646 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Mødding - Skraldespande Mødding - Skraldespande

Hej derude
Jeg har et spørgsmål. Jeg kender nogen som har bestilt en større skraldespand, som de bruger til hestemøg. Altså dvs. de smider lorten i en sæk og kommer det op i skraldespanden, og så bliver den tømt af skraldemændende en gang om ugen, ligesom vores almindelige skrald.
Kender i nogen andre der gør det?
For det er en måde jeg godt kunne overveje at gøre det på i fremtiden, men hvad siger i?
Har i hørt noget om at det er helt ok, og det må man gerne? smiley

Håber i kan hjælpe

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mødding - Skraldespande
  • #1   19. feb 2022 I teorien er det jo bare bio affald?
    Så, det er da sikkert fuld legalt?

Jeg ville nok I deres sted genoverveje.
    1) Det lyder enormt upraktisk, at skulle læsse møg op i sække og så løfte det op i en container.
    Livet er for kort til upraktiske arbejdsgange.
    2) Plastiksække går i stykker, hvis man læsser dem for tungt. Så - regn lige på prisen for at købe plastiksække + hvad kommunen tager for en ekstra skraldespand. I min kommune vil det være en moderat til meget dyr løsning.

Hvis du har max 4 heste og bruger markstak, så må du opbevare en bunke møg på marken, det skal bare være overdækket af fx en pressenning.

Jeg har selv dybstrøelse.
    Dvs sørger for at der tilføjes nok halm hver dag til at dække møg og suge væde fra urin op.
    Det koster 500 kr pr time at få den lokale maskinstation til at komme og muge en gang årligt. (I sommers mugede min nabo i bund. Han er pensioneret gartner "må jeg tage lidt møg til haven, bare til under mine rhododendron?! Jeg kom ud til et skur, der var tømt. Nåja da...)
    Jeg strøer ved at sætte bigballer ind, fjerne snore og så leger dyrene med bigballen og spreder selv halmen...
    Jeg bruger 20 minutter pr halvår eller deromkring på at passe bunden til et par heste og ammekøer I løsdrift....

Der ER langt nemmere og billigere måder end det stunt din ven gør.

• #2   20. feb 2022 Tjaaaa hvis din ven må, så må alle vel smiley

Om det er specielt smart kan man diskutere ifht arbejdsbyrden i det smiley Mine heste ville i hvertfald hver især nemtfylde mere en skraldespand pr uge smiley

Men der er mange måder at få fjernet sin mødding på.

Der er dybstrøelse som muges 1-2 gange årligt, som Doc WHO’s.
    Jeg har heste på boks med træpiller, muger dagligt og har en møddingsplads med fast bund, som fjernes af naboen hvert år.
    Min veninde har en gammel vogn til en traktor stående udenfor stalden, muger ud i spande, tømmer spandene i vognen, og hver 2 uge låner de en traktor, kører overtid naboens gylletank, og skovler møgpopulært i tanken.
    En anden veninde har markstak, og får det kørt ud som gødning på markerne en gang årligt osv.

Så det hele kommer jo lidt an på, hvor mange og hvor store heste har du, hvad er dine muligheder for opbevaringen fjernelse m.m.

Mvh Charlotte

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #3   20. feb 2022 Ring og spørg kommunen vedkommende bor i, så får i det rigtige svar.

Det er ret vigtigt at fylde skraldespande korrekt.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #4   20. feb 2022 Men tænker ikke at det er en god løsning, De fleste skraldemænd vil nok blive pænt ærgerlige over at have hele kammeret bag i smurt ind i hestemøg. smiley

• #5   20. mar 2022 Kører for en vognmand der står for at tømme de lokale genbrugspladser. Og der er regelmæssigt staldbund som folk har vippet af i haveaffald. I princippet er det ikke rigtigt, men når det alligevel skal ligge i miler og komposterer alligevel så gør det faktisk mere gavn end skade at folk gør det.

Kommentér på:
Mødding - Skraldespande

Annonce