Trykfordelende underlag. {{forumTopicSubject}}
Jeg mener jeg engang så en artikel eller blog omkring trykfordelende underlag. Husker det som om der stod noget med de i virkeligheden var mere stødabsorberende end trykfordelende. Er her nogen der kender til noget lignende? Jeg har ikke kunne finde det.
Spørger fordi der var en der spurgte til om man måtte ride letridning i en bestemt bomløs sadel (som jeg synes ligner mere en pad med et sæde) og en påstod man godt måtte, bare der var trykfordelende under. Det har jeg meget svært ved at tro på, siden der (så vidt jeg kan læse) ikke er meget struktur i den sadel.
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
maj 2014
Følger: 8 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 47
Min er der stadig kammer i, så har intet tryk på rygsøjlen.
Jeg vil klar anbefale et underlag der er lavet specielt til sadlen, så du får fordel tryk m.m. korrekt. Mit underlag er både med lam men også memory skum.
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 99 Heste: 5 Emner: 25 Svar: 707
Det er denne sadel jeg snakker om.
maj 2014
Følger: 8 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 47
Men den du viser vil jeg ikke gøre det i, da den ligger til direkte på rygsøjlen.
jan 2007
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Anyway.
Hvorfor rider de letridning??
Letridning blev opfundet af USAs postvæsen, argumentet var at en hest kunne rides 20% længere distancer, før man red den ihjel...
Medmindre du rider post, og tid har prioritet over hestens liv, så er letridning vist ikke strengt nødvendigt???
Jeg kender ikke den model - men den ligner ikke noget der har kapacitet til at fordele tryk??
Trykfordelende underlag har jeg generelt indtryk af at effekten er opreklameret.
Men, indrømmet. Nu går jeg i seng i stedet for at søge efter gode forskningsaetikler
jan 2007
Trykfordelende underlag.