Studere i udlandet Studere i udlandet
Hej HG
Det her er ikke hesterelateret, men jeg vil alligevel høre jeres mening:
Hvis I nu ikke kan tage drømmeuddannelsen herhjemme, men derimod har muligheden i udlandet, havde I så gjort det? Også selvom det måske er 6 år væk hjemmefra?
Eller havde I fundet jer tilrette med at finde noget andet?
Jeg spørger, fordi jeg er meget i tvivl. Jeg er lige startet på sygeplejerske, da jeg selvfølgelig giver det et skud, for at se om det er noget. Men jeg kan godt mærke, at tanken om at blive dyrlæge stadig er der Jeg er godt klar over, at beslutningen er helt min egen, men nogengange hjælper det, at få andres synspunkt på sagen.
Jeg håber I vil tage tiden til at skrive, hvad I havde valt at gøre
aug 2020
Følger: 10 Følgere: 106 Heste: 3 Emner: 49 Svar: 243
okt 2013
Følger: 47 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 42 Svar: 167
sep 2007
Følger: 47 Følgere: 48 Heste: 5 Emner: 4 Svar: 217
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.141
okt 2013
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 372
Det var absolut det værd for mig, ingen tvivl. Jeg har altid elsket at være en del af det internationale miljø, og det giver studietiden noget ekstra, når man er et helt nyt sted. Jeg vendte aldrig tilbage til DK igen, har været udlandsdansker i 12 år nu
okt 2013
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 372
Under min studietid var jeg kun hjemme i DK få gange. Jeg fravalgte at tage hjem til fødselsdage - mener kun, at jeg var hjemme til jul og påske. Det handlede både om tid i forbindelse med studiet og penge til flybilletter. Til gengæld fik jeg besøg af flere veninder og familiemedlemmer - min mor kom bl.a. over flere gange, og det var enormt hyggeligt.
Den sværeste situation var, da der var en begravelse, som jeg var ked af ikke at kunne deltage i. En ven af familien døde i en trafikulykke midt i min (afsluttende) eksamenstid, og det var rigtigt svært at være så langt væk hjemmefra lige der. Heldigvis havde jeg allerede et godt nyt netværk i Skotland (kæreste og kammerater), så jeg fik den støtte, jeg havde brug for - det handlede mere om ikke at kunne være der for resten af min familie. Den slags valg er man selvfølgelig nødt til at forberede sig på, at man måske skal tage. Her handlede det ikke om penge (dem havde jeg fundet til flybilletten), men simpelthen om elendig timing i forbindelse med studiet. Reeksamen eksisterer selvfølgelig, men det er kompliceret, når det foregår i et land, som man måske er nødt til at fraflytte, inden reeksamen finder sted.
Nu har jeg som sagt boet i udlandet (Skotland, England, Frankrig, Tyskland) i mange år efterhånden, og jeg vil sige at til almindelig kontakt er Skype/Messenger/Facetime jo genialt og super nemt. Men det kan være besværligt at mødes face to face så tit, som man måske gerne ville, det er klart
okt 2013
Jeg tror også, at det kan være hårdt ikke at være med til det hele, men måske er det det værd, hvis det er drømmeuddannelsen? Jeg ser lige det her studie an, ellers kunne jeg nok godt finde på at tage til udlandet
Studere i udlandet