894 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Fælles brok over 2020 Fælles brok over 2020

Halløj derude! smiley
Vi er vidst kollektivt enige om at 2020 er et rigtigt lorteår, men vi har også hver vores grunde til at synes at det er et exceptionelt dårligt år.
Vi danskere er ofte blevet erklæret de lykkeligste i verden og jeg har min egen teori om at det er fordi vi er så skidegode til at brokke os. smiley

Så lad os komme igang! Ud med alt det der for dig gør dette år surt og bittert.

Jeg skal nok starte smiley :

Jeg blev ansat som vikar på en skole samme dag som landet lukkede ned, kontrakt, ansættelsesbrev og hele moletjavsen. Nå, der røg den mulighed for øve sig og tjene penge, men kun midlertidigt gik jeg ud fra. Nu er der så gået rod i det hele, jeg vil ikke uddybe det, men det er virkelig træls. Jeg var så glad for at blive vikar hos dem og vil absolut stadig meget gerne, så jeg krydser for det løser sig når jeg kan gå igen.
Apropos gå så har mine krykker været min følgesvend siden 12. August og da jeg spurgte min fys om jeg kunne GÅ rundt om juletræet var svaret ikke positivt, så det lyder til at jeg er på krykker året ud.
Udover det er træls ikke at kunne gå følger der mange ting med det. Jeg var lige begyndt at trimme hove selv efter kursus og kunne trimme lidt ofte så mine ponyers hove blev pænere og pænere, nu skal jeg jo igen betale for at få dem trimmet og jeg synes ikke det er små penge, intervallet er fint, men med det ultra korte interval jeg selv kørte kunne jeg rette lidt mere. Og jeg kunne faktisk godt lide det.
Jeg kan heller ikke passe mine stalddage, nøj jeg savner en greb. Jeg har super dårlig samvittighed overfor dem der hjælper mig.
Jeg hjalp også min staldejer ved at køre hendes meget uheldige hest til smed flere gange og pludselig kunne jeg jo ikke køre bil længere. Totalt dårlig samvittighed der også.
Dolly keeeeeeeder sig samt er tyk, og jeg kan ikke gøre noget for jeg kan ikke gå. De juleture for vogn jeg har drømt om i mere end et år bliver ikke i år. Så jeg har også dårlig samvittighed overfor Dolly.
Og så tabte Zache sig jo løbende og havde vildt dårlig mave, jeg havde dyrlægen ud en del gange uden det hjalp, senere så begyndte han at tygge underligt også og dyrlægen fandt ikke noget der forklarede det, men i enden var det Rikke Andersen der med en super dyr kur har fået Zache på rigtig kurs igen, men jeg kan ikke selv fodre ham, og det skal han jo hver dag med kuren, og jeg er afhængig af at de andre hjælper. Jeg har verdens sødeste staldkammerater og verdens dårligste samvittighed. I det mindste går det fremad med Zache. smiley
I det mindste må man sige at jeg opdager præcis hvor søde mennesker faktisk er. Jeg bliver ofte spurgt om folk kan hjælpe og mine staldkammerater tilbyder at køre mig i stalden. Jeg benytter mig også af det men prøver ikke at overgøre det selvom jeg savner mine ponyer smiley
Og så nævner jeg ikke studiestress, det er træls og travlt som det plejer smiley

Det var ret meget bræk og jeg forventer ikke at nogen læser det, men kom og bræk jer sammen med mig smiley smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fælles brok over 2020
  • #1   31. okt 2020 Her kører det egentlig ret godt...

MEN!! Jeg kan godt brokke mig over det massive overarbejde der er på jobbet pt.. det er alt fra 0,5-5 timer HVER DAG. Jeg er så kun på deltid, men fy føj, jeg har det stramt med den overtid..

Når ja, jeg er blevet mega fed... det brokker jeg mig også lige over..

Til gengæld er min hest super gående, tager flot på og er ved at gro sig en lækker, muskuløs røv! Og så er jeg blevet gift i dag smiley

Min neopren sok i min gummistøvle er gået i stykker... det er også lårt.

• #2   31. okt 2020 Ud over corona som vi alle nok hader på dette tidpunkt, så har mit år bare gået for stærkt
    men sådan går det når man hele tiden skal gå og passe på sig selv
    er i risikogruppen pga astma, for højt blodtryk, nyresvigt (dialyse) og 2 slags gigt

så jeg har for mange år siden valgt at tage tingene en dag af gangen , og nyde livet.
    ja tingene går nok ikke altid efter planen, men det går nok af alligevel
    vil så sige at jeg havde lagt planer for 2020. Skulle til at komme mere ud igen. Har været dårlig til det siden jeg blev nyresyg. Men nu har jeg det så godt igen - går stadig i dialyse - men har genfundet min energi igen. Og har nu igen brug for at møde andre mennesker
    men der kom lige en corona i vejen for de planer
    så nu er de planer henlagt til 2021. andet kan man ikke gøre

heldigvis har mine heste og katte det godt
    har lige bestilt en ny maine coon her til december, og det glæder jeg mig rigtig til. Fik for 4 mdr en bare 4 uger gammel huskat Herman, som nu virkerlig trænger til at få en at lege med. Maine coonen har dog været bestilt i over 1 år - det skulle være en rød/creme barnebarn til ham jeg har i forvejen.
    Hestene er stadig foldbumser, men går stadig og leger med tanken om at få bare den ene kørt til. Men de har det jo fint med deres fold, og deres madnaboer, som kommer med godbidder hver dag
    Bare mine dyr har det godt, så skal det hele nok gå

• #3   31. okt 2020 Jeg faldt af hesten i slutningen af august og landede på venstre side, hvor jeg har hofteprotese. Røntgen viste at protesen ikke havde det så godt, så lægen lavede henvisning til sygehus.

Beskeden var at protesen var slidt, men lægen var lidt usikker på, hvordan det skulle fikses, så han ville drøfte med andre. De var ikke helt tilfredse med billederne så jeg blev sendt i ct scanneren. Her viste det sig at jeg har et brud, protesen er slidt og knoglen rundt om protesen er skidt. Blev henvist videre til specialester, da det var en lidt kompliceret operation. Mødte op hos dem i torsdags og sikke en mavepuster. Det er åbenbart meget ødelagt derinde, og lægen var lidt usikker på, hvordan man kan få et godt resultat. På den anden side bliver det måske endnu værre af at vente.

Mega dilemma som lægen er nødt til at vende med nogle andre, så nu er jeg i venteposition igen og går og overvejer om jeg skal indstille mig på et langt forløb som kan ende ud med en hofte der er endnu dårligere end den allerede er.

Magter det nærmest ikke og har mest lyst til bare at flygte fra det hele, men næh nej vi må jo ikke rejse nogle steder hen pga den sk... corona. Overvejer at udskifte hestebestanden, men aner ikke om jeg bliver i stand til at ride.

• #4   31. okt 2020 Jeg vil brokke mig over at kræft eksistere, også selv om man ikke kan gøre noget ved det, mistede min far i sommers til kræft i hjernen. smiley

• #5   31. okt 2020 Folk er SÅ absurd svære at få op af stolen. 1, måske 2 kurser går nu måske i vasken, fordi folk åbenbart ikke er til at slæbe ud til kursus hos en virkelig dygtig underviser, hvilket gør kurserne ikke kan blive til noget. Den eneste underviser jeg har mødt, som jeg føler jeg får noget ud af og taler samme sprog som mig. Han er SÅ svær af få aftaler med, fordi han er populær, så når det endelig lykkes, er SÅ træls når folk ikke vil være med ?? . Plus et kursus blev aflyst i starten af året, fordi underviseren ikke måtte komme til Danmark dengang. Vi forstår det simpelthen ikke.
    Derudover er jeg virkelig træt af mine venner der overhovedet ikke kan finde ud af at holde kontakt pr eget initiativ, på trods af jeg har sagt det til den ene (indtil videre). Hold kæft jeg er træt af at være så asocial.

• #6   31. okt 2020 Jeg mistede også min farmor i juli måned.. jeg savner hende hver dag..

• #7   31. okt 2020 Synes egentlig det har været sådan okay. Jeg er startet i virksomhedspraktik og er forlænget ind til slut januar 2021.

Til gengæld så er min økonomi lort lige nu, og Natash skal aflives i morgen. Såh..

• #8   31. okt 2020 Åh ja, 2020 hvor skal man starte...

Tja, som alle andre så er jeg enormt træt af corona og især alle de sindssyge, ulogiske restriktioner som intet andet formål har, end at smadre landets økonomi.

Der ud over så er jeg mega træt af at have hus til salg, som bare ikke bliver solgt, vi kører på 3. år og en latterlig lav pris med stort tab, og det ser ud til at vi må gå mere ned for at der sker noget smiley
    Samtidig er der et stort pres da vi, efter planen, skal overtage vores nye gård 1/1, hvilket jo kun kan ske hvis vi kommer af med huset, så vi er sindssygt stressede og presset over at stå i den situation.

Jeg mistede min bedstefar for godt en uge siden, så det er da heller ikke det fedeste, dog var han meget syg og det bedste for ham var at få fred, så det er vi samtidig lettede over at han har fået. Det tærrede meget de sidste par uger, da tankerne hele tiden var på ham og hvordan han havde det.

Jeg havde sat et mål i foråret om at tabe 15 kg. på 20 uger, jeg vejer stadig det samme.........
    Jeg har været sløv, træt, stresset og semi deprimeret det meste af året, uden noget som helst overskud. og grundet min sygdom, reagerer min krop meget kraftigt på fx. stress, ved at udvise influenza og forkølelses symptomer, mega fedt i disse tider! (NOT!) Øgede smerter og mangel på overskud og energi.
    Jeg har måtte stoppe ved min part pga. stress og mangel på overskud, selvom hun bare betød så meget for mig, jeg må stadig komme der ude, men kan slet ikke finde overskuddet.

Jeg glæder mig bare til dette år er ovre, det er dog gået enormt hurtigt og jeg håber de sidste to måneder kan bringe noget godt med sig, men også gerne gå lige så hurtigt som resten af året.
    PS. Tillykke med brylluppet, Melanie smiley

• #9   31. okt 2020 Min far er død.
    Efter kort tids lungekræft. Mærkeligt. Men - på en måde er han her stadig, når man står udenfor i det regnvåde græs og kigger på fuglene foroven, når man tænker på hvordan man vil håndtere sin jord eller man ordner brænde. Eller, når man løser problemer via fiksfakserier og få ting til at virke på trods!
    Men - det er virkelig en nitte at være flyttet til Sjælland, se frem til at lære at samle rav af en gammel mester i det - og så dør han??!

Min morbror? Også død, dog efter års sygdom.

Aporopo sygdom.
    Jeg havde Corona i foråret. Høj feber i 3 uger, hostede så naboerne kunne høre mig, når jeg var i haven med hunden - selvom de sad i deres stue! Er stadig mere træt end vanlig.
    ... Den Corona er noget mærkeligt noget. Mange mærker intet - og så er der nogen der bliver hårdt ramt. Jeg krydser fingre for, at I derude får milde forløb.

På arbejdet er det også mærkeligt.
    I foråret har folk "manglet" og jeg gruer for de historier vi lærer om det kommende år, om folk der er blevet uhørt svækket af ikke at søge læge for det, vi kan hjælpe med af frygt for Corona smitte , og derfor render rundt og har det mere skidt end de behøvede...
    Jeg har allerede kendskab til en del, der har haft et dårligt halvår pga ting der ikke blev håndteret i tide.
    Men - gad vide om ikke det bliver et travlt vinterhalvår??

Jeg ser frem til næste år.
    Er så småt begyndt at lede efter hest nr 2 - og det skal være en islænder..

• #10   1. nov 2020 Min hest døde, min hund døde, min søns oldefar døde og så får min mand desuden alle hovedroller til de castings vi går til, imens jeg er en lorte birolle til ALT. De fleste nævner vores barn er årsagen fordi "baby har brug for mor". Det var MIG der fik ham til at spille skuespil, og jeg skal fanme nok SELV styre om mit barn kan passes af far imens. Så min indre envy er træt af det da det før i tiden altid var mig og nu overhalder han mig indenom, efter vi fik barn. Suuuuk.

• #11   1. nov 2020 Tja. Jeg er i uddannelse under Corona - og det er jo ikke så skide fedt. Jeg havde ikke rigtig lært noget vigtigt da landet lukkede ned i marts. Og i de uger/måneder vi var hjemsendt, der tjente jeg min løn ved at se serie og spille PlayStation. Som min chef sagde " så længe du skriver til dem der oplærer dig og spørger om de har opgaver til dig, så kan du ikke gøre mere."

Da vi så vender tilbage på kontoret går jeg grædende til min chef fordi jeg er ked af at gå på arbejde fordi jeg føler jeg er en byrde og ingen opgaver får. Det bliver ændret, jeg bliver halvt sat i en anden afdeling og så får jeg desuden også min daglige leder som oplæringsansvarlig i det daglige.

Og så skete der ting og sager - aldrig har jeg lært så meget, siden maj måned. Men det slutter nok her, for de fyrede ham i fredags. Det betyder desuden også at der ikke længere er nogle derude som "har min ryg" / er min allierede. Så jeg må indrømme at jeg frygter det næste år, til jeg er færdig. For det kan hurtigt gå hen og blive et langt langt år.

Og så er der det typiske - kroppen gør ondt, det er koldt, det er mørkt og det hele er bare træls.

• #13   1. nov 2020 Vi mistede min oldemor i foråret.
    Sidenhen fulgte McAdoo trop - han blev aflivet i sommers.
    Inden sommerferien dumpede jeg også min eksamen - det var ellers vigtigt for mig at bestå, så jeg kunne bruge sommerne på at tage afsked med McAdoo - så jeg brugte altså min sommer"ferie" på at tage afsked med mit ét og alt, OG læse til re-eksamen.

Nu lader resten af året heldigvis til at forløbe nogenlunde normalt, men vi savner både min oldemor og McAdoo meget smiley

• #14   1. nov 2020 Året startede fantastisk, nyt job, kærligheden så ud til at blive til noget.. smiley Nå nej.. Det skete ikke.. smiley Mødte dog min B-ven og det er fantastisk de få gange vi når at ses.. smiley
    Så troede jeg at jeg havde fundet kærligheden igen.. Nå nej... smiley Igen.. Nå nej.. smiley Et par af de nåede jeg aldrig at møde på trods af måneders skriveri hvor det kom frem at de ikke var så seriøse alligevel.. smiley Så mødte jeg en fyr hvor det begyndte at blive ret seriøst.. Men nope smiley Så blev jeg opereret, fik urinvejsinfektion, forkølelse, Huld i køleren på bilen så den var tæt på at stå af, Rocco blev aflivet, bilen måtte pludselig have nye bremser og nu har børnenes oldefar gået bort og skal begraves i overmorgen.. De to sidste måneder har været et hælvede..
    Men jeg er her endnu og priser mig lykkelig over børn, hest og B-ven der gør livet værd at leve smiley

Mvh TT

• #15   1. nov 2020 2020 har virkelig været et hårdt år for mig også...
    Jeg fik i start februar konstateret brystkræft ?? hele min verden faldt sammen... Jeg nåede at få min veninde med ud da jeg skulle have kemo 2 gang men så indtraf corona og man måtte ikke have nogen med. Det er mega hårdt at være syg men samtidig at skulle stå helt alene med det er endnu mere hårdt ?? jeg blev indlagt en del gange pga intet immunforsvar oga kemoen og måtte ikke få besøg. Jeg har virkelig følt mig alene i det her.
    På den anden side har jeg også selv følt mig som en dårlig veninde da jeg ikke har haft overskud til altid at svare på SMS eller opkald. Jeg har været meget syg af kemoen.
    Den 28 maj fik jeg fjernet begge bryst og sidenhen er jeg blevet opereret 3 gange og mangler stadig 2 gange endnu som minimum.
    Jeg skal gerne være færdig i februar/marts måned med operationer.
    Jeg savner at have et normalt liv sammen med mine børn og hund og veninder. Jeg er stadig meget meget træt hele tiden især lige pt men håber det går over ??

• #16   1. nov 2020 2020 er officielt det værste lorte år i mit liv....
    min elskede hund måtte aflives i januar efter et langt sygdomsforløb.
    i marts måned begår min fætter selvmord.
    da landet lukker ned provokeres min ansgt så voldsomt som jeg aldrig har oplevet det før og jeg er millimeter fra at ramme bunden med en depression.
    i september bliver min bror indlagt med hjerteproblemer og lægerne kan ikke finde årsagen. så han ender med at få indopereret en ICD og kan udskrives efter 4 lange uger.
    og nåeh ja så er mine forældres alkohol forbrug steget voldsomt så det nu ikke kun er min far der er alkoholiker men min mor er hoppet med på vognen ...

fuck 2020....

eneste lyspunkt er mit køb af den skønneste shetterhoppe. smiley

• #17   2. nov 2020 Jeg kan roligt sige, at 2020 har været mit værste år af 23
    Det startede fint ud, min psyke var fin, kom i en god praktikplads som gerne ville ansætte og fleksjob var indenfor rækkevidde. Så kom corona, nedlukning og hjemsendt. Lige som praktikken startede op skulle vi flytte - ret hektisk. Men det kørte bare med Santana, han var så god og vi startede en LC1 til banetræning, hvor han var mega god. Vi nåede endda og tage hul på lidt changementer. Og så gled jeg af ham en dag og ødelagde albuen. 12 uger uden noget som helst end små gåture med hunden, derefter kunne jeg da lidt mere. Jeg er først lige kommet i gang igen i sidste uge - meget forsigtigt og ikke smertefrit. Jeg er blevet tyk og svag. Mine ønsker om gør-det-selv projekter hober sig op, men jeg kan ikke lave dem. Jeg keder mig og efter udskiftelse af leder på job, glæder jeg mig ikke til at skulle tilbage. Jeg drømmer om, at få hestene hjem, at gå - men kæresten syntes ikke det er den fedeste ide. Øv, øv og sur røv. Jeg er godt og grundigt gal på 2020 og håber, at det bliver bedre snart. Psyken er i hvertfald ikke lige så god som starten af året og det syntes uoverskueligt med mine 10 timer i ugen.
    det var lige mit brok - men kan godt læse, at jeg egentlig bare skal være glad, mit er jo småting i forhold til jeres.

• #18   3. nov 2020 Kæmpestort kram til jer alle sammen. Åh jeg føler med jer smiley smiley
    Men det er godt at høre at i alligvel finder lyspunkterne. I er skideseje! smiley

Kommentér på:
Fælles brok over 2020

Annonce