6. feb 2012 Følger: 156 Følgere: 221 Heste: 4 Emner: 703 Svar: 5.685
Ridehaller? Ridehaller?
Hejsa vil lige høre
Hvor folk har købt deres ridehaller henne (gerne mærker eller decideret sider) og hvad det sådan ca har kostet og hvor lang tid det har taget
Bare til inspiration
Gerne også rundbue haller (hat dog læst de ik kan være de rigtige mål så jer der har rundbue hvordan syntes i det er med plads?)
- ved ik om emnet er rigtigt
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.640
Ang rundbuehal, Så kan højden blive et problem. Men der tænker jeg man kunne mure en sokkel på ca 1 m over jorden og så bygge hallen oven på den. Men igen, det kræver jo en større port og det er jo heller ikke gratis, at mure en sokkel i den højde. Så måske en alm hal er bedre?
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.472
Jeg har hørt et rygte om, at søger du til "ridehal" er svaret meget ofte nej. Forklaringen er, at en hal ofte fører til at der oprettes en klub - som reglerne er, så forventer kommunen at en sportsklub er berettiget til økonomisk tilskud senere og for at undgå det siger de nej. Hvis du kalder det "maskinhal til opbevaring af halm og udstyr", sætter en bigballe i hjørnet og tilfældigvis smider sand på gulvet - det er nemmere at få tilladelse til...
Som tommelfingerregel koster en hal på 20 m x 40 meter og med passende lofthøjde, bund, almindelig passende lys, osv cirka en million.
Upassende små, lave haller er billigere men billigt bliver det aldrig.
feb 2012
Følger: 156 Følgere: 221 Heste: 4 Emner: 703 Svar: 5.685
Ang tilladelse kommer det ik til at hedde ridehal men nok mere maskinhal da min far også er landmand og når jeg nu flytter ud på et tidspunkt så ville den ikke komme til at stå ubrugt men der ville kunne opbevares ting
Det er hellere ikke noget vi ved endnu
Bare noget vi overvejer så ville gerne lige høre erfaringer og hvad pris leje man skulle forvente :))
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 95
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.640
Når først tilladelsen til maskinhus er der, så er det lettere, at få tilladelsen til ridehal bagefter.
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 95
aug 2016
Følger: 88 Følgere: 40 Heste: 13 Emner: 3 Svar: 136
Ridehaller?