Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pris sættende irish cob
  • #1   16. maj 2021 Er han kåret?

• #2   16. maj 2021 Ved pas som 2 års

• #3   17. maj 2021 Jeg synes, hvertfald ikke at du skal sætte ham billigere end du har ham nu smiley

• #4   17. maj 2021 nu ved jeg ikk hvordan ic har det med man bedækker med ukåret hingste men det vil hos mig trække ned .
    at han faktisk intet kan trækker også ned .
    du er nød til finde det der kan sætte prisen til det du faktisk ønsker eller lægge det arbejde i der gør han bliver det værd.

• #5   17. maj 2021 Personligt ville jeg ikke give mere end max 15.000 for ham, som han står nu. Han er super fin, men for mig trækker højden og det at han er hingst ned og at han ikke rigtig kan noget i en alder af 6.

Medmindre han har potentiale som avls hingst, så ville jeg nok kastrere ham og lægge lidt arbejde i ham, så tror jeg du ville kunne få en god pris for ham.

• #6   17. maj 2021 Hvem forventer du at sælge til?

Hvis du forventer at sælge til en seriøs avler, så undres jeg over, at du ikke fremhæver fine kåringsresultater?

Er han ikke en, som hæver kvaliteten af Irish cob, så sælg ham billigt som han står - eller få ham kastreret og send ham i træning.

Der er en rød lygte der blinker i mit hoved, når en 6 årig ikke kan mere end en plag?
    Hvorfor pokker er han ikke kommet videre med uddannelsen??
    Har han været skadet?
    Har han et besværligt sind?
    Har han været i hænderne på folk, der ikke ved, hvad de gør og derfor ikke er nået videre??
    Sorry, han er måske en flink hest - men det er påfaldende, at han ikke kan mere. Jeg ville ikke give ret mange penge for ham, da jeg skulle bruge pengene på kastration og at indhente den forsømte uddannelse = træning.
    Eller også ville jeg helt undgå en, hvor der er en uklar grund til at han intet kan.

Som ham står - max 15.000 kr.
    Hvis han var tilredet, tursikker, basis uddannelse i orden og kastreret. 45.000 +.

• #7   17. maj 2021 Han Skal ikke sælges til hestehandlere og til folk der kun ser ham
    Som pengemaskine samt folk der planer om sælge ham med samme igen.!
    Har valgt en del fra.!
    Så bliver han.
    Til hans rette hjem
    Kommer

• #8   17. maj 2021 Ja - men hvad er målgruppen?

Er det hobbyrytteren, var det så ikke en ide at få ham kastreret, tilredet og om et halvt år ridning senere, så er der langt flere som kan bruge den hest, han så er?
    (og, evt gevinst får du selv.)

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #9   17. maj 2021 Jeg har intet forstand på IC avl.
    Hvad fokusere man på i avlen? Er det rideheste? Udelukkende eksteriør? Sind? Det hele?

En prissættelse afhænger i den grad også af hvad hesten sælges som.

Hvis hesten sælges som avls hingst, så skal hesten selvfølgelig være avlsgodkendt, og der er kåringsresultater selvfølgelig en vigtig del, for at kunne prissætte. Er hesten kåret med rene 5-taller, så er den selvfølgelig mindre værd i avlen end en kåret med 9-taller (groft sagt)

Sælges hesten som ridehest, så har den minimal økonomisk værdi pt. Da den ikke er ridehest.

Då, du bliver nødt til at være mere konkret i din beskrivelse, for at du kan få en reel pris

• #10   17. maj 2021 han vil ligge på ca 25 i pris alt efter om der er afstamning i hans pas ell ej. dem der siger de max vil give sådan og sådan kan jo så se om de kan finde en til 15 ell ligende. personligt havde jeg nok sat ham i ridning et par måneder for at få en højere pris

• #11   17. maj 2021 Han er sat til 17,500 pt

• #12   17. maj 2021 tænker også at målgruppen er rimelig smal. De fleste der vælger en cob er enten de yngre ryttere, eller folk som gerne vil have en rolig, solid skovturs/allaround hest, men det er han jo ikke hvis han stadig er hingst og ikke har oplevet så meget endnu. Er han ikke kåret (eller ikke kåret særlig godt) er det jo heller ikke avlere der er interesseret.
    det er jo de færreste der vil håndtere en hingst, og det er derudover svært få hingste opstaldet ude - selv er det lidt besværligt hvis man har den hjemme idet den ikke vil kunne gå med resten af flokken hvis man har hopper

hvis du har problemer med at få ham solgt, så prøv at kastrer ham, og se om det så ikke lykkedes. tror ærligt det bare er det der skal til. syntes ikke 17.500kr lyder for voldsomt.

• #13   17. maj 2021 Jeg syntes ikke 17500 kr lyder urimeligt. Men når han ikke er færdigkåret, avelige sygdomme testet og farve testet, så er han ikke såå interessant som avlshingst for andre med IC. Hvis du får ham tilredet, færdigkåret og testet, så han blir mere interessant for avlere, så får du langt mere for ham. Eller kastreret, så han kan blive en skikkelig ridehest.

Kommentér på:
Pris sættende irish cob

Annonce