703 visninger
|
Oprettet:
Hygge emne jagten på den rette hest {{forumTopicSubject}}
Ja hvordan fandt du den rette hest og hvordan var din rejse derhen?
Jeg har selv været ude og se mange heste inden jeg valgte dem jeg har i dag.
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 222 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.825
Ponyen stod på korskro marked, tilfældigvis ville mine bedsteforældre gi mig en pony, selvom han ikke var det jeg ønskede mig mest var han klart en fantastisk pony som gab mig en fantastisk start på heste ejer livet ??
Hesten så jeg på arbejde en dag, blev dybt forelsket i ham til trods for hans meget spinkle fase, prøvede kun 1 hest udover ham men valget faldt stadig på ham, vi kæmpede vores kampe men havde 10 gode år sammen ??
Jeg tror måske jeg har været heldig, eller så får jeg det bare altid til at virke selvom det måske ikke er rette match ??
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 98 Heste: 5 Emner: 25 Svar: 706
Jimina kom pludselig uden jeg vidste det, da min mor havde besluttet at købe en Paso. En race jeg aldrig havde hørt om men som nu er min yndlingsrace.
aug 2007
Følger: 56 Følgere: 71 Heste: 1 Emner: 80 Svar: 1.314
Jeg ved ikke helt hvorfor det var ham ud af alle de andre heste jeg så absolut skulle ride på. Men noget ved hele hans opførsel den gang må have råbt tilstrækkeligt meget om hjælp til at mit hestehjerte ikke kunne stå for ham. Selvom jeg ville have en stor sort hest, ikke en hvid pony
I dag er jeg super glad for valget
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 139 Svar: 1.699
var ude efter en oldenborg ( var blevet bidt af en på min rideskole - bogstavlig talt)
fandt to føl som var af stor interesse, men pludselig forsvandt de begge to. så regnede med at de var solgt
så valgte at købe et oldenborg hingsteføl
Han var så uheldig at falde på sin 1 års fødselsdag, og måtte jeg have ham aflivet
3 dage efter måtte jeg bare have hest igen og satte en annonce på nettet. 1 time efter fik jeg en mail fra en oldenborg opdrætter som havde flere til salg,
Hun var så ejer af de to første føl jeg havde kigget på
Så købte først Moonlight, og året efter Highlight
Jeg har ikke været ude og kigge på andre heste end de tre som jeg købte
sep 2008
Følger: 162 Følgere: 425 Heste: 5 Emner: 254 Svar: 2.020
Ingen tvivl om at jeg fandt den rette og at det var meningen at jeg skulle forbi dem og møde Masha
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 238 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.079
Havde dog prøvet den 2-3 gange før jeg fik den, fordi min søster sagde jeg skulle hjælpe hende da hun havde denne pony i tilridning.
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 19
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 272 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.148
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.773
Min far kørte på markeder og solgte slik, min søster og jeg var som regel med og et år på Hammel hestemarked faldt jeg for en af ponyridnings ponyerne, han var vel egentlig ikke til salg?
Men jeg gik ned til min far og sagde at jeg havde fundet en pony jeg ville købe, så far gik med ned til Bjarne, hvor de slog en handel af og sådan Fik jeg min første pony.
Han hed millimeter, men det blev hurtigt lavet om til Silver
Han var 99 cm. det eneste han havde prøvet var at blive trukket rundt, med et lille barn på ryggen, han kunne ikke rides uden der gik en foran og havde ikke lært at blive styret fra ryggen, så ikke en super børne-, eller begynderpony, noget tid efter, ved faktisk ikke hvor længe, kørte vi op til en hestehandler og byttede silver til Bianca, da hun blev for lille tog vi hende med på marked, hvor hun blev solgt til Tivoli ejerens datter og jeg købte Musse.
Musse passede godt til sit navn, hun var en brun 1'er pony der intet kunne, stiv som et bræt og langsom, men hvad vidste man den gang...
Efter Musse blev solgt til rideskolen et par år efter, fik/købte jeg Galouet, en flot rød DV.
Jeg fik hende i konfirmationsgave, men skulle selv betale noget af hende, havde dog passet hende nogle måneder inden jeg fik hende. hun var heller ikke det bedste valg, hun var nu en god, men misforstået hest, der var meget at rette op på, hun blev aflivet kun 2 år senere pga kronisk bronkitis.
Efter hende købte jeg en fjordhest min veninde havde købt til hendes kæreste, han ville dog ikke ride alligevel, så jeg købte Rosa som jeg tilred og solgte måske 2 år efter, fordi jeg, efter mange fald og skader, var blevet bange for at ride på hende.
Så lånte jeg en DSP hoppe, som jeg valgte ud fra ét billede, hende måtte jeg have og trække et føl på, så det gjorde jeg og sådan kom min soulmate til verden, jeg havde bestilt et sort hoppeføl med 4 sokker og blis, der kom et rødt hingsteføl med 4 sokker og bils
Han blev kun 9 år
Nu står jeg uden hest og gruer for jagten om et års tid, da Alle jeg hidtil har haft er dumpet i skødet på mig eller købt/lånt uden at have set andre. Nogle med bedre held end andre.
Jeg mærker meget efter med hjertet og den skal have et bestemt udtryk og sind, det er det jeg går mest efter, så kommer gang, eksteriør og race derefter. Så det bliver en spændende tid.
Beklager den lange historie!
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.165
Meeen... Så blev jeg anbefalet at se på ham og jeg havde samme tanker da jeg så ham på staldgangen, men nu var jeg der jo, så jeg kunne ligeså godt prøve ham.. Jeg sad ikke mere end 5 min. på ham, før jeg vidste at han skulle være min. Så ham alligevel 4 gange mere før vi aftalte handelsundersøgelse, men der var ingen tvivl. Han var den første hest jeg så og jeg aflyste alle andre aftaler med det samme, for jeg vidste at det var ham. Jeg kan ikke forestille mig at han ikke skulle være hos mig.
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 225 Heste: 6 Emner: 52 Svar: 661
Men det viste sig at vi var skabt for hinanden. Vi havde knapt 7 helt fantastiske år sammen. Bragt sammen af tilfældighed, den enes ulykke og den andens lykke.
Falle kom til verden i 2018, og er efter Donna, så man kan sige at min "karriere" som hesteejer, startede med en redningshest.
Billedet er af Falentino sommeren 2020, taget af CM Photography
dec 2019
Følger: 1 Følgere: 1 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 33
Efter at have ringet på et pr stk som alligevel ikke var noget, fandt vi efter et godt stk tid uden vi sådan ledte intenst, en i Jylland, så vi tog et smut til Jylland, som ikke bar succes. Opgav lidt håbet og gik i tænkeboks.
Helt tilfældigt er min mor ude og få massage, hos en der også selv har hest. Min mor fortæller om jyllandsturen og hun siger der hvor hendes står opstaldet er der en oldenborg vallak på 2 til salg, han passede til alle "krav" og stod kun 15 km fra hvor vi bor
Så vi kørte ud og så ham og 1 lille mdr efter var han vores
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 372
Hun blev den allerbedste ven en hestepige kan ønske sig, selvom jeg fik de knubs med på vejen, som nu følger med, når man er et uerfarent barn uden hestekyndig hjælp, og hesten er ung. Jeg fik to hoppeføl på hende, som jeg beholdte i hhv. 5 og 7 år, og jeg nåede også at få et føl på hendes datter - han var min soulmate, som jeg havde i 8 år, indtil jeg flyttede til udlandet. Han måtte aflives hos nye ejer et par år senere, og det er stadig ikke noget, jeg kan tænke på, uden at få rigtigt ondt i maven.
Jeg vil gerne have hest igen, men jeg er meget usikker på købeprocessen, da jeg som skrevet aldrig rigtigt har prøvet det før. Vi må se, hvordan det går.
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 1.415
Ledte efter islænder og gennemtravlede dagligt diverse markedspladser. Havde også købeannoncer flere steder.
En dame henvendte sig med en hoppe, der lød meget lovende. Det var dog virkelig svært at hive video og aftale om besøg ud af hende, og jeg var flere gange ved at opgive. Var ude og kigge en del andre heste sideløbende, men ingen der rigtig sagde mig noget.
Endelig lykkedes det at komme op og se hesten, men det var heller ikke nok. Sælger ville også gerne have jeg prøvede den på tur. Det blev vinter og is, hvilket gjorde det besværligt. Efter andet besøg var jeg klar til at slå til, men sælger mente jeg skulle komme igen endnu en gang, for at være helt sikker.
I alt tog processen næsten to måneder, og idag er jeg faktisk lidt imponeret over at jeg ikke bare gav op
Hygge emne jagten på den rette hest