Spørgeskema omkring transport og lokalturisme Spørgeskema omkring transport og lokalturisme
Hej alle.
Vi har lavet et spørgeskema om transport og lokalturisme.
Det ville være en stor hjælp for os, hvis i havde lyst til at svare på det. Det tager kun 2 min
https://forms.gle/qgBbQsXARYffaVgDA
På forhånd tak!
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.747
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.640
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.472
Jeg har min hund med mig alle steder.
En velopdragen, charmerende jagthund på 32 kg.
Man må ikke have hund med i busser, så jeg kan ikke besøge venner, butikker, museer osv med bus. Kun tog.
I know, jeg er måske sær. Men derfor kan jeg ikke bruge busser.
Der var engang, hvor min daværende bil brændte sammen.
Jeg havde akut brug for transportløsning, men hey, min arbejdsplads lå ved en station, jeg boede et par km fra en station. Ahh, der burde det offentlige have hyret mig som fast kunde, ikk?
Men, et privat Rejsekort nyttede ikke noget, pga ventetid fra bestilling til levering, jeg skulle jo have en transport løsning næste morgen!
Et anonymt rejsekort lignede en løsning?
Men nej. Jeg kunne være 100% sikker på, at jeg havde tjekket ind ved automaten, men i modsætning til gammeldags klippekort kan man jo ikke se om rejsen er registreret. Jeg ved ikke, om jeg var en idiot eller kortaflæsere ofte er i stykker? Men jeg fik mange bøder.
Jeg skulle kun 4 stop, men krydsede en regionsgrænse - og det står ingen steder jeg kunne finde på deres hjemmeside, men for at krydse en regionsgrænse, skulle man have 500 kr på kortet ved rejsens start, uanset hvor kort ruten er.
Husk lige detaljen med, at jeg kan ikke se, hvad der sker på et anonymt rejsekort? Jeg fik fx bøder ved, at der kun var 480 kr ved rejsens start. Turen burde koste ca 60 kr.
Den der med hunden? Også bøder, når jeg tror at jeg korrekt havde tilføjet hende på turen.
Man kan være så velmenende man vil.
Som kunde følte jeg mig forsvarsløs - og jeg ved udmærket at bilketkontrollørerne ikke kan gøre for reglerne - men jeg var så ked af de gentagne ydmygelser, at jeg simpelthen endte med at købe kontante billetter - så kunne jeg selv se, at jeg havde betalt.
Og så fandt jeg på et par uger en ny bil at købe.
...
Jeg magter simpelthen ikke, at bruge rejsekort.
Folk køber biler til 25.000-800.000 kr, betaler vægtafgift, dyr benzin/diesel (koster måske 50 øre i brændstof pr km?) simpelthen i protest over at offentlig transport er for bruger uvenligt.
Kan man nøjes med cyklen, så gør man det. Ellers køber folk bil, når de kan.
Suk.
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.640
Desuden er landdistrikterne ved, at blive udelukket fra brug af busser. Ruter blir nedlagt på stribe. Her køre busser, nok hver 30 min. i begge retninger, lige forbi vores hus + skolebusser. Men i nabobyen 3 km væk køre der kun skolebusserne. Så hvis man har unge i familien, der skal til uddannelses skoler 20 km væk, må de selv finde vej dertil. Det er bare ikke godt nok.
Spørgeskema omkring transport og lokalturisme