genopleve det hele. De tre uger, var de mest perfekte, i hele mit liv. Bedre end da jeg var lille, og man var ligeglad med alt. Hvor man bare var sig selv, og ens forældre syntes man var dygtig, fordi man selv kunne finde ud af at tage sine gummistøvler på. Dengang. Jeg var faktisk lykkelig. Men det er længe siden. Så længe siden. Og det kommer aldrig til at ske igen. Aldrig.
Mit liv er lidt noget rod. Nogle dage er det godt, andre dage forfærdeligt. Og jeg indrømmer gerne, at jeg har overvejet at tage mit eget liv – men så egoistisk vil jeg ikke være. Det er bare en evig løsning, på et midlertidigt problem. Men måske er mit problem ikke bare midlertidigt. Måske er det evigt. For det er ikke mig, der styrer det, men mine forældre. De har gjort mit liv til et helvede, og jeg hader dem for det. Også selvom de inderst inde betyder meget for mig. Men jeg mærker ingen kærlighed, fra deres side. Heller ikke selvom jeg prøver at give dem lidt kærlighed. Prøver at gøre dem glade, eller bare sige noget pænt til dem. Men det nytter ikke. For nogle gange, går deres temperament amok. Som i fuldstændig amok. Og det går ud over mig. Min storebror har været igennem det, men da han begyndte at slå igen, holdte de op. For ja, jeg bliver slået. Hvis jeg gør noget dumt, slår de mig. Hvis jeg ikke kommer direkte hjem fra skole, eller hvis mit værelse roder lidt. Hvis de ikke kan lide det tøj jeg køber, eller det musik jeg hører. Og for hver fejl i mine lektier, for jeg et rap over fingrene. Det er et helvede at leve i. Og egentlig, så har jeg vel vænnet mig til det. Men det er stadig svært at leve med. Det kan man ikke rigtig. I hvert fald, er det ikke noget ordentligt liv, og jeg føler virkelig med alle dem, der bliver udsat for vold i hjemmet. For det er frygteligt. Og hver gang mine forældre nærmer sig mig, begynder mit hjerte at banke hurtigere, og man kan mærke hvordan pulsen stiger og ens øjne bliver større og fulde af rædsel. Og det undrer mig stadig, at man kan få sig selv til, at slå sit eget barn. Hver gang jeg har spurgt efter hvorfor de gør det, er jeg blevet stukket en lussing, i stedet for et svar.

læs hvis i gider - jeg er gået i stå.. idéer til hvordan jeg kan komme videre modtages megetmeget gerne! xD

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  novelle - er gået i stå - hjælp? xD
  • #1   11. dec 2007 jeg må sige en ting, jeg orker ik at læse det.. det ser alt for uoverskuligt ud, når det ik er delt i afsnit smiley

• #2   11. dec 2007 det skal ikke deles i afsnit?

• #3   11. dec 2007 Nej det ved jeg godt, men synes det er for uoverskuligt.. hehe.. Du kunne jo godt dele det i afsnit for at skåne mine sarte øjne xD

• #4   11. dec 2007 Rigtig fin novelle :o)
    - Men hvis jeg må komme med noget konstruktivt kritik? Synes alle de sætninger meget korte, og det gør den lidt 'kedelig' at læse, hvilket er synd, for den er rigtig god. Men hvis jeg var dig, ville jeg nok variere sætningernes længde en del mere. :o)

Måske kunne du skrive vidre om pigens omgangskreds, altså hvem hun går med. Om det er 'de slemme' eller hun egentlig ikke går med nogen, selvom hun er populær :b?

• #5   11. dec 2007 Super flot skrevet. Fin skrivemåde...

Har hun tænkt sig at søge ud af problemerne? Hvordan? Vil hun finde sig i det? Hvorfor? Hva har hun ellers i sit liv? venner, familie, dyr? Søger hun tilflugt nogen steder? Blir hun kun trist eller blir hun også destruktiv? Er hun åben? Lukker hun det inde i sig selv? Ved omverdenen noget om det der foregår i hjemmet? Eller ser det hele pænt ud udadtil?

Måske nogen ideer til at komme videre... Hvilken klasse går du i?

Jeg mener modsat af Nille at det korte sætninger ikke gør noget, det viser en modløshed. Som om når hun fortæller det, at hun hele tiden standser op, tænker og fortæller noget nyt. Skal du tilgengæld i gang med noget forklarende, så kan du begynde at lave lange sætninger. Brug evt. indskudte sætninger. Leh med sproget, brug en synonym ordbor så du ikke gentager dig selv. Skriv beskrivende, så man ser historien for sig. Fx. mørke stikkende øje, der føltes som om de ku lave hul i væggen... Held og lykke med novellen.

• #6   11. dec 2007 mange tak for hjælpen (:
    går i 8.

RR: jajajaja xD haha.

• #7   11. dec 2007 Ok. Syns du skriver flot. Jeg er skolelærer. Held og lykke med novelle.

• #8   11. dec 2007 mange tak (:

Kommentér på:
novelle - er gået i stå - hjælp? xD

Annonce