Billed analyse {{forumTopicSubject}}
Skal lave en analyse af Edward Hoppers "Nighthawks", men er ret meget i tvivl om hvordan man helt præcist gør.
Jeg kan sagtens finde en masse beskrivelser af hvordan man laver en analyse, men synes det er svært med hensyn til hvad der relevant i netop det her billede.
Altså der er jo 4 personer på billedet, det forgår i USA, det er latenigth corner diner og det er aften/nat. - Hvordan ser man det gyldne snit? Og hvad hedder det når det er almindeligt persektiv (ikke fugle, eller frø)
Er der nogle der er eksperter i netop det her billede, eller bare generelt, som kan give nogle guldkorn?
Her er link til billedet:
(link fjernet)
På forhånd tak.
Glædelig jul
Hilsen Ditte
jan 2006
Følger: 42 Følgere: 39 Heste: 7 Emner: 77 Svar: 923
held og lykke med det
-Rikke
jul 2007
Følger: 107 Følgere: 117 Heste: 6 Emner: 9 Svar: 199
det er et maleri, det er noget andet end billede! man maler sjældent i fugl, frø osv.
Du skal have med hvordan det er malet, hvad det er malet med, historie om kunstener og hvis kunstneren har udtalt hvad han har tænk + din egen tolkning om handligen...
Det har jeg altid lavet med!
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 48 Heste: 3 Emner: 80 Svar: 2.036
Vi lærte, at man tit sørgede for, at der var en "ramme" om det væsentligste i motivet
- hvis du tegner de to "søjler" på cafeen op (lodrette) og følger kanterne af vinduet (temmelig vandrette), så får du en "kryds-og-bolle-bane" - med det vigtigste i midten (:
feb 2005
Følger: 38 Følgere: 37 Heste: 1 Emner: 91 Svar: 576
Men okay, kan godt se det i mener med linjerne.. Men skal skrive det på engelsk og der bliver det nok rimeligt svært at forklare med de rigtige ord:S
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.551
feb 2005
Følger: 38 Følgere: 37 Heste: 1 Emner: 91 Svar: 576
-Men derfor må man da godt søge hjælp, eller ynke over manglene evner indenfor engelsk.
Men tror mig, jeg gør jo også det bedste jeg kan. Forventer jo ikke at få 12, men derfor er det jo rart at blive lidt klogere på tingene, som jeg jo allerede er blevet, i det nogle hjælpsomme piger, har givet mig et hint om hvad jeg kunne skrive om;)
Billed analyse