{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.173 visninger | Oprettet:

2021 hvordan gik det så?? Og hvad med 2022 {{forumTopicSubject}}

Hej mit årlige emne lidt senere end ellers
Jeg er glad for mit og Johns liv på gården
Jeg er super glad for min forlovede som frank blev i april.
Mit arbejde er godt jeg er blevet forfremmet i august fik jeg ansvaret for et sommerhus område.

Mit heste liv er udvidet med de små knapstrupper 3 hopper og en hingst . De 2 af hopper er med føl
Vores islænder blev erklæret uanvendelig i juli det fik så meget sommereksem . Hun blev aflivet .
Min gamle buster som har fulgt alle slag i mit liv de sidste mange år trives og tror han bestemmer over alle her .

Jeg håber på et nyt år på samme måde som jeg har haft 2021
Hvad med jer må jeg høre

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2021 hvordan gik det så?? Og hvad med 2022
  • #1   11. dec 2021 puha hvor skal man da starte smiley

I januar sagde jeg på gensyn til min bedste ven og makker gennem knap 10 år..
    Februar fik jeg part på Delight, en dejlig hest som har givet nogle gode ture.
    April flyttede jeg i ny lejlighed.
    August fyldte jeg 25 år, samt fik jeg endelig slange som har været en barns drøm for mig.
    September solgte jeg min elskede Ford Focus og skiftede den ud med en Ford Ka.
    Oktober fik jeg nyt bekendtskab i form af en masse nye venner, startede på mit cosplay, og begyndte at arbejde på mit psykiske helbred, hvilket var svært efter min bedste besvimede og lægerne har været over hende siden.
    November skulle jeg have været til comic con men dette blev aflyst, samt blev jeg singel i slutningen af måneden.
    Udover det så fik jeg også part på Casanova som skal sættes i ridning inden længe og min onkel kæmpet med kræft hele året, han skulle være kræft fri nu, og vi krydser fingre for at det forsætter sådan.
    Og december pt, jeg har fået om rokeret min lejlighed smiley

Så vil jeg gerne have året slutter hurtigt? ja! Har jeg nogen planer? ikke rigtig, udover at skulle få en hverdag til at funger

• #2   11. dec 2021 2021 har været et lidt trist år
    i april mistede jeg to af mine katte, inden for 3 uger. Batman på 18, næsten 19 år og Baby på 12 år

i juni blev jeg faster for 5 gang til en lille dreng

d 30 oktober mistede jeg så min hoppe Moonlight i en alder af 20 år, har haft hende i 19 år
    i november fik jeg så min lånepony Maggie hjem
    ´
    i tirsdags mistede vi så vores nabo på 92
    og så for det så ikke er løgn har min mor så fået et eller andet i den ene lunge, så nu render vi på sygehuset...

så jeg ser frem til 2022 og krydser finger for at året bliver bedre

• #3   11. dec 2021 Puha. Startede fint, men jeg er næsten lagt ned af stress nu. Har tabt 3 kg på 2 uger, arbejdet stresser mig, min mor blev påkørt for 2 uger siden og er blevet opereret, da bilisten simpelthen brækkede knæet på hende, så hvordan julen bliver, er lidt usikker, men håber på det bedste. Bobis har været skadet over 2 omgange, først med en overbelastning på den overfladiske bøjesene og senest en kodeledsforvridning. Han har dog været hurtigt gående igen og genoptræningen skrider super frem igen denne gang..

Håber på mindre stress i 2022...

• #5   12. dec 2021 Annette, dejligt at høre du har haft et godt år! smiley

Til i andre, øv hvor er og har det været hårdt! smiley
    Jeg håber 22 lysner for jer! smiley

Mit 2021:
    Vi ligger godt ud med lige at være flyttet ind på vores gård, nytårsaften.
    Vi nyder så meget at bo her og er alle faldet godt til, vores gamle hund livede virkelig op og har haft et fantastisk år her oppe!
    Desværre har hendes demens udviklet sig en hel del de sidste 2 måneder, så vi har valgt at hun skal have fred, I morgen bliver en hård dag, hvor vi tager afsked med hende smiley
    Hun vil mangle i vores hverdag og være savnet, jeg kan slet ikke forestille mig hvor tomt, trist og ensomt her bliver.

Ud over det så er 21 gået rigtig fint, der er ikke sket det helt store, ud over at jeg har fået part på en dejlig hest, Ossi smiley
    Og vi skal holde jul hjemme i år, hvor både mine forældre, min søster og niece samt min mands forældre kommer, det bliver så hyggeligt.

2022 jeg fortsætter med part på Ossi og skal gøre klar til at få hest selv om et års tid.
    og så skal livet på gården nydes, måske kommer der en hundehvalp på et tidspunkt, det vil tiden vise.

• #6   12. dec 2021 Jamen året startede jo med at vi flyttede fra vores lejlighed i Kolding centrum, til vores egen ejendom i Københoved med 3,2 hektar jord. Alt i alt et herre skønt sted!

Desværre så er renoveringen noget mere.. .hårdfør end vi havde troet. Tanken havde egentlig været vi ville have lånt 500.000 til at få det skudt igennem, men min forlovede har desværre skiftet arbejde et par gange i løbet af året, og med mig på elevløn turde vi ikke tage chancen. Så ALT vi har lavet, har været for hans regning. Jeg har haft nogle måneder hvor tingene knap og nap hang sammen når de faste regninger var betalt.

Vi er startet med at renovere vores soveværelse, og hvad der egentlig bare skulle have været et touch-up af et fint rum blev til en gennemrenovering her også. Vi startede i Marts, og nu pr. december så er der understøbt ny sokkel, lagt drænrør, isoleret, sænket gulv, støbt beton, i lagt gulvvarme, ordnet fugt, sætningsskader og nye vinduer. Dertil er vi igang med at skifte fuger.
    Og lige som vi var klar til at vi egentlig skulle ligge gulv, så kommer vi derind en morgen hvor at der ligger vand på betonen. ØV!! Men held i uheld at vi ikke har nået at ligge hverken gulv eller gulvtæppe derinde endnu - for så havde dét ihvertfald været spild. Så nu er næste projekt at der skal drænes hele vejen rundt om den her gamle ejendom, inden vi rigtig kan gå videre.

Så blev 2021 jo også året hvor at jeg gik til at have en kæreste, til at have en forlovede. Min kæreste gik nemlig på knæ på vores 2 års dag, og der er også allerede sat en dato for hvornår jeg skal i hvid kjole smiley Det ved min familie bare ikke endnu. De har nemlig ikke ret travlt med at høre hvad der sker i mit liv desværre, så længe min søsters datter er i billedet.

• #7   12. dec 2021 tja...
    april : skilt
    maj : må sige farvel til en hund
    juni : må sige farvel til hesten jeg har haft 7 år
    juli : flytter fra exen. Når at bo 5 dage i ny lejlighed inden der opdages omfattende vandskade
    august : slås med forsikring og udlejer om, hvem der har ansvaret for vandskade og hvad der skal ske fremadrettet
    min far bliver indlagt
    september : genhuses I et sommerhus på Lars tyndskids marker, hvor jeg ikke har mulighed for at have børnene i hverdagene
    oktober: nyt sommerhus
    november: genhuses I lejlighed i Sydhavnen
    december: x'er alt for at kunne flytte hjem inden jul

så....et rigtigt lorteår

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #8   12. dec 2021 2021 har været et rigtigt lorte år, mildest talt.

Jeg tror ikke på at ting ændre sig fordi at man går ind i et nyt, men håber inderligt på en godt 2022

• #9   12. dec 2021 2021 ar været lidt op og ned, men for det meste har det været et godt år, men der er sket meget og til tider har det været en anelse presset/stressende

Året startede ud med at vores skoleperiode var aflyst pga Corona, eller vi sad og modtog hjemmeundervisning hvilket er enormt svært når man er ved at uddanne sig til fotograf. smiley - Det endte med at forløbet blev delt i to, så vi fik halvanden måned hjemme og den resterende måned er vi så ved at tage nu, hvilket er fantastisk! Udover det har min kæreste og jeg fået grønt lys af banken til at købe en landejendom, hvilken er min helt store drøm smiley Vi har kigget på lidt forskelligt det sidste halve år, men det rigtige er ikke dukket op endnu, men forhåbentlig finder vi det i det nye år!

Det går godt på arbejdet, jeg har udviklet mig rigtig meget på kort tid og jeg er super glad for min elevplads! Håber på at min elevkontrakt kan blive til en fastansættelse når den udløber, men nu må vi se smiley

Dog mistede vi desværre min farfar i oktober, han var meget syg af Alzheimer og sikkert også kræft og havde været det længe, så selvom det er trist, så var det for det bedste. udover det har min kære oldemor fået konstateret kræft for 3 uger siden, men hun tager det i stiv arm og er så sej som altid. Hun nægter dog at blive behandlet for det, hvilket jeg til dels godt forstår men hun har det godt lige nu og det er det vigtigste.

På hestefronten har det også været lidt op og ned, pigerne har været skadet i tide og utide heldigvis ikke noget alvorligt, men det er stadig lidt træls når træningen går i stå. Når Amina ikke har stået skadet med at sår, så går ridningen virkelig fremad, syntes der er sket sindssygt meget på kort tid, så det er dejligt. Tayisha er ligeledes begyndt sin karriere som ridehest hvilket er gået over al forventning. Hun har taget det i stiv hov og har været en absolut fornøjelse at arbejde med smiley
    Her sidst i november flytter pigerne ud til deres nye opstaldningssted da deres nuværende er at til salg - så det er lidt øv, men håber vi bliver glade for det nye

• #10   12. dec 2021 2021 har været stille og roligt.
    Jeg blev uddannet diplomingeniør i januar, men startede så på en kandidat i februar, så det kører bare af sted og jeg hænger i.
    Ridemæssigt har jeg sat min 3 års lidt i gang med ridning og det går helt efter bogen, så det er skønt. smiley

• #11   12. dec 2021 2021 havde en super hård start, med et pisse hårdt semester på studiet med hjemmeundervisning. I sommerferien købte jeg lejlighed, og flyttede sammen med to veninder. Det har været super fedt, men også monster hårdt at renovere lejligheden smiley
    I slutningen af sommerferien fik jeg at vide, at min hest enten skulle opereres og have amputeret noget af de ædlere dele, eller aflives. Så i oktober blev han indlagt, og jeg måtte dykke dybt i lommerne for at understøtte indgrebet.
    Heldigvis gik det super fint, og han er nu i fuld ridning igen, og glad som altid smiley
    Men det var hårdt at se i øjnene, at han desværre ikke er uddødelig, og med 21 år, kan jeg nok ikke forvente at han holder for evigt. Men hvis bare jeg har et par år mere sammen med ham, så er jeg lykkelig smiley
    COVID har desværre betydet at der ikke er sket så meget på show fronten. Vi har fået et nyt sammenarbejde med den nye festival "Fantasydage", men ellers har vi ikke været ude og optræde med shows smiley Det er meget savnet.

Billedet er fra Fantasydagene i år, hvor min skønne dreng leverede max, og var en absolut stjerne smiley

profilbillede
  • #12   13. dec 2021 2021:
    Vi lagde hårdt ud med at vores ældste hoppe faldt og slog sig så voldsomt, at vi frygtede det var dét. Heldigvis, efter laaaang tids ro, er hun kommet sig nok til at hun galoperer rundt på folden.

I starten af sommeren fik vi Citrine hjem igen, efter hun havde været på prøve hos en veninde i et halvt år. Vi startede kort efter tilridning af hende, hvilket bare er gået helt igennem fantastisk.

I sommer brød de to miniature vi havde i pension ud af folden, og hingsten blev desværre ramt af en bil og døde på stedet. Samme dag fik vi vores to gamle shetlændere hjem, som vi solgte 3 år forinden. De kunne ikke længere have dem.
    Desværre faldt mini hoppen aldrig til med de to, og vi endte med at køre hende tilbage til hendes ejer i Tyskland, hvor hun heldigvis idag er faldet godt til.

Amber blev kørt til bedækning i Belgien, og kom hjem ifolet 1½ måned senere.

2022:
    Vi håber at næste år bliver et lidt mere positivt hesteår for os, da i år har været enormt hårdt.
    Amber, som er vores første afkom, venter sit første føl, og vi glæder os som små børn. Vi håber sådan på et hingsteføl, der forhåbentlig vil være egnet til avl i fremtiden.

Der kommer en dame og kigger på Citrine i starten af det nye år, og så er det muligt vi laver en byttehandel, og dermed får en ny hoppe ind. Hvis dette bliver en realitet, bliver den nye hoppe ifolet inden vi får hende hjem.
    Denne hoppe er dog en projekthest, da hun er importeret fra USA og ikke er blevet behandlet godt, så vi snakker tillidsopbygning, og senerehen omskoling, da hun er redet op på frygt.
    Bliver dette ikke til noget venter vi at sætte Citrine ifol næste år.

Derudover har vi ikke det vilde på hestefronten, udover at vi gerne vil til Tyskland og se EM. Vi tager dog ikke selv hest med.

• #13   13. dec 2021 Kære Gemstone.
    Egentlig burde jeg tage ud og besøge dig og dine lækre heste - jeg har ikke forstand på gangartsheste fra USA, men...
    Hvis du kan hjælpe mig med at finde en underviser, så skal man jo lære så længe man har en lever.
    Og dine heste er fristende lækre og jeg overvejer ridehest nr 2.. Jeg vidste ikke du tænkte på at sælge en?

• #14   14. dec 2021 Jamen, det gik selt ikke som håbet.

Min dejlige hest, har været syg on and off siden februar grundt gigt i forbenene. Måtte træffe den svære beslutning og sige farvel. Det var så i fredags, hold kæft det er hårdt, selv om at det er den rigtige beslutning, når hesten ikke længere kan holdes smertefri smiley smiley smiley

På det personlige plan er jeg så småt ved at finde balancen igen, efter at jeg mistede min mand i foråret 2020, efter 38 år sammen.
    Så jeg er ved at udvikle mig til noget af en handymand, for at kunne vedligeholde et gammelt hus og holde plæneklipperen kørende.

Nu er jagten gået ind på at finde en ny dressurmusse, så mit hesteliv kan forsættte.

• #15   15. dec 2021 Jeg flyttede fra møn og til albertslund i starten af året for at studere. Af samme grund valgte vi at ifole min hjerte(fjord)hest med fjelkaisar, og det lykkedes sku, så vi skal have føl i maj/juni!! den skal være min kommende ridehest idet fjordhoppen, efter jeg er færdig udannet, vil begynde at være lidt oppe i årene. Det bliver sku spænende at kunne forme sin egen hest, og følge hende gennem hele livet, hvis alt går efter planen smiley
    men ellers sker der sku ikke så meget med hestene pt. varmbloden er mere eller mindre pensioneret, selvom hun trods alt ikke er helt så gammel, men hun nyder livet istedet og kommer på et par ture i skoven om sommeren.
    nå ja, så fik jeg mig sku også en hvalp for et par måneder siden. Håber hun en dag kan komme med ud på en løbe/ridetur.

så 2021 har egentlig været et godt år for mig, heldigvis

• #17   18. dec 2021 Mit 2021 var i starten af året præget af nedlukningen pga corona. Det tog virkelig hårdt på helbredet at min træning i varmt vand var lukket ned. Alt blev svært og smertefuldt.

Det resulterede i at jeg gik på jagt efter en ny islænder og solgte den anden. Kræfterne til at rette op på en hest med en svær opfattelse af ridning var der bare ikke. Heldigvis fandt jeg en fin lille hoppe og et godt hjem til den anden.

Sommeren gik rimelig godt med at lære den nye hoppe at kende og finde de rigtige knapper og vi kom lidt videre med min unghest. Faktisk nogle tålelige måneder. En ferie til udlandet fik vi presset ind.

1. oktober oprandt dagen så hvor jeg skulle have revideret min hofteprotese. En meget større omgang end forventet. De første seks uger gik strygende og så ramte jeg muren. Musklerne kunne slet ikke følge med. Nu er der gået 2½ måned og jeg er stadig på krykker det meste af tiden. Hele tiden ligger jeg på grænsen mellem at styrke lidt mere og overbelaste. Ridning er stadig kun i skridt i maks 20 min og kun når der er hjælp til at komme op og ned. Unghesten arbejdes en gang om ugen af min underviser, men er ellers bare parkeret.

Håbet for foråret 2022 er at jeg kan træne og blive stærkere. Komme tilbage til almindelig ridning på islænderen og måske også på ryggen af unghesten igen.
    Derefter hedder det nok ny hofte i den anden side i starten af sommeren (hvis altså sygeplejerskerne kan løbe stærkt nok) og så starter hele rumlen med genoptræning og opstart af ridning igen. Forhåbentlig lidt mere kvikt, da det "bare" er en ny hofte.
    Forhåbentlig er jeg i slutningen af 2022 tilbage i ridningen på samme niveau som slut 2020. Det ville være fantastisk.

• #18   27. dec 2021 Mit år 2021 har egentligt været bedre end 2020 og alligevel er der ikke den store forskel. Det er ikke fordi det hele har været lort, tværtimod har der været meget godt. Det der gjorde det lort, var tabet af min højt elskede hest d. 30/11/21. Når jeg siger, at jeg ikke har elsket et dyr mere end ham, så overdriver jeg ikke. Vi havde noget særligt, som ingen ville kunne erstatte. Det var det bedste og smukkeste jeg nogensinde har gjort, for han fortjente en god afslutning. Men samtidigt er det nok det værste jeg nogensinde har oplevet og ærligt talt så har jeg det elendigt.. Julen er ikke den samme og jeg er bare ikke glad, men jeg føler heller ikke jeg kan brokke mig, når så mange andre nok har det værre end mig.. Så i bund og grund var året godt, lige indtil december måned. Jeg håber I andre har haft et godt år eller får et bedre år 2022 smiley

Kommentér på:
2021 hvordan gik det så?? Og hvad med 2022

Annonce