{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
494 visninger | Oprettet:

Hvordan er en god groom? {{forumTopicSubject}}

Hej HG,
Jeg har hjulpet en professionel military rytter og and off i et lille års tid. Jeg har hjulpet mest til springstævner, springtræninger og et par enkelte militarystævner. Men det er ikke så tit jeg er med længere.

Hun siger hvad jeg skal gøre, når jeg er med, men jeg kunne godt tænke mig at blive lidt mere selvstændig/bedre.

Har I andre prøvet at være fast groom for nogen? Har I nogle gode råd og fif?
Jeg har nemlig ingen anden erfaring end de gange jeg har været med hende.

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan er en god groom?
  • #1   18. jun 2023 Jeg er groom for en kusk når vi er afsted til stævner (og derhjemme når jeg har tid, arbejder fuldtid ved siden af)

Til stævnerne står jeg for alt det jeg kan:
    Temperaturmåling, fodring, mugning, vand, wrap m.v.
    Sørger for de står pænt altid, holder øje med om de trives.
    Op til stævnestart sørger jeg for at hestene er flettet pænt op, evt fluespray. Har seler på, gamacher på og mordax i, hvis vi kører på græs.
    Alt efter hvilke seler vi bruger, sørger jeg også for at de bliver holdt pæne under stævnet. Er det de helt dyre og lækre, "pudser" vi dem op når de ligger på hesten. Plastik selerne spuler vi over, og maratonselerne bliver kun brugt én dag.

Og så holder jeg styr på starttider, og snakker sammen med kusken omkring tider hestene skal stå klar på. Reservehesten går jeg tur med minimum én gang dagligt smiley
    Hvis jeg er eneste groom afsted står jeg bag på vognen i dressur og keglekørsel. Maratonen er jeg ikke rutineret nok i til at stå bagpå.

Derhjemme står jeg for at strigle dem, lægge seler på og hjælper med at spænde for. Her sidder jeg bagpå vognen hvis jeg er den eneste hjælper. Ellers gør jeg næste spand klar til kørsel mens kusken er ude og køre smiley

Har du spørgsmål så spørg løs smiley
    Har arbejdet hos dem i knap 3 år

• #2   19. jun 2023 Mange tak for svar, Baysen smiley
    Nok et dumt spørgsmål, men; For hvert stævne, snakker du så med kusken hvad planen er? Altså planlægger I det inden I tager afsted, så du ved hvad du skal og hvornår?

• #3   19. jun 2023 De første par stævner vi var til snakkede vi en del om planlægning op til og lavede en forventningsafstemmelse. Nu har jeg rimelig godt styr på hvad der bliver forventet af mig og hvad jeg skal stå for, så det er begrænset hvor meget vi "planlægger" op til stævnet. Jeg står altid for det samme. nogle gange skal jeg så bare også stå bag på vognen i dressur og keglekørsel. Det gør ikke den store forskel for mig, udover at jeg så skal have stævnetøj på ??
    Tidspunkter kender vi ofte først dagen før start, så der har vi lige et "mini møde" om aftenen, så vi har helt styr på alt ?? Generelt snakker vi altid sammen om aftenen ift hvordan dagen er gået og hvad der skal gøres dagen efter. Både ift tidspunkter eller hvis noget skal gøres anderledes. ??

Og så har vi fra starten af haft en klar aftale om, at vi siger til hinanden hvis vi er utilfredse med noget, eller skal ændre på et eller andet. Det gør det hele meget nemmere for begge parter, da vi så kan gøre en forskel. Nytter ikke noget at man går og ærger sig i skjul. ??

• #4   19. jun 2023 Tak for godt svar!
    Jeg vil helt sikkert tage det i mente og bruge det du har fortalt smiley

• #5   27. jun 2023 det kommer med tiden. når du lære rytteren stævnerutiner, hestene, behovene osv og kende

Kommentér på:
Hvordan er en god groom?

Annonce