497 visninger
|
Oprettet:
Vaske dækken eller ej? {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Vasker i jeres dækkener når dækken sæson er slut eller børster i den bare godt og grundigt rene?.
Jeg synes bare jeg har hørt at jo mere de bliver vasket jo mindre vandtætte bliver de. Har så også hørt at de kan 'gå i stykker' af ikke at blive vasket.
Jeg har de fleste år børstet den grundigt rene og så bare pakket dem i en sæk og smidt dem på loftet.
Hvad gør i med jeres og hvordan opbevare i den efterfølgende og hvorfor?.
mar 2020
Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 35
Der er jo muligheden for at få vasket og imprægneret efterfølgende?
Jeg oplever at vask jo fjerner noget af imprægneringen, det kunne jeg se da jeg brugte dækner, men også nu på mit ridetøj (vinter og regn-tøj) så jeg imprægnerer mit tøj - er ikke sikker på jeg ville gå igang med dækken, det virker lidt mere uoverskueligt end bukserne
apr 2010
Følger: 75 Følgere: 77 Heste: 5 Emner: 80 Svar: 211
sep 2004
Følger: 47 Følgere: 51 Heste: 7 Emner: 22 Svar: 189
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.470
Fordi jeg har en hest der trives uden, jeg behøves ikke at klippe for at ride hobbyridning og fordi jeg ikke magter al det dækken halløj...
Hvis hesten ikke kunne klare sig uden, ville jeg være nødt til at gøre noget.
Jeg ville nok tage ham hjem og bygge løsdrift...
Igen, fordi jeg kan...
Hvis dækkenet er acceptabelt rent af børstning, ville jeg gøre det...
jan 2007
Følger: 50 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.161
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.637
Både fordi det er fuld af hår og fordi det kommer til, at lugte ret grimt af, at ligge i en pose. Jeg har haft mit vinterdækken til, at ligge i en pose til jeg sendte det ind og... FØJ hvor det stank
Når det kommer retur, kommer det i bedroller i garagen, for ikke, at der går mus i dem.
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.773
Jeg har desuden hørt at man ikke må børste dækner, da det skulle ødelægge imprægneringen og så skal man alligevel igang med spray, så hellere gøre det på et rent dækken
Vaske dækken eller ej?