Få rene negle efter en tur i stalden Få rene negle efter en tur i stalden
Jeg tænker de fleste af os har prøvet eller tit kommer hjem fra stalden med en portion skidt under neglene. Det er vidst en del af det at være hestepige ?? Mit problem er at jeg arbejder i et køkken, så der skal neglene og under neglene jo være helt rene, men jeg synes det er svært og tager rigtig lang tid at få dem helt rene. Det er især det inderste under neglen jeg synes er rimelig svært at få helt rent.
Så kom gerne med tips og tricks til effektivt at kunne få renset neglene ??
maj 2013
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 64 Svar: 398
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 372
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 108
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.472
Brug neglebørste ved håndvask.
Brug aldrig metalting til at rense negle - det ridser indersiden af neglens keratin, og så sidder skidt meget bedre fast næste gang. Brug træ, plastik, horn eller lignende materialer.
Handsker gør, at du får mindre groft snavs under handsken.
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.640
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.244
Bare et par arbejdshandsker fra det lokale byggemarked, jeg bruger ikke dem med gummi, bare almindelige arbejdshandsker.
jul 2014
Følger: 9 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 256
Doktor Who: Det var jeg slet ikke klar over så kan jeg høre at det er helt forkert at jeg bruger metal "renseren" i 3 i 1 'eren.
Jeg har overvejet handsker, og har så os naturligt mere handsker på i en kolde tid, men jeg er typen der gerne bruger fingere til at nulre og kratte det skidt af hvor striglen ikke helt kan nå ind ?? Dels fordi det er mere effektivt, men også da jeg føler det er rarere for hesten især når det er på benene eller lignede.
Karin: Har du afprøvet om man stadig godt kan kratte skidt af effektivt selvom man har arbejdeshansker på? Og er der ting der er sværere at gøre med hanskerne på eller fungerer det bare som et ekstra yderlag hænder eller hvad man skal kalde det?
aug 2017
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 6 Svar: 464
Og jeg er enig, brug ikke metal til at rense med, og rens absolut IKKE hårdt! Jo hårdere du trykker ned jo længere ned rykker du grænsen for hvor din negl slipper din hud.
Jeg foretrækker at have fingrene i blød i et par minutter og så en blød baby tandbørste, den kan man komme bedre “omkring” med, end en neglebørste.
Normalt ville jeg anbefale at du stoppede helt med at rense på anden måde end baby tandbørsten i en periode (helst altid) men nu du arbejder i køkken er det meget svært, så forsigtigt det sidste med en træpind, helst en der lige har haft spidsen lidt i vand, så den også er blød.
Jeg bruger handsker til det beskidte arbejde, og kan sagtens med arbejdshandsker, komme til, jeg bruger have handsker der sidder tæt til. Ja det kræver tilvænning, men jeg tænker ikke længere over de er der.
Baggrunden for rådene er negletekniker i 20 år med uddannelse i anatomi, dermatologi og kosmetologi oven i, bare så du ved at det ikke blot er “noget jeg har hørt”
jul 2014
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.557
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.244
Hos mig er mudder ikke bare mudder - det er ler!! Og nå dyrret så er tør når jeg kommer, så sidder det altså godt fast, MEN jeg har et hemmeligt våben, nemlig denne:
https://nordjyskislaenderudstyr.dk/strigler-39/rund-metal-strigle-p9717
Den kan helt klart anbefales til at rengøre en mudderhest.
aug 2017
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 6 Svar: 464
Det andet er jo ikke godt, når det gør ondt - jeg hepper på dig
aug 2016
Især ved gnub foran på halsen... Mmm, glad hest...
jul 2014
aug 2016
Jeg har en, som sikkert er beregnet til børn. Blød nok til at man kan bøje den let med fingerkræfter.
Den kan bruges alle steder.
Eller en striglehandske, velegnet alle steder fraset min hund - eller mandens maine coon katte!
Blogger
Følger: 98 Følgere: 710 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.843
Få rene negle efter en tur i stalden