409 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Ridehaller? Ridehaller?

Hejsa vil lige høre
Hvor folk har købt deres ridehaller henne (gerne mærker eller decideret sider) og hvad det sådan ca har kostet og hvor lang tid det har taget

Bare til inspiration
Gerne også rundbue haller (hat dog læst de ik kan være de rigtige mål så jer der har rundbue hvordan syntes i det er med plads?)

- ved ik om emnet er rigtigt

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ridehaller?
  • #1   1. feb 2022 Nu er der jo snart Hest og Rytter I Herning, så er der jo en oplagt mulighed for, at indhente tilbud smiley
    Ang rundbuehal, Så kan højden blive et problem. Men der tænker jeg man kunne mure en sokkel på ca 1 m over jorden og så bygge hallen oven på den. Men igen, det kræver jo en større port og det er jo heller ikke gratis, at mure en sokkel i den højde. Så måske en alm hal er bedre?

• #2   1. feb 2022 Du starter med at ringe til teknisk afdeling og høre om du overhovedet må bygge der, hvor du bor.
    Jeg har hørt et rygte om, at søger du til "ridehal" er svaret meget ofte nej. Forklaringen er, at en hal ofte fører til at der oprettes en klub - som reglerne er, så forventer kommunen at en sportsklub er berettiget til økonomisk tilskud senere og for at undgå det siger de nej. Hvis du kalder det "maskinhal til opbevaring af halm og udstyr", sætter en bigballe i hjørnet og tilfældigvis smider sand på gulvet - det er nemmere at få tilladelse til...

Som tommelfingerregel koster en hal på 20 m x 40 meter og med passende lofthøjde, bund, almindelig passende lys, osv cirka en million.

Upassende små, lave haller er billigere men billigt bliver det aldrig.

• #3   2. feb 2022 Rundbue hal i højden bliver ik et problem det har vi undersøgt mere at de kun kan være 16 i bredden og oftest kun 36 i længden så vi er tvivl om der er for lidt plads

Ang tilladelse kommer det ik til at hedde ridehal men nok mere maskinhal da min far også er landmand og når jeg nu flytter ud på et tidspunkt så ville den ikke komme til at stå ubrugt men der ville kunne opbevares ting smiley

Det er hellere ikke noget vi ved endnu
    Bare noget vi overvejer så ville gerne lige høre erfaringer og hvad pris leje man skulle forvente :))

• #4   3. feb 2022 Doktor Who, at få den godkendt som maskinhal er ikke en god løsning i forhold til forsikring. Den vil nemlig ikke dække hvis man falder af hest mm. Der skal det være en godkendt ridehal.

• #5   3. feb 2022 Danger Dane
    Når først tilladelsen til maskinhus er der, så er det lettere, at få tilladelsen til ridehal bagefter.

• #6   3. feb 2022 Sunshine, det kan der så være noget om. Jeg ville bare advare om den forsikringsmæssige faldgruppe der er i at bruge et maskinhus som ridehal HVIS der skulle ske noget. Nogen gange er man nødt til at gøre ting fordi at verden bare skal gøre det rigtige umuligt til at starte med.

• #7   4. feb 2022 Jeg så én i en facebookgruppe anbefale Future Rundbuehaller ApS i en tråd om anbefaling af ridehal, og hvor vidt en rundbuehal kunne fungere som til det. Det er hvert fald et bud, hvis du har lyst til at se nærmere på det smiley

Kommentér på:
Ridehaller?

Annonce