{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

Hvad er jeres største problem i hverdagen? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Vi er 3 unge studerne fra Niels Brock.

Vi skal starte virksomhed op, og søger derfor en masse problematikker i hverdagen.

KOM MED JERES STØRSTE PROBLEM I HVERDAGEN TAK!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er jeres største problem i hverdagen?
  • #1   27. aug 2020 Corona
    Fred i Mellemøsten
    Sult i Afrika
    Kvinders forhold i Indien

Det vil jeg da gerne lige have fikset.....

• #2   27. aug 2020 Tid

Men den er nok svær at skaffe mere af smiley

• #3   27. aug 2020 Jeg hader transport.
    Det er så kedeligt.
    Ren spild af tid.

Jeg vil gerne have en teleporter. Ligesom i StarTrek.

....

• #4   27. aug 2020 penge, jeg studerende, så dem er der aldrig nok af:(

• #5   27. aug 2020 Hvis du vil løse et problem for heste ejere, som I kan lave til et produkt - hvad med en automat, som fodrer grovfoder ud?

Mange hesteejere har det problem, at heste bør ikke gå ret længe uden adgang til grovfoder - tom mave giver risiko for mavesår og adfærdsproblemer. Men hvis heste får for meget foder kan de æde sig fede, og det gør dem også syge. Fx forfangenhed slår mange heste ihjel.

Hvis man nu forestiller sig en automat, som fyldes - og så programmerer man den til hvor ofte og hvor meget hø/wrap der skal fodres ud.
    Gerne på uregelmæssige tidspunkter.
    Fx x kilo ca kl 6 + 12 + 18 + 24 - men automaten kan selv variere tidspunkterne. For fodrer man på samme tidspunkt lærer hesten at den vil stå klar når foderet kommer - og er apatisk resten af tiden. Hvis foderet leveres på skiftende tidspunkter lærer dyret ikke at tage hensyn til fodringstidspunkter (for, der er jo ikke faste tidspunkter) og går mere frem og tilbage og hygger sig og laver de ting, heste nu engang laver.

Det må gerne være noget, som kan stå på en fold og man kan sætte fx en bigballe ind i automaten - og så går der et par dage før der skal fodres igen. Den store automat skal holde høet tørt så det ikke regner ned i og høet derfor rådner.

Og en lille version, som er let nok til at det er let at flytte automaten fx når hestene flyttes på andre folde - og sikkert også billigere at købe.

Se...
    Jeg vil gerne bestille et par grovfoder automater til næste år.

• #6   27. aug 2020 Bedre helbred. Men det er jo nok utopi. smiley smiley

• #7   28. aug 2020 Tid og penge

• #8   28. aug 2020 Dr. Who er inde på noget godt, det er nemlig efterspurgt, så her har I en reel mulighed for at kunne lave noget smiley

• #9   28. aug 2020 Jeg er helt enig med Dr. who.
    Det vil være enormt gavnligt, både for private, men også på store steder, så den måske kan laves i flere str. alt efter str. på hestehold.

Den smarte måde at lave så der ikke fodres på bestemte tider er at den udfordre på random tidspunkter, men at man kan sætte en min. og Max. I tid fx. må der ikke gå under 3 t. men heller ikke over 6 t. bare for et eks. men at den del er manuel, resten er automatisk og random.

Måske der vil være et problem mht. hvor den skal få strøm fra, men måske det må være noget med generator, solceller eller lign.

Samtidig vil der jo være noget med økonomien i det, selvfølgelig er det dyrt at udvikle og lave prototyper osv. men generelt er alt hvad der står hest foran 3 doblet i pris, så kunne man lave noget som er mere overkommeligt i udsalgs pris, er jeg helt sikker på at der vil være et marked for det.

Hvis vi ikke snakker heste, så er mit største hverdags problem at jeg, via fleksjob, er bundet på hænder og fødder i systemet. Så hvis I kan gøre noget ved det, så bliver jeg glad smiley

• #10   28. aug 2020 Der er allerede lavet en automat, der kan give grovfoder smiley

• #11   28. aug 2020 Starte en virksomhed op, eller lave en opgave om det? smiley

Jeg er selv tidl. teknisk studerende, HTX, for mange år tilbage, og jeg har efterfølgende altid tænkt, at et super godt teknologiprojekt kunne have været om elektrisk hegn smiley Det benyttes i stort omfang både af os hesteejere, kvægejere og diverse hobbydyrs-ejere (grise, geder, får whatever), og almindeligt tråd laver tit rigtig grimme mærker, hvis hestene går i det. Så der er masser af sammenligningsgrundlag på markedet - gammeldags pigtråd, det tynde ståltråd, det lidt tykkere hvide, og det, der er lavet i hvidt bånd. Kunne man lave noget, der kunne rives over ved kontakt med dyr, og som brændte/skar mindre, - men som samtidigt var strømledende, ville det jo løse mange problemer smiley Og som selvfølgelig var til at betale smiley

• #12   28. aug 2020
    Grovfoder automater er opfundet - de koster dog flere tusind pr. stk.

• #13   28. aug 2020 Krikken: også hvor de udfodrer løbende?
    Har du et link?

• #15   28. aug 2020 Nana: Ja det ved jeg godt, men hvis man ikke lige skal have en hit aktiv stald, men en høstation man fx. kan flytte fra fold til fold...

• #16   29. aug 2020
    Fx den her.
    https://www.thehayer.com/

Eller den her:
    https://eezkeeper.com/

• #17   29. aug 2020 Krikken - de er da ret dyre, men til gengæld ser de ikke ud til at kunne rumme ret meget!

• #18   29. aug 2020 opfind en maskine der automatisk får rejsekorte til at tjekke ud, når man forlader stationen!!

• #19   30. aug 2020 Krikken: Det er super fint til bokse eller én hest, for mit vedkommende skal jeg kunne køre en mini big ind i en feeder, når der er behov, så jeg ikke skal sloges med små baller, ikke skal fylde hø hver dag, og det er både tidsmæssigt, pga. allergi og fordi jeg ikke kan holde til at slæbe rundt på det hver dag.

Det kan da være nogen har fint gavn af de modeller, men ikke jeg...

Jeg er heldigvis gift med en elektriker, så muligvis vi prøver at finde på en model selv... smiley

• #20   31. aug 2020 Pt er mit største problem, at jeg er faldet af hesten for 9 uger siden og ødelagt albuen, så går hjemme og kigger - det er kedeligt, skulle jeg hilse og sige.
    Problemerne er mange - transport til og fra hesten, staldarbejde med en arm, motion af hesten i en arm, madlavning og rengøring - generelt alle huslige gøremål. Jeg er med på, at der er mange løsninger til tingene, men jeg er en kræsen person, hvis økonomi ikke er i top smiley
    Så hvis I kan opfinde enten hjælp eller motivation til at "at det nok skal gå" - så er jeg frisk

Kommentér på:
Hvad er jeres største problem i hverdagen?

Annonce