788 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
Pris sættende irish cob Pris sættende irish cob
Hvad er han værd:)
Irish cob hingst 6 år 140 ca
Ikke redet ikke tilkørt
Han kan trækkes med og været ude at gå med ham på vejen.!
Stambog i ics nl
0 synes godt om
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.719
apr 2021
Følger: 60 Følgere: 121 Heste: 9 Emner: 3 Svar: 8
jan 2018
Følger: 15 Følgere: 80 Heste: 20 Emner: 1 Svar: 21
dec 2014
Følger: 63 Følgere: 76 Heste: 43 Svar: 37
at han faktisk intet kan trækker også ned .
du er nød til finde det der kan sætte prisen til det du faktisk ønsker eller lægge det arbejde i der gør han bliver det værd.
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.719
Medmindre han har potentiale som avls hingst, så ville jeg nok kastrere ham og lægge lidt arbejde i ham, så tror jeg du ville kunne få en god pris for ham.
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.473
Hvis du forventer at sælge til en seriøs avler, så undres jeg over, at du ikke fremhæver fine kåringsresultater?
Er han ikke en, som hæver kvaliteten af Irish cob, så sælg ham billigt som han står - eller få ham kastreret og send ham i træning.
Der er en rød lygte der blinker i mit hoved, når en 6 årig ikke kan mere end en plag?
Hvorfor pokker er han ikke kommet videre med uddannelsen??
Har han været skadet?
Har han et besværligt sind?
Har han været i hænderne på folk, der ikke ved, hvad de gør og derfor ikke er nået videre??
Sorry, han er måske en flink hest - men det er påfaldende, at han ikke kan mere. Jeg ville ikke give ret mange penge for ham, da jeg skulle bruge pengene på kastration og at indhente den forsømte uddannelse = træning.
Eller også ville jeg helt undgå en, hvor der er en uklar grund til at han intet kan.
Som ham står - max 15.000 kr.
Hvis han var tilredet, tursikker, basis uddannelse i orden og kastreret. 45.000 +.
apr 2021
Som pengemaskine samt folk der planer om sælge ham med samme igen.!
Har valgt en del fra.!
Så bliver han.
Til hans rette hjem
Kommer
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.473
Er det hobbyrytteren, var det så ikke en ide at få ham kastreret, tilredet og om et halvt år ridning senere, så er der langt flere som kan bruge den hest, han så er?
(og, evt gevinst får du selv.)
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
Hvad fokusere man på i avlen? Er det rideheste? Udelukkende eksteriør? Sind? Det hele?
En prissættelse afhænger i den grad også af hvad hesten sælges som.
Hvis hesten sælges som avls hingst, så skal hesten selvfølgelig være avlsgodkendt, og der er kåringsresultater selvfølgelig en vigtig del, for at kunne prissætte. Er hesten kåret med rene 5-taller, så er den selvfølgelig mindre værd i avlen end en kåret med 9-taller (groft sagt)
Sælges hesten som ridehest, så har den minimal økonomisk værdi pt. Da den ikke er ridehest.
Då, du bliver nødt til at være mere konkret i din beskrivelse, for at du kan få en reel pris
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 28 Heste: 6 Emner: 22 Svar: 348
apr 2021
sep 2013
Følger: 16 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 8 Svar: 282
det er jo de færreste der vil håndtere en hingst, og det er derudover svært få hingste opstaldet ude - selv er det lidt besværligt hvis man har den hjemme idet den ikke vil kunne gå med resten af flokken hvis man har hopper
hvis du har problemer med at få ham solgt, så prøv at kastrer ham, og se om det så ikke lykkedes. tror ærligt det bare er det der skal til. syntes ikke 17.500kr lyder for voldsomt.
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.640
Pris sættende irish cob