{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
270 visninger | Oprettet:

Ang. reklamation på hest {{forumTopicSubject}}

jeg har netop haft dyrlæge ude til min traver. hun har skæv ryg (kan rettes op ved kiropraktor) og det er forårsaget af at tidligere ejer har redet med for smal sadel.
Nu er mit spørgsmål så:
Der står i kontrakten at man kan reklamere hvis der i forbindelse med brug af hesten, afsløres væsentlige fejl (og det må man sige) skal der reklameres skriftlift til sælger.
Hvad får jeg ud af at reklamere??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. reklamation på hest
  • #1   10. sep 2007 ja men kan de ikke bare nægte??? og kan det så betale sig at gå videre med det??

• #2   10. sep 2007 det står sort på hvidt i kontrakten (den fra HN). jeg har kun haft hende i 14 dage, så det må siges at være hurtigt.
    Jeg prøver og ser hvad jeg får ud af det.

• #3   10. sep 2007 du skal sende et rekommanderet brev til sælger og forklarer fejlen og manglen, og at du ønsker at reklamere, altså lade handelen gå tilbage. understøt med din dyrlæges navn, adresse og telefon nummer. og det er en god ide at ringe og fortælle at de får et brev, så de ikke bliver overraskede. men det er ikke noget du behøver. de kan godt sige nej, men ifølge loven skal de lade handelen gå tilbage, når du opdager fejl og mangler på hesten, indtil hele 6 måneder efter købet. (du kan læse mere om det på landcentret heste's hjemmeside under handel og lov)

Gid det var mig der havde en hest med skæv ryg, den vi lige har købt viste sig bare at den ikke kan rides, ikke engang longeres, men det kan jeg ikke reklamere på, for der står i min kontrakt at hesten er købt som beset og PRØVEREDET, og det gør at jeg ikke har den mindste chance for at reklamere... og tilbage står jeg med en hest der ikke kan noget andet end at gå på marken og æde, og godt nok er den i fol, men den er ringe kåret, og har aldrig haft føl før, så den er ikke engang meget værd for mig som avlshoppe....

Kommentér på:
Ang. reklamation på hest

Annonce