14. dec 2007 Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.172
Hvad får i tiden til at gå med? {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Det er lang tid siden at vi har haft en tråd med hvad i går og laver for tiden med hesten.
Jeg har forbandet svært ved at det bliver tidlig mørkt, ja altså ikke depression agtigt men når man har de ting herhjemme man skal nå og derefter gerne vil op til hesten, så der ikke meget lys tilbage. Men i år har jeg prøvet noget nyt et par gange efterhånden og det er at ride sent, så vi rider hjem i skumring/mørke og det ret så fedt at Sokka er cool. Så tænker bare vinteren kan komme an og så kan vi ride med pandelamper
Sokka har måske en snarlig halvpart, ikke at det var noget jeg havde tænkt over, men blev spurgt af en medopstalder om hun måtte låne Sokka til hendes 9 årig datter nogen gange om måneden så de kunne ride sammen.
Datteren får undervisning godt en km fra os på den anden gård, men det er besværligt når man står opstaldet et sted, og så skal hjælpe datteren med opsadling det andet sted for at de kan komme på tur sammen. Så lige nu er de to ved at lære hinanden at kende og jeg ikke i tvivl om Sokka synes om part, for hun elsker børn.
Vi er tilmeldt et o-ridt i slut oktober og skrevet op til én mere her i oktober, som vi får svar på om der er plads til os ikke medlemmer - glæder mig
Så hvad går i sysler med for tiden?
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Ellers er jeg bare i gang med at afkalke mit badeværelse og skal corona testes hver mandag på jobbet.. indtil videre er jeg frisk
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.172
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.262
Hensten fik ondt i rygge af sadlen, så den er igen bygget om - som sadelmageren sagde da hun kom retur med sadlen - nu er det en custommade sadel til ham
Rytteren har brillieret med 2 forstuede ankler, først den ene ankel og så 4 uger efter den anden. Og så derefter 2 uger med seriøst ondt i ryggen
Men nu er vi klar igen, nu mangler vi bare lidt kondition
Ellers står den på dressurtræning, vi har heldigvis ridehus der hvor jeg står, så vi er ikke så følsomme over for vinter mørket, andet end det bliver hårdt at ride inde, nu har vi redet ude siden midten af Marts pga. Corona
dec 2007
Synes faktisk at det har været godt med coronaen at man har mødt mange forskellige ryttere ude i skoven end ellers. Generelt mødt mange flere mennesker i naturen end ellers, hvilket er godt at komme ud og se naturen udvikle sig fra måned til måned
sep 2011
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 183
I går var han i godt humør, så der kunne vi træne lidt flyt, stop og løfte ben. Andre gange bliver der trænet RO, men de fleste dage laver jeg ikke noget.
jul 2014
Følger: 9 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 256
Der har så stadig været lidt sand i prøverne jeg lavede løbene efterfølgende, så nu havde jeg endelig taget mig sammen om at bestille sandxpell og startet op igår. Fik så taget en gødningsprøve igår og der var kun få korn sand i hvis der overhovedet var noget.. Typisk, men forsætter nu kuren alligevel tænker jeg.
Her lige et billede af Twinsister. Hun er meget muskel fattig, men i hvert fald for mig er det alligevel tydligt at se hun har taget på ??
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
...
Men, jeg mærker stadig aprils covid19.
Jeg har stadig mindre energi end vanlig - ilden er en god tjener men en ond herre og jeg har så mange projekter i mit hoved..
Suk.
Skal måske ud og købe løsdrift skur materialer i weekenden.
Ohh, hvilke luxus det bliver at have hest og lidt kødkvæg hjemme.
Jeg drømmer om, at de kan gå sammen...
aug 2016
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Jeg er SÅ glad for at være hvor vi er nu! Der er kommet så meget ro på os begge.. Vi prøver da at rykke, hehe.. Skulle gerne kigge stævner næste år, men så skal man jo være fit! Så det bliver der arbejdet på..
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
Jeg forsøger at få min hverdag til at hænge sammen. Er i virksomhedspraktik to gange i ugen, fra på mandag tre.
Natash skal aflives og jeg har fået mig to tilridningsheste. Så nu må vi se hvad der kommer til at ske på hestefronten for mit vedkommende...
dec 2007
Dr WHO - sikke noget møg med den COVID-19 håber du med tiden får det bedre, for der går afsindig meget energi med at overtage en gård dommen vil ha det men fedt at du forhåbentlig snart kan få aslan hjem og have dine ønskede køer
Maria - hun ser da rigtig godt ud end sidst jeg så et billede af hende, hun er godt på vej
Helle - lidt arbejde med sin hest er bedre end ingenting og med succes for hver gang, så skal det nok blive godt i længden
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
Ja der sker desværre en hel del. Forsøger at holde modet oppe :).
aug 2016
De foretrækker åbne løsdriftskure, og så SKAL de kunne se foderpladsen og når deres mennesker kommer ud med foder.
Ellers lægger de sig hvor de kan se og følge med i foderet, hellere end at bruge skuret.
500 kg ko skal kun bruge 4 m2 løsdrift skur, da køer gerne vil lægge tæt...
Så blev jeg så meget klogere.
Men ja, køer er nysgerrige sladdertanter.
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 70 Svar: 1.380
Og så glæder vi os bare til om 3 uger, hvor hendes kiler skal skiftes ud med ringsko. Så kan vi nemlig også tage genoptræningen med ud i naturen for lige pt må vi helst ikke ride på asfalt.
jan 2011
Følger: 54 Følgere: 40 Heste: 9 Emner: 17 Svar: 99
Tja, ellers går jeg bare og keder mig - kæresten bliver forhåbentlig færdig med majs sæsonen, så han er lidt mere hjemme ;p
dec 2007
aug 2016
Det ligner de langhårede sengetæpper (riyah tæpper?) , som var moderne da jeg var barn, kastet hen over en bænk og så har nogen klistret et kosteskaft på tværs i den ene ende...
Jamen...! De er sgu ikke kønne.
Næ, enten billige kalve af malkerace eller Galloway. Selvom dem på den anden side af vejen har sat deres hus til salg og rygterne siger de ikke kan tage deres højlandskvæg med...
Jeg ønsker mig en hvid Galloway kvie med sorte ører, mule og fødder.
Den skal naturligvis hedde Sortfod.
Og rides til!
Hvis I møder en tosse, der stiller op i western kategorien "trail" eller lignende i all breed klasser og faktisk kommer på en hvid ko med sorte fødder - så er det nok mig!
-det bliver så sjovt!
dec 2007
Galloway er det ikke dem der er ønskværdig til afgræsning af bevaringsværdige naturområder, fordi de ikke vejer så meget og smadre knap så meget af jorden når de græsser? Måske det mig der forveksler dem med en anden race. Nu kan jeg godt lide riyah tæppet, de ligner bare en stor krammebamse
dec 2007
aug 2016
De har en speciel dobbelt pels - de vil sandsynligvis være fuldstændig ligeglade med det løsdrift skur jeg bygger om lidt.
Hårdføre på den gode måde.
Kendt for lav aggressionsniveau. Bruges fx hvor der skal græsses ned selvom turister færdes der.
Mere godmodige og mindre aggressive.
...
Jeg bor så pokkers naturskønt og tæt på indgangen til en lokal skov, lige så man kan se ejendommen fra landevejen af - og en nabo er en lille institution for retarderede.
Jeg er faktisk pisse bange for at fremmede uden forstand på dyrs adfærd kan finde på at gå ind i foldene.
Jeg vil fandme være ked af det, hvis folk kommer til skade - også selvom de var dumme og "selv bad om det" og dyrene bare ville lege. Så - aggressiv "bliv væk" skiltning og godmodige dyr er min strategi.
Hm.
Er hackamore egnet til køer? Eller bliver det bare uden noget foran? Hm. Sjove spørgsmål. Svar finder jeg senere.
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.262
(sig lige til i forvejen, for så kigger jeg også lige forbi)
aug 2016
Hvad får i tiden til at gå med?