{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
413 visninger | Oprettet:

Isolering mod kulde {{forumTopicSubject}}

Vil gummigulv i boksen isolere mod kulden? Oscar står på halm, og jeg er blevet anbefalet at lade det gamle halm ligge som isolering, men det er jeg ikke meget for.. Og så kom jeg til at tænke på et gummigulv? Vil det isolere mod kulden, og er der nogen problematiker ift. det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Isolering mod kulde
  • #1   15. dec 2022 Vil du kun have gummigulv eller hvad tænker du? Selvfølgelig isolerer det noget, men tvivler på det er nok.

• #2   16. dec 2022 Hvis du gerne vil give din hest en dejlig varm seng, så skal du lave madras.
    Du fjerner klatterne og strør ovenpå. I starten skal du strø rigeligt, og når madrassen har etableret sig, så vil den ikke kræve ret meget halm.
    Hvis et område er helt gennemtisset, kan det være nødvendigt at fjerne det værste - men lad være med at "stikke" i madrassen. Det er ammoniakken, som går i forbindelse med halmen i bunden, der giver varmen smiley

Og uanset om vi som mennesker kan lide tanken eller ej, så ELSKER hestene en god, varm madras. Min gamle vallak, som jeg ellers helst ville holde på spåner/træpiller grundet hans hang til at svine i boksen, nægtede simpelthen at lægge sig ned om natten, når frosten satte ind.

Han kom efterhånden til at ligne en hængt kat, og så måtte jeg overgive mig og lægge halm ind i stedet. Og hesten smed sig prompte ned og snorksov smiley

• #3   19. dec 2022 mine står også på madras om vinteren
    eneste ulempe er at det er et lidt større projekt om foreåret at få det ud igen
    men mine heste elsker deres dejlige varme seng smiley det er der ingen tvivl om
    jeg lærte det fra en gammel ko-bonde hvor hestene stod på et tidspunkt. Her var der en kæmpe boks til 4 heste, hvor der blev lavet madras hver vinter. så det har jeg forsat med.
    jeg har prøvet at sætte dem på både spåner, træpiller mm men intet er så godt som halm især om vintren

• #4   22. dec 2022 hej, jeg har måtter fra tdj, det isolerer godt og man lægger ikke så meget halm på, som man ellers ville

• #5   22. dec 2022 Jeg strør bare rigeligt halm i boksen. Muger det våde halm og møg ud hver søndag, og sørger for der er et tykt lag halm, de kan bruge i løbet af ugen. Strøer lidt sidst på ugen, om nødvendigt smiley

Masser af halm isolerer, og så længe hestene har tørt leje, kommer de ikke til at fryse. Gummimåtter i bunden er kun hvis man vil være nærig med sit strøelse, ellers er det kun for at greben har noget at sidde fast i, så det er noget døj at muge ud smiley

Kommentér på:
Isolering mod kulde

Annonce