{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hygge emne jagten på den rette hest
  • #1   20. dec 2021 Uhh jeg tror jeg har været heldig ??

Ponyen stod på korskro marked, tilfældigvis ville mine bedsteforældre gi mig en pony, selvom han ikke var det jeg ønskede mig mest var han klart en fantastisk pony som gab mig en fantastisk start på heste ejer livet ??

Hesten så jeg på arbejde en dag, blev dybt forelsket i ham til trods for hans meget spinkle fase, prøvede kun 1 hest udover ham men valget faldt stadig på ham, vi kæmpede vores kampe men havde 10 gode år sammen ??

Jeg tror måske jeg har været heldig, eller så får jeg det bare altid til at virke selvom det måske ikke er rette match ??

• #2   20. dec 2021 Min ridehest, Tut, er min første hest. Jeg fandt ham på Heste-Galleri. Der sad man jo gerne længe og kiggede på alle de heste man gerne ville have som 13-årig smiley . Ham fandt jeg som nr to, da den første blev solgt foran næsen på mig, selvom de havde lovet os den. Det er jeg nok i virkeligheden meget glad for nu smiley . Den anden var 1er pony og er nu glad for at have en hest jeg kan have resten af hans liv. Amadéo skulle vi baaare lige ned og se, bare fordi jeg for nysgerrighedens skyld spurgte en avler hvad de havde. Kunne så ikke lade være at tage ham med hjem, da det endelig kom til stykket ?? . Har aldrig været ude og kigge på mange heste, før jeg fandt en. Har gjort ét fejlkøb at en haflinger der var virkelig uopdragen og havde den værste seperationsangst jeg nogensinde har oplevet. Den røg videre til en træner den rev armen af led på ??...
    Jimina kom pludselig uden jeg vidste det, da min mor havde besluttet at købe en Paso. En race jeg aldrig havde hørt om men som nu er min yndlingsrace.

• #3   20. dec 2021 Jeg skulle egentligt ikke have hest - men da jeg faldt for aldersgrænsen på rideskolen, valgte min mor at give mig lov til at købe min daværende part pony. Så nu har jeg ejet min skønne dreng i snart 10 år smiley
    Jeg ved ikke helt hvorfor det var ham ud af alle de andre heste jeg så absolut skulle ride på. Men noget ved hele hans opførsel den gang må have råbt tilstrækkeligt meget om hjælp til at mit hestehjerte ikke kunne stå for ham. Selvom jeg ville have en stor sort hest, ikke en hvid pony smiley smiley
    I dag er jeg super glad for valget smiley Jeg må vente med at ride højere dressur til næste hest. For nu, er min skønne dreng alt værd.

• #4   20. dec 2021 da jeg skulle have min første hest, ledte jeg på nettet
    var ude efter en oldenborg ( var blevet bidt af en på min rideskole - bogstavlig talt)
    fandt to føl som var af stor interesse, men pludselig forsvandt de begge to. så regnede med at de var solgt
    så valgte at købe et oldenborg hingsteføl

Han var så uheldig at falde på sin 1 års fødselsdag, og måtte jeg have ham aflivet
    3 dage efter måtte jeg bare have hest igen og satte en annonce på nettet. 1 time efter fik jeg en mail fra en oldenborg opdrætter som havde flere til salg,
    Hun var så ejer af de to første føl jeg havde kigget på
    Så købte først Moonlight, og året efter Highlight

Jeg har ikke været ude og kigge på andre heste end de tre som jeg købte

• #5   20. dec 2021 Jeg var så heldig at jeg slet ikke nåede at gå igang med at søge hest før jeg fandt Masha smiley Skrev til Mashas avler inden jeg begyndte at søge hest da jeg kendte dem fra tidligere og havde set de havde haft plage til salg samme år - de havde egentlig ingen til salg officielt, men jeg blev budt på besøg til at se deres heste og pludselig stod jeg og kiggede på en 1,5 års hoppeplag, som de gerne ville sælge til rette køber - få uger senere var kontrakten underskrevet og 1,5 måned senere kom hun hjem til mig smiley

Ingen tvivl om at jeg fandt den rette og at det var meningen at jeg skulle forbi dem og møde Masha smiley

• #6   20. dec 2021 Den stod der pludselig på min 11 års fødselsdag.

Havde dog prøvet den 2-3 gange før jeg fik den, fordi min søster sagde jeg skulle hjælpe hende da hun havde denne pony i tilridning.

• #7   21. dec 2021 Begge mine er købt blindt på en internet aktion. Den ene hest blev og er stadig min Soul mate og den anden er den vi ikke kan undvære, man har lov og være heldig smiley . De er begge købt efter pris og afstamning. Vi købte dem, da de var tre og nu bliver de snart elleve. De kunne ikke bruges til det indkøbte formål, men de har været mine hyggeheste i snart seks år.

• #8   21. dec 2021 åha.. jeg leder stadig efter min helt egen hest - og synes faktisk det er virkelig svært. Jeg har kigget på rigtig mange, men jeg vil rigtig gerne kunne fornemme at det er et godt valg, inden jeg tager ud og kigger smiley

• #10   22. dec 2021 Se nu skal vi jo langt tilbage, sådan ca. 30 år.
    Min far kørte på markeder og solgte slik, min søster og jeg var som regel med og et år på Hammel hestemarked faldt jeg for en af ponyridnings ponyerne, han var vel egentlig ikke til salg?
    Men jeg gik ned til min far og sagde at jeg havde fundet en pony jeg ville købe, så far gik med ned til Bjarne, hvor de slog en handel af og sådan Fik jeg min første pony.
    Han hed millimeter, men det blev hurtigt lavet om til Silver smiley
    Han var 99 cm. det eneste han havde prøvet var at blive trukket rundt, med et lille barn på ryggen, han kunne ikke rides uden der gik en foran og havde ikke lært at blive styret fra ryggen, så ikke en super børne-, eller begynderpony, noget tid efter, ved faktisk ikke hvor længe, kørte vi op til en hestehandler og byttede silver til Bianca, da hun blev for lille tog vi hende med på marked, hvor hun blev solgt til Tivoli ejerens datter og jeg købte Musse.
    Musse passede godt til sit navn, hun var en brun 1'er pony der intet kunne, stiv som et bræt og langsom, men hvad vidste man den gang...

Efter Musse blev solgt til rideskolen et par år efter, fik/købte jeg Galouet, en flot rød DV.
    Jeg fik hende i konfirmationsgave, men skulle selv betale noget af hende, havde dog passet hende nogle måneder inden jeg fik hende. hun var heller ikke det bedste valg, hun var nu en god, men misforstået hest, der var meget at rette op på, hun blev aflivet kun 2 år senere pga kronisk bronkitis.

Efter hende købte jeg en fjordhest min veninde havde købt til hendes kæreste, han ville dog ikke ride alligevel, så jeg købte Rosa som jeg tilred og solgte måske 2 år efter, fordi jeg, efter mange fald og skader, var blevet bange for at ride på hende.

Så lånte jeg en DSP hoppe, som jeg valgte ud fra ét billede, hende måtte jeg have og trække et føl på, så det gjorde jeg og sådan kom min soulmate til verden, jeg havde bestilt et sort hoppeføl med 4 sokker og blis, der kom et rødt hingsteføl med 4 sokker og bils smiley
    Han blev kun 9 år smiley

Nu står jeg uden hest og gruer for jagten om et års tid, da Alle jeg hidtil har haft er dumpet i skødet på mig eller købt/lånt uden at have set andre. Nogle med bedre held end andre.
    Jeg mærker meget efter med hjertet og den skal have et bestemt udtryk og sind, det er det jeg går mest efter, så kommer gang, eksteriør og race derefter. Så det bliver en spændende tid.

Beklager den lange historie!

• #11   22. dec 2021 Jeg havde egentlig valgt ham fra, da jeg så salgsannoncen. Grundet at han er 178 og skimmel. Og jeg skulle ikke have en skimmel og slet ikke en hest over 170.. Selvom han levede op til alt andet. Størrelsen var dog et no-no for mig. Jeg var rimelig klar over hvad jeg ville have i min første egen hest.

Meeen... Så blev jeg anbefalet at se på ham og jeg havde samme tanker da jeg så ham på staldgangen, men nu var jeg der jo, så jeg kunne ligeså godt prøve ham.. Jeg sad ikke mere end 5 min. på ham, før jeg vidste at han skulle være min. Så ham alligevel 4 gange mere før vi aftalte handelsundersøgelse, men der var ingen tvivl. Han var den første hest jeg så og jeg aflyste alle andre aftaler med det samme, for jeg vidste at det var ham. Jeg kan ikke forestille mig at han ikke skulle være hos mig.

• #13   23. dec 2021 Min første hest, fik jeg i fødselsdagsgave. Donna havde min faster reddet fra en vanrøgtssag og vi blev enige nogle måneder efter at hun havde overtaget Donna, om at jeg skulle passe på hende. Så hun flyttede ind, jeg var vidste lige omkring 16 år på det tidspunkt og var lykkelig. Det var en hård omgang og 2 år senere i 18 års fødselsdagsgave fik jeg ejercertifikatet på hende. smiley

Men det viste sig at vi var skabt for hinanden. Vi havde knapt 7 helt fantastiske år sammen. Bragt sammen af tilfældighed, den enes ulykke og den andens lykke. smiley

Falle kom til verden i 2018, og er efter Donna, så man kan sige at min "karriere" som hesteejer, startede med en redningshest. smiley

Billedet er af Falentino sommeren 2020, taget af CM Photography

profilbillede
  • #14   23. dec 2021 Søgte nettet og fb tynd og kiggede på især ridehesten flere gange om dagen, at det nærmest blev en afhængighed til sidst smiley
    Efter at have ringet på et pr stk som alligevel ikke var noget, fandt vi efter et godt stk tid uden vi sådan ledte intenst, en i Jylland, så vi tog et smut til Jylland, som ikke bar succes. Opgav lidt håbet og gik i tænkeboks.
    Helt tilfældigt er min mor ude og få massage, hos en der også selv har hest. Min mor fortæller om jyllandsturen og hun siger der hvor hendes står opstaldet er der en oldenborg vallak på 2 til salg, han passede til alle "krav" og stod kun 15 km fra hvor vi bor smiley Han var dog ik til salg officielt, men kom de rette var det muligt smiley
    Så vi kørte ud og så ham og 1 lille mdr efter var han vores smiley

• #15   6. jan 2022 Da jeg var 9 år gammel tilbage i 1993, syntes min far, at det kunne være hyggeligt at købe en pony til mig. Han avler charolais-kvæg, som er hvide, og da mine forældre dengang havde en gul labrador, ville han egentlig have købt en fjordhest til mig, så den matchede resten i farven smiley Dog havde jeg redet på en enkelt fjordhest, og den kunne jeg ikke lide, så det blev til en haflinger i stedet (lokal avler nær mine bedsteforældres gård). Vi tog derop en efterårsdag og stod midt i en stor flok hopper og føl for at vælge. Min far valgte det mindste og billigste hoppeføl, og sådan blev det. Hun ankom i december samme år på en snefuld dag og måtte trækkes ind i kostalden af to voksne mænd, da hun aldrig havde været i hænder (eller mødt en ko).
    Hun blev den allerbedste ven en hestepige kan ønske sig, selvom jeg fik de knubs med på vejen, som nu følger med, når man er et uerfarent barn uden hestekyndig hjælp, og hesten er ung. Jeg fik to hoppeføl på hende, som jeg beholdte i hhv. 5 og 7 år, og jeg nåede også at få et føl på hendes datter - han var min soulmate, som jeg havde i 8 år, indtil jeg flyttede til udlandet. Han måtte aflives hos nye ejer et par år senere, og det er stadig ikke noget, jeg kan tænke på, uden at få rigtigt ondt i maven.

Jeg vil gerne have hest igen, men jeg er meget usikker på købeprocessen, da jeg som skrevet aldrig rigtigt har prøvet det før. Vi må se, hvordan det går.

• #16   6. jan 2022 Mit seneste køb var lidt af et maraton.
    Ledte efter islænder og gennemtravlede dagligt diverse markedspladser. Havde også købeannoncer flere steder.

En dame henvendte sig med en hoppe, der lød meget lovende. Det var dog virkelig svært at hive video og aftale om besøg ud af hende, og jeg var flere gange ved at opgive. Var ude og kigge en del andre heste sideløbende, men ingen der rigtig sagde mig noget.

Endelig lykkedes det at komme op og se hesten, men det var heller ikke nok. Sælger ville også gerne have jeg prøvede den på tur. Det blev vinter og is, hvilket gjorde det besværligt. Efter andet besøg var jeg klar til at slå til, men sælger mente jeg skulle komme igen endnu en gang, for at være helt sikker.

I alt tog processen næsten to måneder, og idag er jeg faktisk lidt imponeret over at jeg ikke bare gav op smiley

Kommentér på:
Hygge emne jagten på den rette hest

Annonce